Geralt odwiedził Górniczą Dolinę. Fani przenieśli mapy z Gothica i Gothica 2 do Dzikiego Gonu dzięki REDkitowi
Fani wybornie bawią się narzędziami REDKit do Wiedźmina 3. Dwóch z nich postanowiło przenieść do gry mapy z pierwszych dwóch części serii Gothic.
Dwa tygodnie temu studio CD Projekt RED udostępniło narzędzia moderskie REDKit do Wiedźmina 3. Pozwalają one na rozszerzanie zawartości tej gry m.in. o nowe lokacje. Pisaliśmy już o projekcie, który przenosi do Dzikiego Gonu niektóre miejscówki z pierwszej części serii. Natomiast dzisiaj chcemy zwrócić Waszą uwagę na modyfikacje bazujące na kultowej serii Gothic.
Moder o ksywce damian3k chce przenieść do Wiedźmina 3 mapę z pierwszej odsłony cyklu Gothic. Twórca udostępnił na swoim kanale YouTube materiał wideo pokazujący postępy w pracach. Filmik opatrzył żartobliwym komentarzem:
Kiedy dwie najbardziej polskie gry, zderzają się ze sobą — koniunkcja sfer xD.
Z kolei fan o ksywce Nashadu wykorzystał REDKita do przeniesienia do Wiedźmina 3 lokacji z Gothica 2.
W obu przypadkach modele i tekstury zaczerpnięte są wprost z gier studia Piranha Bytes, więc kanciaste obiekty wyglądają zabawnie, gdy biega po nich szczegółowy Geralt. Oba projekty to bardziej zabawa z edytorem niż cokolwiek poważnego i nie wiadomo, czy autorzy zdecydują się je udostępnić do pobrania. Filmiki przede wszystkim pokazują jednak możliwości edytora REDKit i zwiastują bardzo dobrą przyszłość sceny moderskiej Wiedźmina 3 (dziękujemy użytkownikowi Dijrax za informację o filmach!).
Dziki Gon jest już grą dosyć leciwą, ale dzięki wydanej pod koniec 2022 roku next-genowej aktualizacji nadal prezentuje się wybornie. Do tego produkcja wciąż cieszy się dużą popularnością – wczoraj w najgorętszym momencie dnia w Wiedźmina 3 na Steamie bawiło się 23 tys. graczy równocześnie. Sprawia to, że pomimo wieku gry społeczność moderska produkcji ma szanse rozkwitnąć i przy odrobinie szczęścia przez długie lata będziemy cieszyli się nową fanowską zawartością do tego przeboju.