Najciekawsze materiały do: Gothic II
Kroniki Myrtany: Archolos /The Chronicles of Myrtana (Polska wersja) v.1.2.7
modrozmiar pliku: 4970,8 MB
Kroniki Myrtany: Archolos (ang. The Chronicles of Myrtana) to modyfikacja do Gothic II: Gold Edition, autorstwa grupy The Chronicles of Myrtana Team. Jeśli projekt przypadnie Ci do gustu to warto rozważyć wsparcie jego autorów za pośrednictwem serwisu
- Gothic II - mod Chronicles Of Myrtana: Archolos (English) v.1.2.7 - 1133,5 MB
- Gothic II - mod The Chronicles Of Myrtana: Archolos (Spanish) v.1.2.7 - 1140,2 MB
- Gothic II - mod Chronicles Of Myrtana: Archolos (Italian) v.1.2.7 - 1133,5 MB
- Gothic II - mod Chronicles Of Myrtana: Archolos (Russian) v.1.2.7 - 1134,1 MB
- Gothic II - mod Chronicles Of Myrtana: Archolos (German) v.1.2.7 - 1133,6 MB
Gothic II - ENG
demo gryrozmiar pliku: 380,7 MB
Sequel jednej z najlepszych gier akcji/cRPG roku 2001. Podobnie jak w części poprzedniej akcja Gothic II toczy się w świecie fantasy i kontynuuje fabułę poprzedniczki, tj. wojny pomiędzy siłami zła (cała masa potworów, Orków i Ogrów pod przewodnictwem
Gothic 2 - poradnik do gry
poradnik do gry3 lipca 2019
Gothic 2 poradnik, solucja, to opis przejścia ponad 100 misji przewijających się przez sześć długich rozdziałów, mapy najważniejszych lokacji oraz listy sprzedawców, nauczycieli i postaci neutralnych.
Gothic II - recenzja gry
recenzja gry16 kwietnia 2003
Światowa premiera 29 listopada 2002. Gothic II to sequel jednej z najlepszych gier akcji/cRPG roku 2001. Podobnie jak w części poprzedniej akcja Gothic II toczy się w świecie fantasy Myrtana i kontynuuje fabułę poprzedniczki, tj. wojny pomiędzy Orkami i Ludźmi.
Wart blisko 700 tys. zł stream z Gothica 2 trwa. Andrzej Śledź pokusił się nawet o test medyczny
wiadomość17 listopada 2024
Wystartował zapowiadany basenowy stream z Gothica 2 Andrzeja Śledzia. Internetowy twórca treści zobowiązał się do tego w ramach zbiórki na rzecz powodzian, która osiągnęła olbrzymi sukces.
Twórcy Gothica i Elexa zwrócili się do Polaków: „Wykonaliście kawał niesamowitej roboty”
wiadomość15 listopada 2024
Zespół Pithead Studios jest pod wrażeniem polskich fanów Gothica, wliczając w to szeregowych graczy, streamerów i twórcóm modyfikacji pokroju Kronik Myrtany.
Twórcy Gothica i Yakuzy wieszczą koniec wielkich światów w grach
wiadomość12 listopada 2024
Toshiro Nagoshi oraz Björn i Jennifer Pankratzowie uważają, że deweloperzy powinni przestać stawiać na tworzenie coraz większych wirtualnych światów.
- Zbiórka charytatywna na powodzian ze streamem z Gothica 2 przekroczyła 670 tys. złotych. Andrzej Śledź podał termin transmisji 2024.09.17
- Geralt odwiedził Górniczą Dolinę. Fani przenieśli mapy z Gothica i Gothica 2 do Dzikiego Gonu dzięki REDkitowi 2024.06.03
- Złote Wrota mają już 10 lat. Polscy twórcy modyfikacji do Gothica 2 wydali aktualizację 1.1 i przygotowali rocznicowy film 2024.05.13
- Gothic 2 Online stoi teraz MMORPG, lecz może się to wkrótce zmienić. Nadchodzi ambitny projekt Veritas RP 2024.03.03
- Złote Wrota 2 na ostatniej prostej. Skala tej obiecującej modyfikacji do Gothica 2 zaskoczyła twórców 2023.12.20
- Gothic 2 ustanowił nowy rekord w liczbie jednoczesnych graczy na Steam 2023.11.07
- Wykorzystanie AI w Gothicu nie spodobało się twórcom Kronik Myrtany i „głosowi” Marvina, aktor postawił ultimatum 2023.10.23
Gothic II - Gothic II Fix 2.6.0.0-rev2
patchrozmiar pliku: 2,9 MB
Gothic II Fix 2.6.0.0-rev2 to patch, którego wymaga większość fanowskich modyfikacji.
