58. Gry Zręcznościowe PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 58. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe na platformę PC.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Chariot
Zręcznościowe 12 listopada 2014
Dedykowana do zabawy w lokalnym trybie kooperacji, humorystyczna platformówka bazująca na prawach fizyki. W grze wcielamy się w postać księżniczki, która próbując spełnić ostatnią wolę zmarłego ojca, postanawia przewieźć trumnę z jego szczątkami na wymarzone miejsce wiecznego spoczynku.
Flyhunter Origins
Zręcznościowe 10 grudnia 2014
Side-scrollowa gra platformowa, w której wcielamy się w postać sympatycznego, miniaturowego kosmity o imieniu Zak. Należący do jego ekipy statek rozbił się na Ziemi, a nasz bohater postanawia znaleźć sposób na powrót do domu. W tym celu będzie musiał przemierzyć zupełnie nieznane mu środowisko, oraz stawić czoła śmiertelnym wrogom w postaci pająków, komarów czy biedronek.
EarthNight
Zręcznościowe 3 grudnia 2019
Dwuwymiarowa gra zręcznościowa z elementami roguelike, należąca do gatunku tzw. endless runnerów. Jej akcja toczy się w przyszłości, w której ogromne smoki zaatakowały Ziemię, zmuszając ludzi do ucieczki w kosmos. Dwójka bohaterów, 14-latka i bezrobotny fotograf, postanawia wrócić na rodzimą planetę, aby rozprawić się z potężnymi gadami.
Abyss Odyssey
Zręcznościowe 15 lipca 2014
Osadzona w realiach fantasy side-scrollowa platformówka, za której powstanie odpowiada chilijskie studio ACE Team, mające na swoim koncie m.in. Zeno Clash i Rock of Ages. W grze wcielamy się w jednego z trzech bohaterów, różniących się indywidualnymi zdolnościami oraz preferowaną techniką walki i ruszamy na wyprawę w głąb tytułowej otchłani, aby pokonać zamieszkujące ją zło i dostąpić nagrody w postaci wiecznego życia.
Kalimba
Zręcznościowe 22 kwietnia 2015
Dwuwymiarowa platformówka z elementami logicznymi, zaprojektowana przez autorów Max & The Magic Marker oraz Max: The Curse of Brotherhood. W grze staramy się doprowadzić do celu dwie części rozbitego totemu. Problem w tym, że za sprawą magii w dalszym ciągu tworzą one całość i poruszając jedną z nich, wprawiamy w ruch także drugą. W efekcie nietrudno o porażkę.
forma.8
Zręcznościowe 23 lutego 2017
Hybryda gry platformowej i logicznej, opracowana przez niezależne włoskie studio MixedBag. Gracz przejmuje kontrolę nad tytułową sondą badawczą, która trafia na powierzchnię niebezpiecznej planety. Zadaniem czekającym na wykonanie jest odnalezienie potężnego źródła energii. Schemat rozgrywki w forma.8 oparto na przemierzaniu niegościnnego świata zrealizowanego w oparciu o zasady, jakimi rządzi się gatunek metroidvania.
Rollers of the Realm
Zręcznościowe 18 listopada 2014
Oryginalna gra zręcznościowa, łącząca w sobie mechanikę klasycznego pinballa z elementami RPG oraz bazującymi na fizyce zagadkami. W grze dołączamy do złożonej z 10 wyrzutków drużyny, aby razem z nimi walczyć o wyzwolenie królestwa spod jarzma mrocznej, starożytnej magii. Poszczególne lokacje to nic innego, jak trójwymiarowe stoły pinballowe, zaś nasi bohaterowi reprezentowani są przez bile, cechujące się swoistymi zdolnościami specjalnymi.
