16. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 16. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Street Fighter Alpha 3
Bijatyki 4 września 1998
Trzecia część podcyklu jednej z najsłynniejszych serii bijatyk. Przejmujemy kontrolę nad jednym z kilkudziesięciu wojowników i bierzemy udział w serii dynamicznych pojedynków.

Donald Duck: Quack Attack
Zręcznościowe 15 grudnia 2000
Wciel się w znaną postać kaczora Donalda, który musi wyruszyć w niebezpieczną podróż przez cztery krainy, aby uratować Daisy porwaną przez złego czarnoksiężnika.

Cool Boarders
Sportowe 31 grudnia 1996
Jedna z pierwszych trójwymiarowych gier snowboardowych. Produkcja oferuje trzy podstawowe oraz dwa ukryte stoki, po których należy zjeżdżać w jak najkrótszym czasie, wykonując przy tym efektowne triki. Przed każdym zjazdem gracz może wybrać płeć swojego awatara, jego ubranie oraz używaną deskę.

Rayman Rush
Zręcznościowe 8 lipca 2002
Poboczna odsłona popularnego cyklu gier platformowych, w której gracz ściga się z innym graczem bądź ze sztuczną inteligencją na trasach inspirowanych lokacjami znanymi z poprzednich części cyklu. Tytuł oferuje siedem grywalnych postaci, pięć trybów rozgrywki oraz jedenaście tras. Jest to uproszczona wersja wydanej na inne platformy sprzętowe gry Rayman M.

Wild 9
Zręcznościowe 30 września 1998
Stworzona przez autorów serii Earthworm Jim platformówka 2.5D, której mechanika zbudowana jest wokół nietypowej broni głównego bohatera – wiązki energii, pozwalającej mu chwytać przeciwników i rozmaite przedmioty.

PaRappa the Rapper (1997)
Towarzyskie 26 października 1997
Jedna z pierwszych współczesnych gier rytmicznych. PaRappa the Rapper opowiada historię rapującego psa, który, by zaimponować swojej sympatii Sunny Funny, rozpoczyna naukę kung-fu i robi sobie prawo jazdy. Gra polega na wciskaniu wyświetlanych na ekranie sekwencji przycisków. Im gracz jest bardziej precyzyjny, tym lepszą zyskuje ocenę.

Chocobo Racing
Wyścigi 18 marca 1999
Zręcznościowa gra wyścigowa, w której postacie znane z cyklu Final Fantasy rywalizują ze sobą za sterami rozmaitych pojazdów. Kolorytu zmaganiom na wymyślnych trasach dodają używane przez uczestników czary oraz umiejętności specjalne.

Die Hard Trilogy
Akcji 31 sierpnia 1996
Dynamiczna gra akcji, bazująca na słynnej serii filmów z Brucem Willisem. Produkcja podzielona jest na trzy części, nawiązujące do poszczególnych filmów i będące w gruncie rzeczy trzema niezależnymi grami. W Die Hard Trilogy znajdziemy więc zarówno trzecioosobową grę akcji, strzelaninę typu rail-shooter, jak i zręcznościową grę samochodową.

Bomberman World
Zręcznościowe 28 stycznia 1998
Zręcznościowa produkcja, w której kierowane przez graczy postacie toczą potyczki na specjalnych arenach, próbując wysadzić wszystkich oponentów. To pierwsza odsłona słynnej serii wydana na PlayStation 1.

Colony Wars: Vengeance
Symulacje 5 listopada 1998
Colony Wars: Vengeance to skupiona na walkach w przestrzeni kosmicznej gra symulacyjna. Odpowiedzialne za produkcję studio Psygnosis rozszerzyło drugą część swojej serii science fiction o wiele nowych elementów, m.in. walki na orbitach planet, kolejne typy statków, wymagających bossów i system ulepszeń. Co ciekawe, tym razem gracz wciela się w pilota Imperium – frakcji zwalczanej przez niego w poprzedniej części.

Ark of Time
Przygodowe 1 lipca 1998
Przygodówka point-and-click. Kierujemy w niej poczynaniami Richarda Kendalla – dziennikarzyny, który nieoczekiwanie dostaje szansę na reportaż życia. Ma on odnaleźć brytyjskiego badacza i archeologa Caldwella, którego ekspedycja zaginęła w okolicach Trójkąta Bermudzkiego. Podróżnicy próbowali podobno odnaleźć ruiny tajemniczej Atlantydy.

Samurai Shodown: Warriors Rage
Bijatyki 22 grudnia 1999
Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 kolejna odsłona cyklu bijatyk osadzonych w realiach Japonii czasu samurajów. Produkcja jest pierwszą częścią serii, w której zastosowano grafikę 3D.