"Chcemy opowiadać mroczne historie z dużą dozą wolności" - rozmawiamy z twórcami Gothica i Elexa, Björnem i Jennifer Pankratz
artykuł11 listopada 2024
"Gothic stał się częścią naszego życia" - powiedział Björn Pankratz, gdy spotkałem się z nim i jego żoną Jennifer. Rozmawialiśmy o tym, dlaczego Polacy i Niemcy pokochali tę kultową serię oraz jakie gry będzie tworzyć nowe Pithead Studio - i nie tylko.
- „Drewniane animacje dobrze pasują do kwadratowego rytmu” - rozmawiamy z twórcą muzyki do Kronik Myrtany
- Najlepsze gry RPG wszech czasów - lista top 100 erpegów. Edycja 2024
- 6 sekretów z Gothica, o których mogliście nie mieć pojęcia
- Najlepsze kampanie fabularne, które stworzyli fani gier
- Oto 7 moich ulubionych questów z Gothica
Górnicza Dolina, smoki - czy trzeba dodawać coś więcej ? To jest coś :)
Właśnie ukończyłem po raz kolejny swoją przygodę w Khorinis, Dworze Irdorath oraz Górniczej Dolinie. Tym razem bez dodatku Noc Kruka. Ta gra mi się nigdy nie znudzi. Tym razem przyprowadziłem owcę, uiściłem należny datek na klasztor i zostałem "czarodziejem". Gra Magiem Ognia w ostatnich rozdziałach jest banalnie prosta. "Boss końcowy" dla maga jest prostszy do załatwienia niż chrząszcz.
Oceniłem grę 10/10. Nie mogę dać innej oceny. Jak na rok wydania to był jeden z najlepszych tytułów. Polecam każdemu.
Gra na 9/10 w mojej ocenie(oceniam wedle wspomnień z dzieciństwa które mogą być z deczka przekłamane przez różowe szkło, takie uroki bycia dzieciakiem gdzie wszystko wydaje się nieco lepsze niż patrzenie na to z perspektywy starszej osoby :). Poczyniła znaczny progres będąc wydana jedynie ROK! po premierze G1. Najlepsza część którą wzbogaca dodatek noc kruka zmieniający w nietypowy sposób rozgrywkę.Mam do tej części OGROMNY sentyment. Świetne tło fabularne, muzyka,dubbing, rozwój postaci i różnice w sterowaniu na zdecydowany plus w stosunku do Gothica 1. Wtopiłem się w to na bardzo długi czas ci którzy jeszcze nie zagrali powinni sobie to dostosować modami do obecnych standardów i dać szansę tej części. Polecam
Pamiętam jak dzisiaj, pierwszy kontakt z tą grą i w ogóle mój pierwszy kontakt z pełnoprawną grą cRPG, wcześniej grało się tylko w jakieś pseudo RPG MMO, typu Tibia czy Silkroad, i w zasadzie na tym opierał się mój cały pogląd na ten gatunek. Więc gdy znajomy kupił czystego G2, i powiedział w dużym uproszczeniu, że to taki Silkroad tylko dla jednego gracza, Ja już miałem całą tą grę, cały jej wygląd zarysowany w głowie. Zdziwienie, jakie ogarnęło mnie po rozmowie z Xardasem i wyjściem z wieży pamiętam do dzisiaj. Niesamowite uczucie, dla mnie osobiście najcenniejsze w mojej gamingowej przygodzie. Wolność którą oferowała ta gra, była nie do opisania. Ćwierkające ptaki wydawały, i przygrywająca muzyka tylko potęgowały to uczucie. Gdy jakiś czas potem, po dostaniu się do miasta, dowiedziałem się że można zostać myśliwym, i skórować zwierzęta, i za to dostawać pieniądze... A potem dołączyć do straży miejskiej... Cokolwiek powiecie o tej grze, że drewno, że kiepska walka, dla mnie ta gra stała się wzorem gry RPG, nic już potem nie było w stanie wywrzeć na mnie takiego wrażenia, jak pierwszy kontakt z tym arcydziełem. Do dzisiaj wracam, co prawda już do wersji z dodatkiem, bo jednak usprawniał i dodawał ok. 15 godzinowy wątek w Jarkendarze, i czuję że nie długo znowu przejdę, tym razem po bożemu, jako dzielny wojownik w służbie Innosa.
