16. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 16. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Tetris Plus
Logiczne 6 września 1996
Konwersja gry logiczno-zręcznościowej z automatów. Obok klasycznego modułu znanego z kultowego oryginału, Tetris Plus pozwala też na zabawę w wariacji opracowanej przez studio Natsume.

Tecmo Stackers
Logiczne 25 grudnia 1995
Gra logiczna stanowiąca wariację na temat mechaniki Tetrisa. Celem zabawy jest łączenie żelkowatych stworków w grupy po cztery, by w ten sposób usunąć je z planszy.

Tobal 2
Bijatyki 25 kwietnia 1997
Druga odsłona cyklu bijatyk od studia DreamFactory, która w przeciwieństwie do pierwowzoru nigdy nie opuściła granic Japonii. Tobal 2 nie tylko wprowadza zmiany w systemie walki, lecz także znacznie rozbudowuje tryb Quest Mode.

Thunder Force V
Zręcznościowe 21 maja 1998
Zręcznościowa, side-scrollowana strzelanka 2D, w której posiadacze konsoli przejmują kontrolę nad bojowym statkiem kosmicznym. Produkcja jest konwersją z Segi Saturn i jednocześnie piątą odsłoną cyklu Thunder Force.

Trap Runner
Akcji 6 sierpnia 1998
Gra akcji wzbogacona o elementy taktyczne, w której gracze wcielają się w agentów walczących przeciwko sobie na trójwymiarowych arenach. Choć w Trap Runner możemy skorzystać z ataków wręcz i broni palnej, podstawowym orężem wykorzystywanym przez bohaterów są mordercze pułapki, które po rozstawieniu stają się niewidzialne dla przeciwników.

Machine Hunter
Akcji 31 sierpnia 1997
Strzelanina, w której akcję obserwujemy z perspektywy top-down. W Machine Hunter wcielamy się w żołnierza wyposażonego w specjalny kombinezon pozwalający na przejmowanie kontroli nad robotami, co z kolei zapewnia mu dostęp do wykorzystywanego przez nie arsenału. Jest to o tyle ważne, że studio Eurocom Entertainment Software zabiera nas na Marsa, a naszym zadaniem jest odparcie ataku ze strony agresywnych Obcych.

Whizz
Zręcznościowe 15 lutego 1997
Będąca konwersją z komputerów osobistych kolorowa dwuwymiarowa platformówka, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Tytuł stawia przed sterowanym przez graczy humanoidalnym królikiem szereg wyzwań logiczno-zręcznościowych.

War Gods
Bijatyki 30 marca 1997
Konwersja wydanej na automatach zręcznościowej bijatyki 3D, w której dziesięć potężnych istot staje do walki o prymat na Ziemi. Produkcja w wielu aspektach przypomina trójwymiarowe odsłony Mortal Kombat, choć stara się też wyróżnić kilkoma unikalnymi rozwiązaniami.

Rapid Racer
Wyścigi 14 listopada 1997
Gra wyścigowa, w której zasiadamy za sterami łodzi motorowych i walczymy o zwycięstwo na sześciu zróżnicowanych trasach. Rapid Racer to jeden z pierwszych tytułów wydanych na konsolę PlayStation 1, które wykorzystują możliwości pada DualShock. Tytuł działa w sześćdziesięciu klatkach na sekundę, co jednak pociągnęło za sobą obniżenie jakości oprawy wizualnej.

WCW Backstage Assault
Sportowe 31 października 2000
Gra o wrestlingu, która stara się wyróżnić na tle licznej konkurencji poprzez specyficzne miejsca toczenia walk - zawodnicy rywalizują o pasy poza tradycyjnym ringiem. Produkcja bazuje na licencji federacji World Championship Wrestling i pozwala pokierować najsłynniejszymi zapaśnikami, którzy ją reprezentują.

The Misadventures of Tron Bonne
Akcji 22 lipca 1999
Spin-off cyklu Mega Man Legends, w którym wcielamy się w tytułową Tron Bonne. Zadaniem protagonistki jest zebranie pieniędzy potrzebnych na zapłacenie okupu i uwolnienie jej braci, którzy zostali porwani przez złowrogiego Mr. Loatha. W tym celu bohaterka podejmuje się wykonywania rozmaitych zadań pokroju plądrowania niebezpiecznych ruin i napadania na banki.

Renegade Racers
Wyścigi 1 stycznia 1999
Gra wyścigowa, w której zasiadamy za sterami poduszkowców i walczymy o zwycięstwo na jednej z sześciu tras. Oprócz trybu Arcade (stworzonego do zabawy w pojedynkę) opracowane przez studio Promethean Designs Renegade Racers posiada także wariant Quick Race, w którym możemy zmierzyć się z drugą osobą. Całość okraszono trójwymiarową grafiką utrzymaną w lekkiej, kreskówkowej stylistyce.

