18. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 18. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Alfred Chicken
Zręcznościowe 12 kwietnia 2002
Odświeżona wersja gry Alfred Chicken z 1993 roku, w której gracze wcielają się w tytułowego koguta, ruszającego na ratunek swojej porwanej dziewczynie – Floelli. W trakcie zabawy przemierzamy zróżnicowane lokacje, skacząc po platformach i omijając wszechobecne pułapki, a także eliminujemy napotkanych przeciwników oraz przebijamy znalezione po drodze balony, co pozwala nam na uzyskanie dostępu do kolejnych etapów.

Swing
Logiczne 1 stycznia 1998
Gra logiczna inspirowana kultowym Tetrisem. W trakcie rozgrywki w Swing kontrolujemy specjalny podajnik, przy pomocy którego dobieramy kolorowe kule i zrzucamy je w dół, a naszym celem jest tworzenie rzędów składających się z co najmniej trzech piłek tej samej barwy. Deweloperzy ze studia Software 2000 pozwalają nam na zabawę tak w pojedynkę, jak i w towarzystwie drugiego gracza.

The Misadventures of Tron Bonne
Akcji 22 lipca 1999
Spin-off cyklu Mega Man Legends, w którym wcielamy się w tytułową Tron Bonne. Zadaniem protagonistki jest zebranie pieniędzy potrzebnych na zapłacenie okupu i uwolnienie jej braci, którzy zostali porwani przez złowrogiego Mr. Loatha. W tym celu bohaterka podejmuje się wykonywania rozmaitych zadań pokroju plądrowania niebezpiecznych ruin i napadania na banki.

Zoop
Zręcznościowe 31 października 1995
Nieskomplikowana w swych założeniach gra zręcznościowa, za której opracowaniem stoi studio Hookstone. W Zoop gracz kontroluje trójkąt znajdujący się w centrum dwuwymiarowej planszy, a jego zadaniem jest strzelanie do kolorowych obiektów nadciągających z krawędzi ekranu.

Silhouette Mirage
Akcji 23 lipca 1998
Platformowa gra akcji, za której opracowaniem stoi studio Treasure. Gracze wcielają się w dziewczynę imieniem Shyna, a ich zadaniem jest cofnięcie skutków tragicznego kataklizmu, który sprawił, że życie na Ziemi zmieniło się nie do poznania. Cechą charakterystyczną Silhouette Mirage jest wysoki poziom trudności.

Trap Runner
Akcji 6 sierpnia 1998
Gra akcji wzbogacona o elementy taktyczne, w której gracze wcielają się w agentów walczących przeciwko sobie na trójwymiarowych arenach. Choć w Trap Runner możemy skorzystać z ataków wręcz i broni palnej, podstawowym orężem wykorzystywanym przez bohaterów są mordercze pułapki, które po rozstawieniu stają się niewidzialne dla przeciwników.

Rapid Racer
Wyścigi 14 listopada 1997
Gra wyścigowa, w której zasiadamy za sterami łodzi motorowych i walczymy o zwycięstwo na sześciu zróżnicowanych trasach. Rapid Racer to jeden z pierwszych tytułów wydanych na konsolę PlayStation 1, które wykorzystują możliwości pada DualShock. Tytuł działa w sześćdziesięciu klatkach na sekundę, co jednak pociągnęło za sobą obniżenie jakości oprawy wizualnej.

Tobal 2
Bijatyki 25 kwietnia 1997
Druga odsłona cyklu bijatyk od studia DreamFactory, która w przeciwieństwie do pierwowzoru nigdy nie opuściła granic Japonii. Tobal 2 nie tylko wprowadza zmiany w systemie walki, lecz także znacznie rozbudowuje tryb Quest Mode.

Thunder Force V
Zręcznościowe 21 maja 1998
Zręcznościowa, side-scrollowana strzelanka 2D, w której posiadacze konsoli przejmują kontrolę nad bojowym statkiem kosmicznym. Produkcja jest konwersją z Segi Saturn i jednocześnie piątą odsłoną cyklu Thunder Force.

Turnabout
Logiczne 6 kwietnia 2000
Gra logiczna, w której zabawa toczy się na dwuwymiarowej planszy pokrytej siatką pól, a naszym zadaniem jest obracanie polem gry i przemieszczanie po nim kolorowych kulek w taki sposób, by łączyć je z różnobarwnymi obiektami. W Turnabout czeka na rozwiązanie ponad sto tego typu zagadek o rosnącym poziomie trudności. Tytuł pozwala również na projektowanie własnych łamigłówek dzięki wbudowanemu edytorowi.

No One Can Stop Mr. Domino!
Logiczne 8 stycznia 1998
Hybryda zręcznościówki i gry logicznej, w której kontrolujemy antropomorficzne kostki domina. Nasze zadanie polega na tworzeniu reakcji łańcuchowych uruchamiających kolejne sztuczki; nim jednak tego dokonamy, musimy dokładnie poznać poszczególne plansze, uważając przy tym na niezliczone pułapki czyhające na naszych podopiecznych.