Może się naraże ale moim zdaniem Gothic czy Gothic 2 nie potrzebuje żadnego remake'u. W nowej odsłonie dużo by straciła. Stare Gothici mają to "coś" a remake tylko by popsuł legendarną serie.
Ja też się może narażę ale musze to napisać. Kocham dużo gier i ze 30 tytułów dałem dychę. Ale Gothic 1 i 2 to najlepsze gry na świecie. Warto dać im szansę i nauczyć się w nie grać, a klimat Nocy Kruka.....numer 1 Games in world.
Aż serce mi się raduje, gdy czytam tyle cudownych komentarzy o tej wspaniałej grze.
Bo to prawda jest:). Ps. 11/10 oceniłem Gothic 1 i 2 jako dwie tylko takie gry. Ale niemacie takiej skali redakcjo to wystawiłem 10 na profilu z dopiskiem.
Wspaniała gra, takich gier już nie ma i nigdy nie będzie, lecz dopiero z dodatkiem Noc Kruka zyskała największą grywalność i wtedy jest to gra 10/10. A dzięki moderom i takim modom jak: Returning 2.0 / L"hiver / Atariar / Varus Biker Edition / DX 11/ przeżywa drugą młodość.
Kiedy grałem w Gothica 2 pierwszy raz nie miałem doświadczenia z rpg. Grałem wcześniej w jedynke i wiedziałem czego sie spodziewać i dwójka mnie nie zawiodła. Myślałem tylko że wszystkie nadchodzące rpg już będą takei jak Gothic ... i dupa. Pomyliłem się .
Grę kupiłem w kiosku wiele lat temu, pewnie wielu fanów w tym kraju zaczynało właśnie z taką wersją, zakładając że chcieli się bawić w kupowanie oryginałów co wtedy nie było taką normą jak dzisiaj.
Byłem ciekawy różnicy w balansie. I nie jest lepiej.
I tak - w drugim akcie biegłem do zamku sprzedać nagromadzone graty Sengathowi, potem do łowcy na klifie ubranego w pancerz z płytek pełzacza by dostać taki sam od Wilka.
Jego statystyki (jak i innych pancerzy) są gorsze niż w NK ale i tak to najlepsze co możesz dostać w Akcie 2 i przez część III w zależności od tego ile chcesz wydać na nowy pancerz.
Rozwój postaci pokręcony - nie da się zrobić postać walczącą wręcz + dystansowe bo ucząc się np. broni jednoręcznej to w pewnym momencie następuje „wyrównanie" gdzie płacisz 10 punktów nauki i podnosi ci 1-ręczne o 5% i 2-ręczne o 5, grę kończymy z 1- i 2-ręcznym na Mistrza (100% i 60%). W walce na dystans pomaga Święta Strzała (5mana za 150 DMG, które nie działają na każdego wroga).
By zwiększyć pulę many trzeba poświęcić 2pkt nauki na 1pkt many.
Koszta oprawiania zwierząt duże - 5pkt nauki za część, w NK mogłem brać wszystko a w G2 już uczyłem się wybranych części.
Miałem też mylne wrażenie, że paladyni mogą się nauczyć pierwszych kręgów magii, ci jednak są ograniczeni do swoich run. Przez to nie mogłem użyć runy leczenia z obozu orków na przełęczy, zamiast tego musiałem odczekać na paladynowy odpowiednik dużo później.
Jednak w G2NK lepiej to zrobili.
Może poza kosztem many w runach leczących średnie i duże rany, tutaj nadal lepiej spamować leczenie lekkich ran.
Technicznie też nie za ciekawie - niby miałem System Packa i inne ale nadal tekstury potrafiły się psuć czy gra się wieszała. Nie mówiąc już o problemach z kolizją. Wygląda to tak jakby coś nas wciągało za naszymi plecami, szczególnie dokuczliwe gdy gonią nas przeciwnicy.
A ja wróciłem niedawno i jednak nostalgia odgrywa dużą rolę. Kiedyś G2 wydawał się genialny, teraz jak tak patrzę to jest jedynie dobry. O wiele Bardziej cenię sobie G1 za klimat i lepsza historię.