Vandal Hearts
RPG 25 października 1996
Turowy japoński RPG przygotowany przez Konami. Jeden z pierwszych reprezentantów gatunku wydany na PlayStation 1. Produkcja bazuje na sprawdzonych mechanikach i stara się wyróżniać poruszającą trudne tematy historią.

Blast Radius
Akcji 30 lipca 1998
Przygotowana przez studio Psygnosis, autorów serii Colony Wars, kosmiczna strzelanka o wysokim stopniu trudności. Produkcja stawia na zręcznościowy model zabawy, sprawdzając umiejętności gracza w szeregu dynamicznych misji.

Street Skater 2
Sportowe 1 marca 2000
Kontynuacja gry sportowej z 1999 roku. Podobnie jak pierwowzór, Street Skater 2 skupia się na pokonywaniu za pomocą deskorolki różnorodnych tras. Zadaniem gracza jest nie tylko osiągnięcie jak najlepszych wyników czasowych, ale także wykonywanie efektownych trików.

Hardcore 4X4
Wyścigi 30 października 1996
Gra wyścigowa skierowana do miłośników samochodów terenowych. Produkcja stara się w miarę realistycznie oddawać realia zmagań tego typu pojazdów na trudnych, pozbawionych asfaltu i pełnych pagórków, trasach.

International Track & Field 2
Sportowe 30 listopada 1999
Zręcznościowa gra sportowa, w której posiadacze konsoli mogą rywalizować w kilkunastu dyscyplinach olimpijskich. Zmagania oparte są na prostej mechanice wciskania przycisków w odpowiednim tempie lub czasie.

Jumping Flash!
Zręcznościowe 29 października 1995
Pierwsza w historii trójwymiarowa gra platformowa. Produkcja pozwala graczowi na wcielenie się w rolę mechanicznego królika, który stara się uratować świat poprzez zbieranie specjalnych obiektów, rozrzuconych po sześciu światach. Akcja gry ukazana została z perspektywy pierwszej osoby, a jej protagonista został wyposażony w umiejętność strzelania w przeciwników oraz wykonywania podwójnych i potrójnych skoków.

NBA ShootOut 2000
Sportowe 30 listopada 1999
Czwarta odsłona popularnego cyklu gier sportowych poświęconych koszykówce. Produkcja oferuje oryginalne składy NBA z lat 1998 i 1999 oraz możliwość rozgrywania meczy w trybach symulacyjnym i zręcznościowym. Najnowsza odsłona wprowadza m.in. popisowe ruchy znanych sportowców oraz profesjonalny komentarz Iana Eagle'a.

SaGa Frontier 2
RPG 31 stycznia 2000
Ósma odsłona popularnego cyklu japońskich gier fabularnych SaGa. Produkcja opowiada dwie różne historie, rozgrywające się w świecie fantasy Sandail. Jedna z nich skupia się na wygnanym za brak zdolności magicznych księciu, druga kreśli losy kilku pokoleń rodziny poszukiwaczy tajemniczego artefaktu. Rozgrywka polega głównie na swobodnej eksploracji rozległego świata, rozmawianiu z postaciami niezależnymi oraz toczeniu turowych walk w trzech różnych wariantach.

Jet Rider 2
Wyścigi 31 października 1997
Gra wyścigowa, w której dziesięcioro uczestników rywalizuje ze sobą na specjalnych skuterach powietrznych, potrafiących poruszać się zarówno nad ziemią, jak i nad wodą. Do dyspozycji graczy oddano dwadzieścia tras, z czego dziesięć pochodzi z poprzedniej odsłony serii, zatytułowanej Jet Moto. Cechą charakterystyczną produkcji jest bardzo wysoki poziom trudności zawodów.

NASCAR Rumble
Wyścigi 31 stycznia 2000
Zręcznościowa gra wyścigowa, która choć korzysta z licencji popularnej serii zawodów NASCAR, to zdecydowanie nie jest nastawiona na realizm. Kierowcy mogą m.in. korzystać z zebranych na trasie power-upów, by zwiększyć swoje szanse na zwycięstwo.

James Pond 2: Codename RoboCod
Zręcznościowe 10 grudnia 2003
Remaster produkcji wydanej na początku lat dziewięćdziesiątych na Amigę, Atari i Segę Genesis. Odświeżona wersja platformówki 2D oferuje lepszą oprawę audiowizualną, inne projekty poziomów, a także kilka zmian w fabule.

Samurai Shodown III
Bijatyki 30 sierpnia 1996
Trzecia odsłona serii dwuwymiarowych bijatyk, w której gracze przejmują kontrolę nad mistrzami broni białej z różnych części świata. Produkcja studia SNK przyniosła szereg zmian w mechanice prowadzenia starć i niemal całkowicie odeszła od dotychczasowej stylistyki.