Xevious 3D/G
Akcji 30 czerwca 1997
Czwarta część popularnej w Japonii serii shoot’em upów, a zarazem pierwsza odsłona cyklu, która doczekała się trójwymiarowej oprawy graficznej. Xevious 3D/G zadebiutowało na automatach, jednak po roku trafiło również na konsolę PlayStation 1. Tytuł pozwala nam się wcielić w pilota statku kosmicznego, który został ostatnią nadzieją ludzkości, kiedy Ziemia znalazła się na celowniku agresywnej rasy Xevian.

Dragonseeds
Strategiczne 6 sierpnia 1998
Strategia z elementami gry akcji, opracowana przez firmę Jaleco Entertainment. W Dragonseeds wystawiamy swojego smoka do walki na arenie i stopniowo pniemy się po szczeblach kariery. Wygrywając kolejne pojedynki zdobywamy pieniądze, które możemy przeznaczyć na zakup nowego uzbrojenia dla swojego podopiecznego; sam gad także rośnie w siłę, co pozwala mu na stawienie czoła coraz potężniejszym oponentom.

Zoop
Zręcznościowe 31 października 1995
Nieskomplikowana w swych założeniach gra zręcznościowa, za której opracowaniem stoi studio Hookstone. W Zoop gracz kontroluje trójkąt znajdujący się w centrum dwuwymiarowej planszy, a jego zadaniem jest strzelanie do kolorowych obiektów nadciągających z krawędzi ekranu.

Silhouette Mirage
Akcji 23 lipca 1998
Platformowa gra akcji, za której opracowaniem stoi studio Treasure. Gracze wcielają się w dziewczynę imieniem Shyna, a ich zadaniem jest cofnięcie skutków tragicznego kataklizmu, który sprawił, że życie na Ziemi zmieniło się nie do poznania. Cechą charakterystyczną Silhouette Mirage jest wysoki poziom trudności.

WWF War Zone
Sportowe 14 lipca 1998
Pierwsza gra sportowa poświęcona wrestlingowi, którą wykonano w pełnym trójwymiarze. WWF War Zone, będące dziełem studia Iguana, pozwala graczom wziąć udział w brutalnych i widowiskowych pojedynkach, opartych na zróżnicowanych zasadach – od starć jeden na jednego, aż po szalone zmagania z wykorzystaniem broni rozrzuconej na arenie.

Chase the Express
Akcji 31 maja 2000
Trzecioosobowa gra akcji, w której gracz wciela się w rolę żołnierza próbującego odbić opanowany przez terrorystów pociąg. Zabawa polega głównie na przedzieraniu się przez kolejne wagony, walce, cichej eliminacji oponentów oraz rozwiązywaniu prostych zagadek środowiskowych.

Blaster Master: Blasting Again
Zręcznościowe 13 lipca 2000
Platformówka 3D, w której gracze zyskują szansę pokierowania nowoczesnym pojazdem bojowym, a w niektórych sekwencjach także jego młodym pilotem. Tytuł jest kolejną odsłoną popularnej serii i opowiada o dalszych losach wojny pomiędzy ludźmi, a pragnącymi przejąć władzę na Ziemi kosmitami.

Critical Depth
Akcji 31 października 1997
Zręcznościowa produkcja oparta na założeniach znanych z samochodowych gier akcji. Tytuł pozwala pokierować wyposażonymi w różne uzbrojenie okrętami podwodnymi i wziąć udział w serii potyczek.

Attack of the Saucerman!
Akcji 1 lipca 1999
Połączenie trójwymiarowej platformówki i gry akcji, w której wcielamy się w Eda – kosmitę wysłanego na Ziemię w celu powstrzymania korporacji NEDCO przed skolonizowaniem Błękitnej Planety. W trakcie zabawy przemierzamy zróżnicowane etapy, przeskakujemy po platformach i walczymy z napotkanymi przeciwnikami, a także rozwiązujemy zagadki środowiskowe.

Backyard Soccer
Sportowe 28 września 2001
Gra sportowa poświęcona piłce nożnej. W trakcie zabawy gracze przejmują kontrolę nad drużyną dzieciaków z sąsiedztwa, marzących o piłkarskiej karierze. Całość utrzymano w przyjemnej dla oka, kreskówkowej stylistyce. Pomimo bajkowej otoczki i obecności power-upów, zasady jakimi rządzą się zmagania, nie odbiegają od tych, które znamy z prawdziwych stadionów.

No One Can Stop Mr. Domino!
Logiczne 8 stycznia 1998
Hybryda zręcznościówki i gry logicznej, w której kontrolujemy antropomorficzne kostki domina. Nasze zadanie polega na tworzeniu reakcji łańcuchowych uruchamiających kolejne sztuczki; nim jednak tego dokonamy, musimy dokładnie poznać poszczególne plansze, uważając przy tym na niezliczone pułapki czyhające na naszych podopiecznych.

Monster Rancher Hop-A-Bout
Zręcznościowe 28 listopada 2000
Spin-off cyklu Monster Rancher, w którym naszym zadaniem jest pokonywanie najeżonych przeszkodami tras w skórze jednego z kilku zróżnicowanych potworów. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub na rywalizację z drugim graczem; poza tym wyposażono go w edytor torów.