Gothic II NK z modem Returning 2.0 AB - pytanie do grających - gdzie znajdują się złoża żelaza? Do pewnej wersji moda wydobycie żelaza, przeróbka i wytwarzanie broni dla Harada był dla mnie najlepszym sposobem na zarobek. Niestety aktualna wersja mocno to ograniczyła i złoże nie jest już nieograniczone - wyczerpuje się bardzo szybko. Jestem w 1 rozdziale i odkryłem tylko 2 złoża (jaskinia przy Khorynis i jaskina z goblinami niedaleko gospody (z posążkiem Innosa dla maga ognia i pierwszym skarbem Grega). Mod jest bardzo wymagający jeżeli chodzi o zasoby złota - za wszystko trzeba słono płacić (za niektóre szkolenia nawet 30k) a możliwości zarobku niewiele. Pozbawiłem sakiewek całe Khorynis, sprzedaję myśliwym wszystko co upoluję, opylam paserowi całę "przytulone" kosztowności a i tak nie moge kupić ok. połowy książek do podbicia inteligencji (o miksturach za 15k nawet nie wspominam).
Kto wymyślił tak chory stopień trudności??? Wilk mnie dojechał ze 20 razy, a mam już zbroje plytową i dobry miecz. W tej grze orki cię normalnie poniżają jak byś grał jakimś chłopem ze wsi. Po 2-3 orki i zawsze dostaje oklep. Gothic to gra dla tych co lubią być bići. Tak jak Resident Evil Hazard. A czemu w tytule ma hazard??? Kasyna tam żadnego nie widziałem.
To tak głupie, że aż śmieszne zwłaszcza niektóre triki.
Nie rozumiem jak ktoś np. odkrył, że tak szybko można się przemieścić do miasta, pewnie nawet sami twórcy nie wiedzieli, że istnieje taki bug od 7:25
h ttps://www.youtube.com/watch?v=DMZWe89Otyo
Ta gra jest zbyt łatwa, to jej najważniejsze wady. Poza tym zła niejest. Wciąga bardzo. No ale żeby tak niezachwalac to ma też drugą wadę. Bohater biega jakby miał zaraz porobić w spodnie. W sensie jakby miał pręt w dupie. Ktoś to pisał - Robocop.
Niesamowita nostalgia łapie na samą wzmiankę o tej grze. Szczególnie doceniona w Polsce. Chociaż raz na rok trzeba przejść ponownie. Z Dodatkiem Noc Kruka jedna z najlepszych gier RPG wszechczasów.
kroniki myrtany tez maja ten mroczny klimat ktory wylewa sie z ekranu i tez zaczynamy z patykiem w reku i trzeba uwazac gdzie sie chodzi i co mowi, za to lubie gothica
Szkoda ze wiekszosc rpgow jest robionych pod zachodniego odbiorce i swiat musi byc cukierkowy a nasz bohater po godzinie gry zbawca swiata
Jest ok, tylko poziom trudności to żal, ide i spotykam orka i na jeden strzał jestem, albo wracałem z górniczej doliny ostrzec przed smokami i padłem na 1 strzała od jakiegoś ognistego maga z jakieś sekty z maską, tyle grania, a padłem na 1 strzał, i uninstalka, wole morrowinda
Są takie gry, które powalają swoją grywalnością i klimatem, nawet jeśli zdarzają im się drobne... wpadki. Gothic II nie wyrzekł się wszystkich błędów z jedynki. Historia, choć piekielnie wciągająca, chcąc nie chcąc przypomina kino co najmniej klasy B z oczywistymi zwrotami akcji. Ostatni rozdział jest mimo wszystko fabularną wpadką. Nie dzieje się tam za wiele, wszystko podąża w oczywistym kierunku a szybka walka końcowa i króciutki filmik kończący grę chyba nie do końca rekompensują kilkadziesiąt godzin gry, jakie należy przejść, aby do tego zakończenia dotrzeć (u mnie było to ponad 50h).
A jednak dycha... rzadko mi się zdarza żeby dawać dychę grze, w której widzę jakieś niedociągnięcia. Po prostu klimat i ten gameplay, który tak bardzo wciąga są wręcz niepowtarzalne. Piranha Bytes stworzyła dzieło iście epickie. Poza tym, może miałem farta, ale przez te ponad 50 godzin gry chyba nie zdarzył mi się żaden bug, który utrudniałby rozgrywkę (co w jedynce zdarzyło się nie raz). Gothic II robi wszystko to, co poprzednik, ale na jeszcze większą skalę, poza tym odrobinę rozbodowując możliwości dla gracza. Mapy są rozleglejsze, więcej jest zadań, przeciwników, i tak dalej i tak dalej. Natomiast to, co się nie zmieniło, to to, jak przyjemny jest rozwój postaci. W mało której grze tak dobrze oddano progresję swojej postaci. Na początku na prawdę nie jest łatwo i trzeba się trochę natrudzić żeby zgromadzić odpowiedni ekwipunek, żeby trochę zarobić lub zainwestować w rozwijanie swoich umiejętności. To od nas zależy w jakim kierunku pójdzie rozwój postaci. Czy będziemy woleli walczyć w zwarciu czy z dystansu, czy zostaniemy wojownikiem, czy może magiem. Niezależnie od wyboru, wydaje się, że każda z tych ścieżek wydaje się ekscytująca. Zadań jest naprawdę sporo i co najważniejsze, są ciekawe, nie wyglądają jakby wypluł je jakiś generator.
