13. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 13. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Chaos Break
Akcji 27 stycznia 2000
Survival-horror, w którym akcja prezentowana jest z perspektywy trzeciej osoby. Gra opowiada o losach dwójki bohaterów wysłanych do zbadania sytuacji w pewnym laboratorium badawczym u wybrzeży Ameryki Południowej.

Vandal Hearts
RPG 25 października 1996
Turowy japoński RPG przygotowany przez Konami. Jeden z pierwszych reprezentantów gatunku wydany na PlayStation 1. Produkcja bazuje na sprawdzonych mechanikach i stara się wyróżniać poruszającą trudne tematy historią.

Galaxy Fight: Universal Warriors
Bijatyki 3 maja 1996
Konwersja wydanej w 1995 roku na automatach bijatyki 2D, w której herosi z różnych planet stają do walki o prawo spotkania z potężnym bóstwem, pojawiającym się we wszechświecie raz na tysiąc lat.

Ace Combat 2
Akcji 30 maja 1997
Druga odsłona strzelaniny powietrznej, która zgrabnie łączy elementy zręcznościowe i symulacyjne. Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 produkcja jest kontynuacją Air Combat z 1997 roku.

Hardcore 4X4
Wyścigi 30 października 1996
Gra wyścigowa skierowana do miłośników samochodów terenowych. Produkcja stara się w miarę realistycznie oddawać realia zmagań tego typu pojazdów na trudnych, pozbawionych asfaltu i pełnych pagórków, trasach.

Bomberman World
Zręcznościowe 28 stycznia 1998
Zręcznościowa produkcja, w której kierowane przez graczy postacie toczą potyczki na specjalnych arenach, próbując wysadzić wszystkich oponentów. To pierwsza odsłona słynnej serii wydana na PlayStation 1.

San Francisco Rush: Extreme Racing
Wyścigi 28 lutego 1998
Konwersja gry wyścigowej, która ukazała się w 1996 roku na automatach. Produkcja stawia na zręcznościowy charakter zabawy, pozwalając szaleć za kierownicą sportowych maszyn w charakterystycznych miejscach San Francisco.

Micro Maniacs
Wyścigi 5 października 2000
Zręcznościowa gra wyścigowa, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym, a na trasach ścigają się nie pojazdy, a dziwne postacie. Produkcja stanowi spin-off popularnej serii Micro Machines.

Colony Wars: Red Sun
Symulacje 2 maja 2000
Ostatnia część trylogii symulatorów kosmicznych Colony Wars. Konflikt kolonialnej Ligi oraz Imperium Ziemi trwa w najlepsze, lecz tym razem gracz nie staje bezpośrednio po żadnej ze stron. W trzeciej części wcielamy się w Alexandra Lyrona Valdemara – prostego górnika, wydobywającego minerały z asteroid. Męczony snami o tajemniczej rasie obcych udaje się on na poszukiwania legendarnego statku Red Sun.

Grandia
RPG 24 czerwca 1999
Konwersja japońskiej gry RPG wydanej wcześniej na Segę Saturn. Produkcja wyróżnia się autorskim systemem rozwoju postaci i wprowadzającą nieco świeżości do tradycyjnego turowego modelu mechaniką prowadzenia starć.

Tombi!
Zręcznościowe 4 września 1998
Side-scrollowa platformówka, w której gracz wciela się w postać chłopca o różowych włosach, starającego się złapać złe świnki. Te ukradły należącą do dziadka bohatera bransoletkę oraz skaziły dotąd sielankowy dom protagonisty. Główny bohater potrafi skakać, chwytać różne przedmioty oraz rzucać nimi. Chociaż przez większość czasu Tombi porusza się jedynie w dwóch wymiarach, w wybranych momentach jest w stanie zmienić płaszczyznę i na przykład przenieść się w głąb ekranu.

Colony Wars: Vengeance
Symulacje 5 listopada 1998
Colony Wars: Vengeance to skupiona na walkach w przestrzeni kosmicznej gra symulacyjna. Odpowiedzialne za produkcję studio Psygnosis rozszerzyło drugą część swojej serii science fiction o wiele nowych elementów, m.in. walki na orbitach planet, kolejne typy statków, wymagających bossów i system ulepszeń. Co ciekawe, tym razem gracz wciela się w pilota Imperium – frakcji zwalczanej przez niego w poprzedniej części.

