20. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 20. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Songs of Syx
Strategiczne 21 września 2020
Rozbudowana gra strategiczna z elementami symulacji, przywodząca na myśl takie tytuły jak RimWorld czy Dwarf Fortress. W Songs of Syx tworzymy od podstaw królestwo w krainie fantasy oraz toczymy bitwy z udziałem nawet 40 tysięcy jednostek.

Age of Sail II
Strategiczne 31 stycznia 2001
Wielkie XVIII wieczne bitwy morskie powracają w glorii chwały, dzięki realistycznemu odtworzeniu zmagań okrętów wojennych, będących wiernymi rekonstrukcjami tych z okresu 1775-1820.

Three Kingdoms: Fate of the Dragon
Strategiczne 14 marca 2001
Three Kingdoms: Fate of the Dragon jest strategią czasu rzeczywistego stworzoną przez studio Overmax Studio. Akcja gry osadzona została w II wieku naszej ery. Gracze wcielają się we władców jednego z trzech królestw walczących o przejęcie kontroli nad Chinami. Zgodnie z konwencję gatunkową, rozgrywka skupia się na budowaniu zaplecza gospodarczego oraz tworzeniu armii, która pokona przeciwników.

Age of Empires: The Rise of Rome
Strategiczne 31 stycznia 1998
Dodatek do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires, opracowany przez zespół Ensemble Studios. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe cywilizacje, czyli Rzym, Kartaginę, Palmyrię oraz Macedonię i dodatkowe jednostki bojowe, których lista obejmuje opancerzone słonie, rydwany bojowe, jeźdźców na wielbłądach, procarzy, a także uzbrojone w płonące pociski galery. Dodatkowo, add-on wnosi nowe technologie pokroju logistyki, medycyny, pawęży i męczenników.

Warlords: Battlecry
Strategiczne 5 lipca 2000
Warlords: Battlecry to wyprodukowana przez ekipę Strategic Studies Group strategia czasu rzeczywistego (RTS) z domieszką cRPG. Akcja gry osadzona została w świecie fantasy. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który ma za zadanie zniszczyć dwie Łzy Nieba zanim te sprowadzą kataklizm na mieszkańców wyspy Dawn. Tytuł wykorzystuje elementy mechaniki systemu fabularnego Dungeons & Dragons.

Victoria II: Heart of Darkness
Strategiczne 16 kwietnia 2013
Heart of Darkness to opracowany przez Paradox Interactive dodatek do gry Victoria II. Rozszerzenie w realistyczny sposób rekonstruuje wyścig XIX-wiecznych potęg o zdobycie dominującej pozycji w Afryce. W tym celu wprowadzono liczne zmiany do mechanizmów rozgrywki i zmodyfikowano systemy kolonizacji oraz bitew morskich.

SpellForce 2: Demons Of The Past
Strategiczne 16 stycznia 2014
Kolejne samodzielne rozszerzenie do łączącej elementy RPG i strategii gry SpellForce 2, wydanej w 2006 roku. Opracowany prze studio Mind Over Matter dodatek kontynuuje wątki fabularne, zapoczątkowane w dwóch poprzednich rozszerzeniach. Na ratunek zagrożonej krainie śpieszy ponownie znany nam już bohater Shaikan, który w trakcie ponad 50 nowych misji odwiedzi pięć nowych lokacji, stawiając czoła nieznanym dotąd przeciwnikom.

Army Men
Strategiczne 10 czerwca 1998
Każda zwycięska armia potrzebuje wspaniałego dowódcy... nawet ta plastikowa. Takim oto mottem reklamowana jest gra Army Men - strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwoli wcielić się graczowi w rolę sierżanta oddziału miniaturowych żołnierzyków.

Warhammer 40,000: Dawn of War - Winter Assault
Strategiczne 19 września 2005
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do osadzonego w uniwersum Warhammera 40,000 RTS-a studia Relic Entertainment. W Dawn of War: Winter Assault twórcy znacząco rozbudowali tryb dla jednego gracza, wprowadzając cztery odrębne kampanie fabularne oraz sporo nowych funkcjonalności.

Age of Mythology: Złota Edycja
Strategiczne 7 września 2004
Age of Mythology: Złota Edycja to specjalne wydanie opartej na greckiej mitologii, przebojowej strategii czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Ensemble Studios. W pakiecie znalazły się gra Age of Mythology oraz jej oficjalne rozszerzenie Age of Mythology: The Titans, wprowadzające m.in. nową rasę - Atlantów.

Ground Control 2: Operation Exodus
Strategiczne 22 czerwca 2004
Kontynuacja wyśmienitej gry taktycznej studia Massive. Autorzy ponownie zaoferowali czas rzeczywisty i system starć, który stawia na dowodzenie jednostkami, a nie zajmowanie się rozbudową bazy. W porównaniu z pierwowzorem rozszerzeniu uległa lista frakcji i do wojny dołączyli kosmici.

Battle Mages
Strategiczne 26 marca 2004
Strategia czasu rzeczywistego z elementami cRPG, osadzona w realiach świata fantasy. Gracz staje się świeżo upieczonym absolwentem Imperialnej Szkoły Magów, który odnajdzie zapomniany krasnoludzki artefakt i przy jego pomocy pokonana armię chaosu.

