13. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 13. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Hardcore 4X4
Wyścigi 30 października 1996
Gra wyścigowa skierowana do miłośników samochodów terenowych. Produkcja stara się w miarę realistycznie oddawać realia zmagań tego typu pojazdów na trudnych, pozbawionych asfaltu i pełnych pagórków, trasach.

Vandal Hearts
RPG 25 października 1996
Turowy japoński RPG przygotowany przez Konami. Jeden z pierwszych reprezentantów gatunku wydany na PlayStation 1. Produkcja bazuje na sprawdzonych mechanikach i stara się wyróżniać poruszającą trudne tematy historią.

Chaos Break
Akcji 27 stycznia 2000
Survival-horror, w którym akcja prezentowana jest z perspektywy trzeciej osoby. Gra opowiada o losach dwójki bohaterów wysłanych do zbadania sytuacji w pewnym laboratorium badawczym u wybrzeży Ameryki Południowej.

Cyberia
Przygodowe 1 stycznia 1996
Przygodowa gra akcji, w której wcielamy się w Zaka Kingstona – hakera infiltrującego tajną placówkę badawczą na Syberii, gdzie prowadzone są prace nad nową bronią masowego rażenia. W trakcie zabawy eksplorujemy kolejne poziomy kompleksu, walczymy z napotkanymi przeciwnikami i rozwiązujemy zróżnicowane zagadki, a od czasu do czasu zasiadamy za sterami wieżyczek strzelniczych i samolotów.

Galaxy Fight: Universal Warriors
Bijatyki 3 maja 1996
Konwersja wydanej w 1995 roku na automatach bijatyki 2D, w której herosi z różnych planet stają do walki o prawo spotkania z potężnym bóstwem, pojawiającym się we wszechświecie raz na tysiąc lat.

James Pond 2: Codename RoboCod
Zręcznościowe 10 grudnia 2003
Remaster produkcji wydanej na początku lat dziewięćdziesiątych na Amigę, Atari i Segę Genesis. Odświeżona wersja platformówki 2D oferuje lepszą oprawę audiowizualną, inne projekty poziomów, a także kilka zmian w fabule.

Bomberman World
Zręcznościowe 28 stycznia 1998
Zręcznościowa produkcja, w której kierowane przez graczy postacie toczą potyczki na specjalnych arenach, próbując wysadzić wszystkich oponentów. To pierwsza odsłona słynnej serii wydana na PlayStation 1.

Valkyrie Profile
RPG 22 grudnia 1999
Japoński RPG mocno inspirowany mitologią nordycką, który został przygotowany przez specjalistów od gatunku, studio Tri-Ace. Opowiada o losach walkirii, która trafia do Midgardu, by odnaleźć wojowników potrzebnych Odynowi. Tytuł wyróżniają przede wszystkim opracowany specjalnie na potrzeby gry model prowadzenia walk, a także łącząca 2D i 3D oprawa graficzna.

San Francisco Rush: Extreme Racing
Wyścigi 28 lutego 1998
Konwersja gry wyścigowej, która ukazała się w 1996 roku na automatach. Produkcja stawia na zręcznościowy charakter zabawy, pozwalając szaleć za kierownicą sportowych maszyn w charakterystycznych miejscach San Francisco.

Micro Maniacs
Wyścigi 5 października 2000
Zręcznościowa gra wyścigowa, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym, a na trasach ścigają się nie pojazdy, a dziwne postacie. Produkcja stanowi spin-off popularnej serii Micro Machines.

Colony Wars: Red Sun
Symulacje 2 maja 2000
Ostatnia część trylogii symulatorów kosmicznych Colony Wars. Konflikt kolonialnej Ligi oraz Imperium Ziemi trwa w najlepsze, lecz tym razem gracz nie staje bezpośrednio po żadnej ze stron. W trzeciej części wcielamy się w Alexandra Lyrona Valdemara – prostego górnika, wydobywającego minerały z asteroid. Męczony snami o tajemniczej rasie obcych udaje się on na poszukiwania legendarnego statku Red Sun.

Grandia
RPG 24 czerwca 1999
Konwersja japońskiej gry RPG wydanej wcześniej na Segę Saturn. Produkcja wyróżnia się autorskim systemem rozwoju postaci i wprowadzającą nieco świeżości do tradycyjnego turowego modelu mechaniką prowadzenia starć.