Cool Boarders 2
Sportowe 31 października 1997
Kontynuacja ciepło przyjętej gry snowboardowej z 1996 roku. Cool Boarders 2 może pochwalić się znacznie większą niż poprzednik liczbą grywalnych postaci, desek oraz tras. Te ostatnie uległy znacznemu rozbudowaniu i oferują m.in. skróty. Zabawa może toczyć się w jednym z pięciu różnych trybów zabawy, a na torze użytkownikowi towarzyszą sterowani przez sztuczną inteligencję albo drugiego gracza oponenci.

Cool Boarders 3
Sportowe 30 września 1998
Trzecia odsłona popularnego cyklu gier sportowych. Trasy w Cool Boarders 3 stały się znacznie węższe niż w poprzedniczkach, a wyścigi z oponentami bardziej kontaktowe. Zwiększyła się także liczba grywalnych postaci oraz desek. Rozgrywka ponownie polega na jak najszybszym bądź najefektywniejszym pokonywaniu śnieżnych stoków.

Valkyrie Profile
RPG 22 grudnia 1999
Japoński RPG mocno inspirowany mitologią nordycką, który został przygotowany przez specjalistów od gatunku, studio Tri-Ace. Opowiada o losach walkirii, która trafia do Midgardu, by odnaleźć wojowników potrzebnych Odynowi. Tytuł wyróżniają przede wszystkim opracowany specjalnie na potrzeby gry model prowadzenia walk, a także łącząca 2D i 3D oprawa graficzna.

NBA In the Zone 2000
Sportowe 1 lutego 2000
Kolejna odsłona tworzonej przez japońską firmę Konami serii gier koszykarskich. Produkcja oferuje prawie trzydzieści drużyn oraz przeszło trzy setki zawodników, animowanych za pomocą techniki motion capture. Nowością w porównaniu do poprzednich odsłon jest możliwość rozgrywania konkursów wsadów oraz konkursów rzutów za trzy punkty. Na tle konkurencji grę wyróżnia prostszy i dający mniej możliwości system sterowania.

Street Skater
Sportowe 1 stycznia 1999
Gra sportowa umożliwiająca graczowi pokonywanie różnorodnych torów za pomocą deskorolki. Podczas rozgrywki istotne jest zarówno szybkie przejeżdżanie przez trasy, jak i wykonywanie efektownych akrobacji oraz trików. W miarę rozgrywki sterowana przez gracza postać zdobywa punkty doświadczenia, które można wymienić na polepszenie takich statystyk jak szybkość czy skuteczność w wykonywaniu trików.

Street Skater 2
Sportowe 1 marca 2000
Kontynuacja gry sportowej z 1999 roku. Podobnie jak pierwowzór, Street Skater 2 skupia się na pokonywaniu za pomocą deskorolki różnorodnych tras. Zadaniem gracza jest nie tylko osiągnięcie jak najlepszych wyników czasowych, ale także wykonywanie efektownych trików.

Blast Radius
Akcji 30 lipca 1998
Przygotowana przez studio Psygnosis, autorów serii Colony Wars, kosmiczna strzelanka o wysokim stopniu trudności. Produkcja stawia na zręcznościowy model zabawy, sprawdzając umiejętności gracza w szeregu dynamicznych misji.

WWF Attitude
Sportowe 31 lipca 1999
Bazująca na licencji słynnej federacji wrestlingowej WWF gra sportowa, która pozwala pokierować najsłynniejszymi zawodnikami świata i wziąć udział w kilkunastu różnych typach pojedynków. Gra jest kontynuacją WWF War Zone.

Vandal Hearts II
RPG 8 lipca 1999
Wprowadzająca liczne zmiany w systemie zabawy oraz oferująca udoskonaloną oprawę audiowizualną kontynuacja turowego japońskiego RPG-a. Produkcja Konami ponownie opowiada trudną, poruszającą wątki polityczne historię.

Samurai Shodown: Warriors Rage
Bijatyki 22 grudnia 1999
Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 kolejna odsłona cyklu bijatyk osadzonych w realiach Japonii czasu samurajów. Produkcja jest pierwszą częścią serii, w której zastosowano grafikę 3D.

This is Football
Sportowe 1 grudnia 1999
Gra sportowa poświęcona piłce nożnej. Produkcja wykorzystuje oficjalną licencję, dzięki której do dyspozycji graczy oddano ponad 200 autentycznych drużyn oraz oficjalne zawody jak Mistrzostwa Świata i Liga Mistrzów. Płynnym, trójwymiarowym meczom towarzyszy profesjonalny komentarz sportowy Clive’a Tyldesley’a.

Blasto
Akcji 31 marca 1998
Strzelanina z widokiem z trzeciej osoby, w której głównym bohaterem jest muskularny, zamaskowany superbohater walczący ze złymi kosmitami. Produkcja ma wiele elementów humorystycznych i nawiązań do popularnych filmów.