Emergency 3
Strategiczne 21 stycznia 2005
„Emergency 3” to kolejny już tytuł wchodzący w skład serii słynnych gier strategicznych. Podstawowym czynnikiem, który odróżnia te pozycje na tle konkurencyjnych produktów jest to, że gracz nie odbiera innym ludziom życia a je ratuje.

Men of War: Karmazynowy Przypływ
Strategiczne 14 sierpnia 2009
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Men of War od studia Best Way (znanego również z Faces of War: Oblicza Wojny i Soldiers: Ludzie Honoru). Podobnie jak podstawowa wersja gry, rozszerzenie Men of War: Red Tide jest osadzone w okresie II wojny światowej. Tym razem wcielamy się w dowódcę jednostki specjalnej radzieckiej marynarki wojennej. Głównym daniem dodatku jest obszerna kampania fabularna, inspirowana twórczością Alexandra Zoricha.

Combat Mission: Afghanistan
Strategiczne 13 września 2010
Strategia wojenna, której akcja toczy się podczas radzieckiej interwencji w Afganistanie w latach 1980-1987. Możliwe jest objęcie dowództwa zarówno nad wojskami obu stron konfliktu Gra koncentruje się na maksymalnym realizmie pola walki. Wszystkie ważne elementy takie jak broń, pojazdy, wpływ terenu, morale jednostek itp. zostały odwzorowane zgodnie z rzeczywistością.

Populous: The Beginning
Strategiczne 30 listopada 1998
Trzecia odsłona popularnej serii strategicznej, która była jednym z prekursorów gatunku powszechnie nazywanego „symulatorem boga”. Gra przynosi masę nowości, w tym po raz pierwszy prezentuje akcję w pełnym trójwymiarze.

Combat Directive: Napoleonic Wars
Strategiczne 3 października 2024
Inspirowany klasycznymi grami wojennymi taktyczny RTS, który przenosi nas na pola bitew epoki napoleońskiej. Combat Directive: Napoleonic Wars kładzie nacisk na szczegółowe odwzorowanie historycznych realiów, od formacji regimentów po wygląd mundurów.

Total War: Rome II - Podzielone imperium
Strategiczne 30 listopada 2017
Czwarte duże rozszerzenie do Total War: Rome II, wydane po trzech latach od premiery poprzedniego DLC. Dodatek oferuje nową kampanię fabularną, rozgrywającą się w okresie poprzedzającym podział Cesarstwa Rzymskiego. Wprowadza też m.in nowe frakcje, jednostki, wydarzenia i misje.

Distant Worlds: Universe
Strategiczne 23 maja 2014
Distant Worlds: Universe to czwarty oficjalny dodatek do opracowanej przez studio Code Force epickiej, kosmicznej strategii typu 4X. Decyzją wydawcy, gra dystrybuowana jest jednak nie tylko w formie DLC, lecz także jako pełen, kolekcjonerski pakiet, zawierający podstawową grę Distant Worlds wraz z wszystkimi wydanymi dotąd rozszerzeniami.

Offworld Trading Company
Strategiczne 28 kwietnia 2016
Strategia ekonomiczna stworzona pod wodzą Sorena Johnsona – jednego z głównych projektantów Civilization 3 i 4. Akcja Offworld Trading Company przenosi nas na Marsa, gdzie przejmujemy kontrolę nad własną kompanią handlową, rywalizując o czołową pozycję na planecie. Sedno rozgrywki stanowi rozbudowany moduł handlu, dynamicznie reagujący na zmieniającą się sytuację rynkową.

Company of Heroes 2: Ofensywa w Ardenach
Strategiczne 18 listopada 2014
Drugie samodzielne rozszerzenie do gry Company of Heroes 2 opracowanej w 2013 roku przez studio Relic Entertainment. Zgodnie z podtytułem dodatku w grze powracamy na front zachodni II wojny światowej, aby wziąć udział w słynnej ofensywie wojsk sprzymierzonych w Ardenach. W przeciwieństwie do pierwszego rozszerzenia, w którym nacisk położono na zmagania multiplayer – tym razem autorzy postanowili skupić się na kampanii jednoosobowej.

Clash of Clans
Strategiczne 2 sierpnia 2012
Społecznościowa gra strategiczna w realiach fantasy. Zabawa sprowadza się do rozwijania własnej osady i wykreowania silnej armii, która pozwoli nam zdobywać wioski przeciwnika i odpierać ataki wrogów. Niezbędna będzie także rozbudowa struktur obronnych, które zapewnią naszym włościom bezpieczeństwo po wylogowaniu się z gry. Spory nacisk położony został na możliwość zakładania tytułowych klanów, dzięki którym możemy liczyć na wsparcie sojuszników.

Northgard: Hafgufa, Clan of the Turtle
Strategiczne 12 grudnia 2024
Czternaste DLC do strategii wydanej w 2018 roku. W Northgard: Hafgufa, Clan of the Turtle otrzymujemy do dyspozycji tytułowy Klan Żółwia, który tworzą doskonali handlarze i negocjatorzy mający dostęp między innymi do mobilnych budynków – karawan. Na jego czele stoi wódz Njörd.

Ancient Wars: Medieval Crusades
Strategiczne 26 stycznia 2024
Kontynuacja RTS-a z 2006 roku, osadzona w czasach średniowiecznych krucjat i pozwalająca kierować m.in. Rosjanami. W Ancient Wars: Medieval Crusades można dawać podkomendnym coraz lepsze wyposażenie i rozwijać ich zdolności, a zmienne warunki pogodowe wpływają na przebieg starć.