Colony Wars: Red Sun PS1
Ostatnia część trylogii symulatorów kosmicznych Colony Wars. Konflikt kolonialnej Ligi oraz Imperium Ziemi trwa w najlepsze, lecz tym razem gracz nie staje bezpośrednio po żadnej ze stron.
Colony Wars: Red Sun Premiera PS1
2maja2000
Colony Wars: Red Sun to trzecia część symulatora kosmicznego osadzonego w uniwersum, w którym Ziemianie walczą o cenne zasoby ze zbuntowanymi kolonistami z planety Bennay. Za sterami produkcji ponownie zasiadło znane brytyjskie studio Psygnosis.
Fabuła
Colony Wars: Red Sun odbiega od międzygalaktycznego konfliktu toczonego między Ligą Wolnych Światów a Imperium Ziemi w dwóch poprzednich częściach sagi. Tym razem wcielamy się bowiem w niepozornego kosmicznego górnika – Alexandra Lyrona Valdemara. Kiedy w jego snach zaczynają się z nim komunikować obcy z rasy Sha’Har, jego życie diametralnie zmienia swój tor. W niewyjaśniony sposób woła do niego tajemnicza postać – „Generał” – który każe mu porzucić swą zwykłą pracę i udać się na poszukiwania tytułowego statku Red Sun. Zaintrygowany kopacz zostaje więc pilotem-najemnikiem i wybiera się w podróż w nieznane.
Mechanika
Zabawa polega na wykonywaniu kolejnych misji, zlecanych nam przez różnorodnych pracodawców. Tym razem mechaniki zostały jednak dopasowane do bohatera, który trudni się zawodem najemnika. Zadania wykonujemy dla kredytów, nie wyższej sprawy, a każdy zabity przeciwnik wiąże się z dodatkową zapłatą. Jako „pilot do wynajęcia” możemy też wybierać z paru dostępnych kontraktów i nie jesteśmy zmuszani do wykonywania misji w określonej kolejności. Podczas gdy część z nich jest obowiązkowa, niektóre możemy po prostu pominąć.
Nasz statek nie jest też wyposażany przez militarnego kwatermistrza, więc musimy sami wydawać pieniądze na jego utrzymanie, kolejne ulepszenia czy bronie. Z czasem możemy też wymienić początkową jednostkę na jeden z ośmiu innych typów maszyn latających. Nowością jest dobieranie arsenału przed każdą misją. Dzięki tej funkcji gracz może dobrze przygotować się na nadchodzące wyzwania, zabierając ze sobą wachlarz sprzętu, który najlepiej poradzi sobie z określonymi typami przeciwników. W montowaniu uzbrojenia zachowano dużą dowolność, ograniczoną jedynie przewidzianymi na broń punktami mocowań oraz limitem do dwóch identycznych broni na całą jednostkę. Autorzy dodali też do arsenału parę nowych zabawek, m.in. różne odmiany dronów, działka szrapnelowe i obezwładniające tłumiki podprzestrzenne.
Trzecia gra wprowadza do serii zupełnie nowy typ starć z ogromnymi jednostkami. By zniszczyć te kosmiczne molochy gracz musi wykazać się sprytem i wyłączać kolejne systemy fregat, biorąc na cel np. generatory tarcz, zbiorniki paliwa, konkretne wieżyczki i inne elementy kosmicznych okrętów wojennych.
Ostatnia modyfikacja 18 września 2017
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Colony Wars: Red Sun: Odpowiednia dla każdego wieku.