Niezależnie jednak od tego wszystkiego, to co jest największą siłą Gothica jest klimat. Ten świat naprawdę żyje. Oglądamy jak NPC poruszają się, rozmawiają i wykonują swoje czynności życiowe. Zmieniają się pory dnia, a to wszystko w towarzystwie malowniczych widoków. Oczywiście, dziś można powiedzieć, że grafika jest kanciasta, ale wbrew pozorom to udało się tu wykreować świat, który praktycznie się nie zestarzał. Mam wrażenie, że taka gra jak Gothic II nigdy się nie zestarzeje. Ah.. koniecznie jeszcze muszę wspomnieć, jak piękna jest muzyka, która doskonale komponuje się z tym światem.
Ostatnio minęło 21 lat od premiery gry
Kolejny tytuł wywołujący pełnie nostalgii. Ale nie chcę jej oceniać pod względem wspomnień, gdy ogrywałem tytuł jako dzieciak. Grając nawet dziś w Gothica 2 należy stwierdzić, że nadal jest to tytuł wybitny i basta. Ktoś powie: "ale dopiero Noc Kruka to było coś!". Owszem, zgodzę się. Dodatek Noc Kruka jest wybitny i tylko pokazuje, jak świetnie rozwijała się seria począwszy od pierwszej części. Gothic 1 był świetny, nie zaryzykuję stwierdzenia, że druga część jest lepsza, ale jest napewno większa (Górnicza Dolina + Khorinis, czyli dwa obszary), graficznie bardziej dopracowana, ma więcej postaci, questów, bogatszy świat. Fabularnie nie odstępuje poziomem od jedynki. A klimat? Jednak chyba Gothic 1 miał lepszy. Być może jest to subiektywne odczucie, ale jakoś tak pierwszy Gothic był bardziej klimatyczny. Co to znaczy? Chyba całe to poczucie zamkniętego (w barierze), ale jednocześnie otwartego świata wywoływało to uczucie. Ale... wracając do Gothic 2 :) Po latach czuć ten niezwykle bogaty świat, pomimo że nieduży, ale niezwykle bogaty w różne jaskinie, stwory, znajdźki, skarby... fajnie znów powrócić do Górniczej Doliny, zobaczyć jak się zmieniła i jednocześnie zobaczyć stare miejsca. Ach... i nie można się od tej gry tak po prostu oderwać. To naprawdę Przygoda. Gothic 2 to kawał porządnego RPG. I basta :)
Gra dla ludzi ceniących sobie magie i klimat świata. Dwójka dużo bardziej mi się podoba od jedynki. Muzyka jest mega klimatyczna. Ale Gothic ma bardzo wysoki próg wejścia i na początku byle wieśniak stanowi duże zagrożenie. Dodatek Noc Kruka ma super muzykę i jest jeszcze moim zdaniem lepszy od podstawki.
Gra była doskonała 30 lat temu. Teraz bym już do niej nie wrócił. Najlepsze co może być to ten nowy remake który powstaje. Na pewno dwójki też będzie. Druga część bardziej mi się podobała, ale jak już wychodzi remake Gothica1 to pewnie też kupię.
Myślę że jak jedynka mi nie podeszła, to ten remake teraz jest właśnie dla mnie. I ogólnie dla takich, którym ze starymi częściami Gothic nie było po drodze. Lubię je bardzo. Ale chodzi o to że jednak oczekuję już od tej gry nowej szaty na dzisiejsze czasy. Kupię ten remake. Bo i tak w dzisiejszych czasach gdzie gry Ubisoftu z milionem znaczników atakują rynek, to ten Gothic remake na pewno pozamiata konkurencję, i większość gier dużych firm.
Kiedyś to były gorące tytuły takie, że podczas upalnego lata przed komputerem aż się człowiek gotował
h ttps://www.youtube.com/watch?v=BTZj-y5rT6k