Świątynia Pierwotnego Zła PC
Greyhawk: The Temple of Elemental Evil
Produkcja gatunku cRPG bazująca na klasycznym module do gry fabularnej Advanced Dungeons & Dragons z 1985 roku zatytułowanym „The Temple of Elemental Evil”.
Świątynia Pierwotnego Zła Premiera PC
16września2003
pudełko PL
19lutego2004
producent: Troika Games wydawca: Atari / Infogrames wydawca PL: CD Projekt SA Strona oficjalna
Polskie napisy i dialogi
Gry podobne do Świątynia Pierwotnego Zła
Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi
Darkest Dungeon
Fallout 2
Greyhawk: The Temple of Elemental Evil to gra z gatunku cRPG bazująca na klasycznym module Advanced Dungeons & Dragons (pen-and-paper) z 1985 roku zatytułowanym „The Temple of Elemental Evil”. Akcja gry komputerowej rozgrywa się w tych samych warunkach i tym samym otoczeniu jak to miało miejsce w oryginalnym module, tj. w świecie Oerth, i rozpoczyna się w momencie, w którym drużyna bohaterów przybywa do wioski Hommlet. W zależności od tego czy nasza drużyna ma charter zły, dobry, neutralny, chaotyczny, itp. (dziewięć możliwości) zmienia się powód, dla którego przybywa akurat w to miejsce - może trafić do Hommlet bo jakiś potężny NPC zlecił jej wykonanie pewnej misji czy też przywiodła ją tu mapa znaleziona gdzieś w podziemiach. Dalej zaś czeka już walka z siłami zła, w tym i eksploracja ruin tytułowej świątyni.
Na samym początku przygody możemy stworzyć pięcioosobową drużynę, jednakże w czasie gry można przyłączyć kolejnych trzech NPC-tów. Przy czym gracz może bezpośrednio kontrolować tylko pięć bazowych postaci, a trzy pozostałe, pomimo tego, że stanową część drużyny i uzyskują doświadczenie, są niezależne. Maksymalnie nasza grupa śmiałków może się składać z ośmiu postaci. Gra komputerowa Greyhawk: The Temple of Elemental Evil, w odróżnieniu od papierowego protoplasty zaopatrzona została w zasady najnowszej edycji systemu D&D, tj. 3,5. Znaczy to że znajdziemy tu niemal wszystkie aktualne umiejętności, monstra, zaklęcia, przedmioty, itd.
- Turowy system walki, ponad 200 czarów które można rzucić, ponad 50 specjalnych ciosów czy wyczynów związanych ze specjalnymi umiejętnościami klasy postaci i zdobytym doświadczeniem.
- Około 20 zdolności, w tym: Appraise, Bluff, Concentration, Diplomacy, Disable Device, Escape Artist, Gather Information, Heal, Hide, Intimidate, Listen, Move Silently, Open Lock, Perform, Pick Pocket, Search, Sense Motive, Spellcraft, Spot, Wilderness Lore.
- Nowoczesny engine graficzny, pre-renderowane tła, trójwymiarowe modele postaci, szereg nowoczesnych efektów graficznych, które mają uatrakcyjnić takie czynności jak np. rzucanie zaklęć.
- Ponad sto różnych bestii, począwszy od goblinów, a skończywszy na potężnych gigantach i demonach.
- Setki postaci pobocznych (NPC-tów), w tym szereg tych które mogą przyłączyć się do drużyny. Każda z własną historią, systemem wartości, itp.
- Główny wątek fabularny obliczony na około 30-40 godzin rozrywki.
- Ponad 50 questów nie powiązanych z główną fabułą gry.
- Ponad 20 różnych zakończeń gry zależnych od decyzji i wyborów, których dokonał grający.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Nośnik: 3 CD
Ocena użytkowników: 7,2 / 10 na podstawie 3089 głosów czytelników.
Świątynia Pierwotnego Zła cena w dniu premiery: 129,90 PLN
Klasyfikacja PEGI Świątynia Pierwotnego Zła
Świątynia Pierwotnego Zła Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium 4 1.7 GHz
- 256 MB RAM
- 64 MB akcelerator grafiki 3D
- 1.1 GB HDD