Tombi!
Zręcznościowe 4 września 1998
Side-scrollowa platformówka, w której gracz wciela się w postać chłopca o różowych włosach, starającego się złapać złe świnki. Te ukradły należącą do dziadka bohatera bransoletkę oraz skaziły dotąd sielankowy dom protagonisty. Główny bohater potrafi skakać, chwytać różne przedmioty oraz rzucać nimi. Chociaż przez większość czasu Tombi porusza się jedynie w dwóch wymiarach, w wybranych momentach jest w stanie zmienić płaszczyznę i na przykład przenieść się w głąb ekranu.

Colony Wars: Vengeance
Symulacje 5 listopada 1998
Colony Wars: Vengeance to skupiona na walkach w przestrzeni kosmicznej gra symulacyjna. Odpowiedzialne za produkcję studio Psygnosis rozszerzyło drugą część swojej serii science fiction o wiele nowych elementów, m.in. walki na orbitach planet, kolejne typy statków, wymagających bossów i system ulepszeń. Co ciekawe, tym razem gracz wciela się w pilota Imperium – frakcji zwalczanej przez niego w poprzedniej części.

Cool Boarders 2
Sportowe 31 października 1997
Kontynuacja ciepło przyjętej gry snowboardowej z 1996 roku. Cool Boarders 2 może pochwalić się znacznie większą niż poprzednik liczbą grywalnych postaci, desek oraz tras. Te ostatnie uległy znacznemu rozbudowaniu i oferują m.in. skróty. Zabawa może toczyć się w jednym z pięciu różnych trybów zabawy, a na torze użytkownikowi towarzyszą sterowani przez sztuczną inteligencję albo drugiego gracza oponenci.

Cool Boarders 3
Sportowe 30 września 1998
Trzecia odsłona popularnego cyklu gier sportowych. Trasy w Cool Boarders 3 stały się znacznie węższe niż w poprzedniczkach, a wyścigi z oponentami bardziej kontaktowe. Zwiększyła się także liczba grywalnych postaci oraz desek. Rozgrywka ponownie polega na jak najszybszym bądź najefektywniejszym pokonywaniu śnieżnych stoków.

This is Football
Sportowe 1 grudnia 1999
Gra sportowa poświęcona piłce nożnej. Produkcja wykorzystuje oficjalną licencję, dzięki której do dyspozycji graczy oddano ponad 200 autentycznych drużyn oraz oficjalne zawody jak Mistrzostwa Świata i Liga Mistrzów. Płynnym, trójwymiarowym meczom towarzyszy profesjonalny komentarz sportowy Clive’a Tyldesley’a.

Blasto
Akcji 31 marca 1998
Strzelanina z widokiem z trzeciej osoby, w której głównym bohaterem jest muskularny, zamaskowany superbohater walczący ze złymi kosmitami. Produkcja ma wiele elementów humorystycznych i nawiązań do popularnych filmów.

Vandal Hearts II
RPG 8 lipca 1999
Wprowadzająca liczne zmiany w systemie zabawy oraz oferująca udoskonaloną oprawę audiowizualną kontynuacja turowego japońskiego RPG-a. Produkcja Konami ponownie opowiada trudną, poruszającą wątki polityczne historię.

Samurai Shodown: Warriors Rage
Bijatyki 22 grudnia 1999
Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 kolejna odsłona cyklu bijatyk osadzonych w realiach Japonii czasu samurajów. Produkcja jest pierwszą częścią serii, w której zastosowano grafikę 3D.

Speedball 2100
Sportowe 29 września 2000
Utrzymana w cyberpunkowej stylistyce gra sportowa, która opowiada o zmaganiach w fikcyjnej dyscyplinie, łączącej założenia piłki ręcznej i hokeja na lodzie. Produkcja stanowi remake hitu wydanego na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku.

WWF Attitude
Sportowe 31 lipca 1999
Bazująca na licencji słynnej federacji wrestlingowej WWF gra sportowa, która pozwala pokierować najsłynniejszymi zawodnikami świata i wziąć udział w kilkunastu różnych typach pojedynków. Gra jest kontynuacją WWF War Zone.

NASCAR Rumble
Wyścigi 31 stycznia 2000
Zręcznościowa gra wyścigowa, która choć korzysta z licencji popularnej serii zawodów NASCAR, to zdecydowanie nie jest nastawiona na realizm. Kierowcy mogą m.in. korzystać z zebranych na trasie power-upów, by zwiększyć swoje szanse na zwycięstwo.

Blast Radius
Akcji 30 lipca 1998
Przygotowana przez studio Psygnosis, autorów serii Colony Wars, kosmiczna strzelanka o wysokim stopniu trudności. Produkcja stawia na zręcznościowy model zabawy, sprawdzając umiejętności gracza w szeregu dynamicznych misji.