Strike Suit Zero: Director's Cut
Zręcznościowe 8 kwietnia 2014
Strike Suit Zero: Director’s Cut to przeznaczona na konsole nowej generacji, ulepszona wersja wydanej w 2013 roku kosmicznej zręcznościówki Strike Suit Zero, która pozwala na wcielenie się w pilota tytułowego Strike Suit – pojazdu stanowiącego hybrydę mecha i myśliwca bojowego. Reedycja cechuje się ulepszoną oprawą graficzną, przemodelowaną kampanią i dodatkową zawartością.
Silverball
Zręcznościowe 15 grudnia 1993
Komercyjna wersja gry Epic Pinball – popularnego shareware’owego symulatora flipperowych automatów. W produkcji znajdziemy cztery, niewykorzystane w poprzedniczce stoły – co stanowi jedynie skromną część łącznej liczby stołów, przygotowanych na potrzeby gry przez Jamesa Schmalza.
3D Ultra Pinball: Creep Night
Zręcznościowe 23 września 1996
Sequel nietypowego pinballa firmy Sierra, łączącego mechanikę klasycznych salonowych automatów z elementami fabuły i nieograniczoną kreatywnością twórców. Tym razem do naszej dyspozycji oddano trzy zupełnie nowe stoły, których stylistyka wyraźnie nawiązuje do horroru.
3D Ultra Pinball: The Lost Continent
Zręcznościowe 31 maja 1997
Trzecia odsłona popularnej serii pinballi, prezentującej nowatorskie podejście do tego klasycznego gatunku. Tym razem fabuła przenosi nas na wyspę, opanowaną przez dinozaury-mutanty a zabawa toczy się na 16 nieco mniej rozbudowanych stołach.
3D Ultra NASCAR Pinball
Zręcznościowe 30 września 1998
Kolejna część oryginalnego cyklu pinballi, stworzonego przez firmę Sierra i studio Dynamix. W tej odsłonie autorzy skupili się na popularnych w USA wyścigach formuły NASCAR, a rozgrywka odzwierciedla przebieg typowego wyścigu, z przygotowaniem samochodu w garażu i naprawami w pit stopie włącznie.
1... 2... 3... KICK IT! (Drop That Beat Like an Ugly Baby)
Zręcznościowe prace wstrzymane
Oryginalna gra zręcznościowa, w której wykonujemy karkołomne skoki ze spadochronem z zawieszonych kilka kilometrów nad ziemią drapaczy chmur. Gra rozwija pomysły wykorzystane w wielokrotnie nagradzanej produkcji AaaaaA!!! A Reckless Disregard for Gravity – z tą różnicą, że kolejne poziomy nie zostały zaprojektowane odgórnie, lecz generowane są proceduralnie na podstawie dowolnie wybranego, własnego podkładu muzycznego.
Judge Dredd Pinball
Zręcznościowe 30 stycznia 1998
Pinball oparty na licencji firmy Williams Pinball, poświęcony popularnemu bohaterowi komiksów science-fiction - Sędziemu Dreddowi. Otrzymujemy do gry stół, inspirowany rzeczywiście istniejącym modelem, wyprodukowanym przez firmę Williams w 1993 roku.
Balls of Steel
Zręcznościowe 12 grudnia 1997
Kolejna produkcja z gatunku pinballi, firmowana tym razem logiem Apogee/3D Realms. Do dyspozycji graczy oddano 5 utrzymanych w odmiennej stylistyce stołów, zaś jeden z nich poświęcono bohaterowi kultowej strzelaniny FFP Duke Nukem 3D.
Hover
Zręcznościowe 31 maja 2017
Utrzymana w klimacie science fiction pierwszoosobowa gra platformowa autorstwa niezależnego studia Fusty Games. Akcja Hover: Revolt of Gamers osadzona została w metropolii rządzonej przez bezwzględnego burmistrza. Za jedno z największych zagrożeń dla swojej władzy uznaje on gry, skutkiem czego nakazuje konfiskatę wszystkich konsol i urządzeń służących do grania. Gracze wcielają się w rolę podróżników z alternatywnego świata, którzy po przybyciu do miasta próbują obalić dyktatora.
