Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikSymulacjePS1
Okładka Colony Wars (PS1)
OkładkaColony Wars (PS1)

Colony Wars PS1

Colony Wars to symulator starć kosmicznych, kładący duży nacisk na nieliniową rozgrywkę. Podczas zabawy wcielamy się w rebelianckiego pilota Ligi Wolnych Światów, zdeterminowanego do wypędzenia z kolonii bezwzględnych sił Imperium Ziemi.

Symulacje | FPP | TPP | science fiction | symulator kosmiczny | statki kosmiczne | singleplayer

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Colony Wars Premiera PS1

5listopada1997

producent: Psygnosis wydawca: Psygnosis

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Colony Wars to symulator kosmiczny, którego centralną częścią jest walka futurystycznych myśliwców wojskowych. Za produkcją stoi brytyjskie studio Psygnosis, znane z serii WipEout i jako wydawca cyklu gier Lemmings.

Fabuła

W piątym tysiącleciu Imperium Ziemi całkowicie wyczerpało naturalne zasoby Błękitnej Planety. By zapobiec całkowitemu wyginięciu ludzi, dwór imperialny wysłał w przestrzeń kosmiczną zwiadowcze statki z załogami pogrążonymi w kriogenicznym śnie. Śmiałkowie ci mieli odnaleźć bogate w minerały światy i skolonizować je, jednocześnie tworząc logistyczny łańcuch zasilający Ziemię. W miarę postępu czasu, życie w koloniach stawało się coraz bardziej dostatnie, podczas gdy oryginalny dom ludzkiej rasy nakładał na swe posiadłości kolejne drakońskie podatki. Próba pokojowej secesji z Ziemią skończyła się dla kolonistów tragicznym w skutkach odwetem militarnym jej mieszkańców. Kampanii przewodził sam lider Imperium – Car Ziemi – bezlitośnie dławiąc wszelki opór.

Krok ten oznaczał wojnę. Koloniści zawiązali Ligę Wolnych Światów, by walczyć o swoją niepodległość w zbrojnym konflikcie. Na czele ich wojsk stanął tajemniczy dowódca, określany jedynie jako Ojciec. Wykorzystując zmyślne taktyki poprowadził on Ligę do zwycięstwa w Bitwie pod Bennay, broniąc ostatniego przyczółka kolonistów. Po zaciekłej defensywie Ojciec przygotowuje się do druzgocącego kontrataku, ogłaszając powszechną mobilizację wszystkich zdolnych do walki pilotów. Jednym z ochotników jest kierowana przez gracza bezimienna postać. Nie wie ona jeszcze, że to od jej akcji zależeć będzie przyszłość galaktyki.

Mechanika

Podczas zabawy wypełniamy kolejne zlecane przez dowództwo misje – od obrony cywilnych stacji kosmicznych, przez rutynowe patrole, konwojowanie wartościowych fregat transportowych, destrukcje wrogich myśliwców i wiele innych. Użytkownik ma pełną swobodę lotu w trzech wymiarach, a akcję obserwować można zarówno z kokpitu statku, jak i za pomocą trzecioosobowej kamery pościgowej. Gra podzielona jest na kampanie złożone z kilku aktów, w skład jednego aktu wchodzą zaś trzy pojedyncze misje. Rozgrywka jest dość nieliniowa, bowiem od efektywności naszego działania zależy, jak dobre maszyny przydzieli nam sztab. Od wypełnienia konkretnych celów i powodzenia niektórych operacji uzależniono zaś dalszy przydział misji i ewentualny transfer do innego teatru wojennego, np. Alfa Centauri czy Układu Słonecznego. Skuteczność gracza wpływa też na rozwiązanie akcji tytułu – twórcy przygotowali pięć różnych zakończeń fabularnych.

Do dyspozycji pilota oddano siedem statków kosmicznych. Każdy z nich nieco się od siebie różni: niektóre dostosowane są do szybkich ataków bronią energetyczną, inne sieją zniszczenie za pomoca rakiet lub torped, a specjalne jednostki przystosowane są do unieszkodliwiania ważnych celów za pomocą systemów EMP i przechwytywania ich specjalistycznym holem. Każdy typ broni lepiej radzi sobie z dezintegracją tarcz lub niszczeniem poszycia wrogich statków, co wymaga od pilota znajomości swojego arsenału.

Gracz może śledzić swoje osiągnięcia na specjalnym ekranie statystyk, zawierającym jego obecną rangę oraz wszystkie najważniejsze dane. Oprócz informacji z walki zagłębić się też można w świecie gry, słuchając czytanych przez narratora klimatycznych opisów zamieszanych w konflikt frakcji, zamieszkałych przez nie planet oraz ich technologii militarnej.

Kwestie techniczne

Gra prezentuje zaawansowane efekty cząstek oraz rozbudowany model oświetlenia obiektów w przestrzeni kosmicznej. Symulacja fizyki została oddana wiernie, a specjalnie zaimplementowany system silników sterujących pozwala zarówno na kontrolowane dryfowanie, jak i zaawansowane ewolucje. Ścieżka dźwiękowa została skomponowana przez Tima Wrighta, który tworzył także muzykę do gier Shadow of the Beast (1989), Agony (1992), Lemmings (1991) i serii WipEout.

Ostatnia modyfikacja 15 września 2017

Tryb gry: single player  

Wymagania wiekowe Colony Wars: Odpowiednia dla każdego wieku.