Monster Rancher Battle Card: Episode II
Logiczne 23 marca 2000
Spin-off cyklu Monster Rancher, w którym toczymy pojedynki na karty z udziałem innych sympatyków gry Battle Cards, istniejącej w uniwersum serii. Naszym celem w Monster Rancher Battle Card: Episode II jest zdobywanie nowych kart, co uskuteczniamy, wygrywając kolejne starcia lub wykorzystując funkcjonalność pozwalającą na generowanie nowych elementów kolekcji, na podstawie danych zapisanych na płytach CD.

Novastorm
Akcji 29 września 1995
Strzelanka na szynach, w której gracz zasiada za sterami myśliwca, a jego zadaniem jest eliminacja tak zwanych Scarab-X – zbuntowanych maszyn dążących do zniszczenia ludzkości. W toku zmagań nie mamy pełnej kontroli nad wehikułem; możemy jedynie manewrować nim w pionie i poziomie oraz wykonywać uniki.

OverBlood
Akcji 2 sierpnia 1996
Survival horror, w którym wcielamy się w Larsa Karcy’ego – jedną z ofiar przerażających eksperymentów przeprowadzanych w tajnej placówce badawczej Lystra Laboratories. W trakcie zabawy w OverBlood przemierzamy klaustrofobiczne lokacje, walczymy z napotkanymi przeciwnikami oraz rozwiązujemy zagadki popychające do przodu fabułę.

Punky Skunk
Zręcznościowe 11 stycznia 1996
Dwuwymiarowa kolorowa platformówka, w której głównym bohaterem jest antropomorficzny skunks starający się ocalić świat przed bandą złych wilków. To jedna z pierwszych gier wydanych na PlayStation 1.

R-Type Delta
Zręcznościowe 19 listopada 1998
Czwarta odsłona popularnej serii shoot'em upów i jednocześnie pierwsza, w której zastosowano grafikę 3D. Produkcja standardowo cechuje się wysokim poziomem trudności i pozwala sprawdzić swój refleks jako pilot bojowego statku kosmicznego.

Monster Rancher
Strategiczne 24 lipca 1997
Gra strategiczna z elementami RPG i symulacji życia, w której gracz wciela się w trenera potworów. Kreatury, którymi się opiekuje, są wystawiane do walki z innymi monstrami – dzięki temu mogą zdobyć doświadczenie i stopniowo stawiać czoła coraz silniejszym przeciwnikom.

Monkey Hero
RPG 28 lutego 1999
Japoński action RPG z typowym dla gatunku rzutem izometrycznym. Bohaterem gry Monkey Hero jest mający ludzkie cechy małpi wojownik, który podejmuje się misji uratowania świata.

Mary-Kate and Ashley: Magical Mystery Mall
Zręcznościowe 27 października 2000
Bazujący na licencji popularnego serialu stacji Nickelodeon zbiór mini-gier, w których tytułowe siostry starają się wykonać szereg misji. Celem jest zdjęcie klątwy z galerii handlowej, gdzie zostały uwięzione.

Rampage Through Time
Zręcznościowe 9 czerwca 2000
Czwarta część cyklu zręcznościowych gier akcji, w których posiadacze konsoli przejmują kontrolę nad gigantycznymi monstrami, a ich celem jest zniszczenie wszystkiego na swojej drodze. Produkcja została wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 i bazuje na założeniach sprawdzonych w poprzednich odsłonach.

Rat Attack!
Zręcznościowe 31 sierpnia 1999
Trójwymiarowa zręcznościówka, w której posiadacze PlayStation 1 przejmują kontrolę nad członkami kociego oddziału. Ich zadaniem jest powstrzymanie szczurzej inwazji na Ziemię.

Psychic Force 2
Bijatyki 7 października 1999
Skonwertowana z automatów trójwymiarowa bijatyka, w której walczą ludzie obdarzeni niezwykłymi zdolnościami. Produkcję wyróżnia specyficzna mechanika toczenia starć i fakt, że odbywają się one w owalnych klatkach, w których wojownicy lewitują.

Pocket Fighter
Bijatyki 1 lipca 1998
Zręcznościowa bijatyka o prostym systemie walki, w której występują postacie znane z innych gier walki stworzonych przez Capcom. Wszyscy wojownicy zostali przygotowani w stylu super-deformed, a więc mają niewielkie ciała i nieproporcjonalnie duże głowy.

Project Overkill
Akcji 12 września 1996
Utrzymany w mrocznej stylistyce shoot‘em up, w którym akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Produkcja oddaje w ręce gracza czwórkę różniących się umiejętnościami najemników.