Star Trek Pinball
Zręcznościowe 31 stycznia 1998
Gra zręcznościowa z gatunku pinballi, osadzona w popularnym uniwersum serialu Star Trek. Do dyspozycji graczy oddano dwa stoły tradycyjne, poświęcone siłom Federacji i Klingonom oraz przeznaczony tylko do zabawy wieloosobowej „podwójny” stół, przedstawiający symboliczną rywalizację obu frakcji.
Gravity Guy
Zręcznościowe 29 listopada 2012
Prosta gra platformowa, zaliczana do gatunku endless runnerów. W grze wcielamy się w uciekającego przed agentami zbiega, który dzięki swoim zdolnościom potrafi w dowolnym momencie odwracać grawitację. Dzięki temu nasz bohater z łatwością pokonuje pojawiające się na ziemi bądź suficie przeszkody.
OMG HD Zombies!
Zręcznościowe 13 lutego 2014
OMG HD Zombies! to gra łącząca elementy zręcznościowe z logicznymi, w której naszym zadaniem jest eliminowanie hord żywych trupów. Każdy martwiak eksploduje przy trafieniu kulą lub częścią ciała innego zombiaka, wiec zabawa polega na wywoływaniu krwawych reakcji łańcuchowych.
Catlateral Damage
Zręcznościowe 27 maja 2015
Zrealizowany z przymrużeniem oka symulator kota autorstwa doświadczonego testera gier, Chrisa Chunga. Koncept gry Catlateral Damage dość szybko zrozumieją wszyscy właściciele kotów, zaznajomieni z ich specyficznym zachowaniem i potrzebą zrzucania różnych przedmiotów z szafek czy stołów. W trakcie zabawy wcielamy się bowiem w postać niesfornego zwierzęcia, znajdującego się w pustym mieszkaniu, a naszym głównym zadaniem jest niszczenie wszystkiego, co popadnie, strącając to na podłogę.
Lost Orbit
Zręcznościowe 12 maja 2015
Nietypowa gra platformowa, będąca pierwszą samodzielną produkcją studia Pixelnauts, które wcześniej zajmowało się tworzeniem elementów graficznych do projektów innych deweloperów. W grze wcielamy się w samotnego astronautę imieniem Harrison, którego statek ulega poważnej awarii. Bohaterowi udaje się opuścić pokład, jednak od tej chwili musi kontynuować podróż na własną rękę. Po drodze będzie musiał stawić czoła licznym niebezpieczeństwom, takim jak nieznana wcześniej cywilizacja.
Not the Robots
Zręcznościowe 12 grudnia 2013
Zręcznościowa skradanka z elementami gier logicznych i roguelike. Poruszamy się bezimiennym robotem po wnętrzu biurowca, gdzie w losowo generowanych pokojach mamy za zadanie zjadać elementy wyposażenia. Haczyk polega na tym, że biurowiec wypełniony jest uzbrojonymi robotami patrolowymi oraz rozmaitymi pułapkami, zaś pochłaniane przez nas meble to jednocześnie najlepsza ochrona przed wzrokiem strażników i śmiertelnymi promieniami laserów.
King Oddball
Zręcznościowe 27 listopada 2012
Dwuwymiarowa gra zręcznościowo-logiczna bardzo podobna do przebojowej serii Angry Birds. Gracze kontrolują ogromną kamienną kulę z twarzą unoszącą się w powietrzu, która za pomocą swojego języka wystrzeliwuje głazy w żołnierzy.
Shadowplay: Journey to Wonderland
Zręcznościowe 27 sierpnia 2013
Platformówka 2D inspirowana powieścią „Alicja w Krainie Czarów” pióra Lewisa Carrolla. Gracz kieruje poczynaniami dziewczynki, która, podążając śladem swego przyjaciela, królika, trafia do tytułowego magicznego świata. Produkcja niezależnego studia Desert Fox Software wyróżnia się nieszablonową oprawą graficzną, stylizowaną na teatrzyk cieni.