The Blood of Dawnwalker
Polska gra RPG TPP z otwartym światem w klimacie dark fantasy, osadzona w XIV-wiecznych Karpatach. The Blood of Dawnwalker jest dziełem studia Rebel Wolves, założonego przez Konrada Tomaszkiewicza, który pracował w CD Projekt RED m.in. jako reżyser Wiedźmina 3.
producent: Rebel Wolves wydawca: Bandai Namco Entertainment Strona oficjalna
Gry podobne do The Blood of Dawnwalker
Wiedźmin 3: Dziki Gon
Gothic Remake
The Elder Scrolls V: Skyrim
W ekipie wampirów z trailera RPG The Blood of Dawnwalker jest nawet postać ze starożytnej Grecji. To ta z wystającymi z głowy zębami
Historia najmłodszego wampira z The Blood of Dawnwalker może wskazywać, w której części Karpat rozegra się akcja mrocznego RPG weteranów Wiedźmina 3
W RPG The Blood of Dawnwalker pojawi się wampir ze Środkowej Azji, który lubi „patrzeć, jak płonie świat”
The Blood of Dawnwalker jest grą RPG od polskiego studia Rebel Wolves. Zespół ten jest współfinansowany przez chiński koncern NetEase, natomiast wydaniem jego debiutanckiego dzieła zajęło się Bandai Namco Entertainment.
Reżyser Wiedźmina 3 i inni weterani z CDP RED
Rebel Wolves to studio założone na początku 2022 roku przez Konrada Tomaszkiewicza – byłego pracownika CD Projektu RED, który pełnił funkcję reżysera Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, a także szefa produkcji i reżysera dźwięku Cyberpunka 2077.
Oprócz Tomaszkiewicza, wśród deweloperów pracujących nad The Blood of Dawnwalker prym wiodą weterani z CDPR: Bartłomiej Gaweł (reżyser artystyczny Wiedźmina 3), Daniel Sadowski (reżyser projektu pierwszego Wiedźmina), Jakub Szamałek (współscenarzysta Cyberpunka 2077) oraz Mateusz Tomaszkiewicz (piastujący funkcję reżysera kreatywnego brat założyciela Rebel Wolves, a wcześniej reżyser misji pobocznych w Cyberpunku 2077 i główny projektant questów w Wiedźminie 3).
Fabuła: wampiry w Karpatach
The Blood of Dawnalker przenosi nas do alternatywnej, fantastycznej wersji Europy z połowy XIV wieku, a dokładnie – do mieszczącej się w Karpatach fikcyjnej doliny Sangora. Po tym jak przetoczyła się przez nią fala nieszczęść, na czele z krwawymi wojnami i epidemią czarnej śmierci, wkroczyło do niej jeszcze jedno zagrożenie – wampiry dowodzone przez krwiopijcę imieniem Brencis. Celem, jaki im przyświeca, jest obalenie feudałów i zdobycie wolności oraz władzy.
Głównym bohaterem gry jest Coen, młody mężczyzna przemieniony w tytułowego Dawnwalkera. Jako istota żyjąca niejako w zawieszeniu pomiędzy królestwami dnia i nocy protagonista nie jest ani w człowiekiem w pełnym znaczeniu tego słowa, ani stuprocentowym wampirem. Coen ma 30 dni i 30 nocy na uratowanie swojej rodziny z niewoli wampirów, a to, czy próbując tego dokonać, poświęci swą ludzką naturę na rzecz przeklętych mocy i głodu krwi, zależy od naszych poczynań oraz dokonywanych przez nas wyborów.
W założeniach opisywany tytuł stanowi pierwszą część większej sagi.
Gameplay
W The Blood of Dawnwalker akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP).
Otwarty świat
Produkcja oddaje nam do dyspozycji otwarty świat; jeszcze przed oficjalną zapowiedzią swojego dzieła deweloperzy deklarowali, że jego rozmiar będzie umiarkowany, porównywalny z krainą Toussaint z dodatku Wiedźmin 3: Krew i wino.
Zadania, walka i cykl dobowy
Przemierzając dolinę Sangora, poznajemy jej mieszkańców, wykonujemy zadania, a także toczymy zręcznościowe walki z przeciwnikami – od wrogo nastawionych ludzi, przez wampiry, skończywszy na potworach. Na osobną wzmiankę zasługuje fakt, że autorzy zrezygnowali z wyraźnego podziału na misje główne i poboczne – każde zlecenie może okazać się kluczowe dla rozwoju fabuły. Twórcy określili wręcz swoje dzieło mianem „narracyjnego sandboksa”.
W grze zaimplementowano cykl dobowy, który bezpośrednio wpływa na styl walki protagonisty oraz moce, jakimi dysponuje on na placu boju. Podczas gdy za dnia Coen korzysta z miecza i czarnej magii, jedynie pod osłoną nocy może robić użytek ze swoich wampirycznych zdolności.
Upływ czasu i wybory
Określone poczynania bohatera, jak wykonanie zadania, popychają tu czas do przodu, przez co każdy krok zbliża go do ostatecznego terminu uratowania rodziny. Oprócz tego gra regularnie zmusza nas do podejmowania decyzji, które rzutują na dalszy przebieg opowieści i jej zakończenie. Wszystko to sprawia, że niemożliwe jest wykonanie wszystkich questów i poznanie każdego wątku opowieści przy jednym podejściu.
Silnik
The Blood of Dawnwalker działa w oparciu o silnik Unreal Engine 5.
Ostatnia modyfikacja 17 stycznia 2025
Tryb gry: single player
Oczekiwania czytelników: 7,8 / 10 na podstawie 110 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe The Blood of Dawnwalker: 18+