Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty Game Box

Najciekawsze materiały do: Cyberpunk 2077: Widmo wolności

Recenzja Cyberpunk 2077: Phantom Liberty - znowu to zrobili
Recenzja Cyberpunk 2077: Phantom Liberty - znowu to zrobili

recenzja gry20 września 2023

Światowa premiera 26 września 2023. Historia Cyberpunka 2077 powoli zmierza ku końcowi. Dodatek Phantom Liberty i aktualizacja 2.0 to ostatnie akordy w tej przygodzie, pełnej zarówno zachwytów, jak i początkowych rozczarowań. Cieszę się, że finał tej epopei jest tak dobry.

Cyberpunk 2077 to dla CD Projektu niemal zamknięty rozdział, ale moderzy dbają o to, by historia V ciągle zachwycała oprawą graficzną
Cyberpunk 2077 to dla CD Projektu niemal zamknięty rozdział, ale moderzy dbają o to, by historia V ciągle zachwycała oprawą graficzną

wiadomość14 października 2024

Nowa modyfikacja do Cyberpunka 2077 sprawia, że gra prezentuje się obłędnie. Twórca DreamPunk celuje w jak największy realizm.

CD Projekt RED może już nigdy nie odzyskać zaufania fanów, którzy zawiedli się na Cyberpunku 2077, przyznaje Paweł Sasko
CD Projekt RED może już nigdy nie odzyskać zaufania fanów, którzy zawiedli się na Cyberpunku 2077, przyznaje Paweł Sasko

wiadomość3 października 2024

Paweł Sasko wypowiedział się o utraconym zaufaniu graczy do studia przez premierę Cyberpunka 2077. Jeden z prezesów CD Projekt RED zapewnia jednak, że wyciągnęli z niej wnioski.

Twórcy Cyberpunk 2077: Phantom Liberty uświetnili pierwszą rocznicę premiery wysoko ocenianego dodatku
Twórcy Cyberpunk 2077: Phantom Liberty uświetnili pierwszą rocznicę premiery wysoko ocenianego dodatku

wiadomość26 września 2024

Mija rok od premiery Phantom Liberty. Z tej okazji CD Projekt RED udostępniło okolicznościowy materiał, w którym wystąpili aktorzy dubbingowi.

PC
PS5
XSX
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
31.10.2023 14:12
Messerschmitt
odpowiedz
Messerschmitt
41
Centurion
9.0

Znakomity dodatek, do świetnej acz pełnej wad gry. Przeszedłem DLC po stronie Reeda i zobaczyłem oba zakończenia związane z tą ścieżką. Widziałem również nowy finał Cyberpunka. Ukończyłem wszystkie kontrakty oraz questy poboczne w Dogtown. I tutaj właśnie widzę największy progres w stosunku do podstawki. Kontrakty są znacznie bardziej interesujące i rozbudowane. Oferują wybory, ciekawe rozmowy i lepiej zaprojektowane miejscówki (zwłaszcza w kontekście podejścia składankowego).

Za duży plus uważam również rozmiar Dogtown. Dzielnica jest stosunkowo kompaktowa i ma sporo charakterystycznych punktów dzięki czemu eksploracja jest zdecydowanie bardziej organiczna. Spokojnie można się poruszać bez mapy.

Tak sobie myślę, że gdyby nie chore parcie na otwarte światy, to jak wyglądałby CP2077 gdyby miał powiedzmy 4 dzielnice wielkości Dogtown oddzielone sprytnymi ekranami ładowania? Zwarte, ciekawie zaprojektowane miejscówki, zawierające po ~15 bardziej rozbudowanych kontraktów i questów pobocznych zamiast tych generycznych, wszystko lepiej dopracowane, zapewne z mniejszą ilości błędów ze względu na mniejsze lokacje i mniejsze problem ze strumieniowaniem danych (w Dogtown nie doświadczyłem właściwie żadnych błędów). CDPR mógłby skupić się na dopracowaniu szwankujących AI i balansu, dodać jakiś system reputacji. Generalnie gra mogłaby być bardziej RPG (czy immersive simem) z bardziej organiczną eksplorację nie wymagającą ciągłego spoglądania na minimapę, mogłaby być tytułem, w którym pieczołowity design i progresja byłby ponad pustą otwartością dla otwartości. Marzenia :)

Tak czy inaczej, gra jest świetna i immersyjna, a dialogi i sposób ich realizacji to absolutne mistrzostwo. Cp2077 nie ma właściwe konkurencji, bo nowe Deus Exy nie dają tej filmowości i poczucia zanurzenia w wirtualnym świecie. Co najważniejsze, gra jak mało która wzbudza emocje, a postaci są świetnie nakreślone i przyjemnie się z nimi przebywa.

Cyberpunk ma swoje problemy i nie jest mesjaszem gejmingu. Patch 2.0 poprawił wiele słabych bądź głupich mechanik jak choćby ciuchy i pancerz, ale balans wciąż leży, jest za łatwo i brakuje RPG w RPG. Nie zmienia to faktu, że spędziłem jakieś 350h na przestrzeni ostatnich 3 lat grając w tę grę. I będę wracał. Bo zwyczajnie uwielbiam Cyberpunka 2077 mimo wszystkich jego ułomności.

post wyedytowany przez Messerschmitt 2023-10-31 14:19:32
06.11.2023 15:13
odpowiedz
2 odpowiedzi
kacyk71
90
Generał

Gram w CP2077 na razie bez DLC ,ale ze sporo zmian wprowadzono z dodatkiem do podstawki to mam pytnie.Mam juz przegrane kilkanascie h i w poprzedniej wersji juz mialem pelno ubran dodajacych jakies statystyki,teraz jeszcze nie dostalem,czy to znaczy ze nie ma czy sa w koncu rzadkie?Czy jesli sa to gdzie mozna kupic?

08.11.2023 22:04
odpowiedz
trejangry
81
Pretorianin

Jazda samochodem na PC z wykorzystaniem klawiatury i myszy daje tylko możliwość przyspieszania (W lub strzałka w górę) i hamowania (S lub strzałka w dół). W jaki sposób jechać ze stałą prędkością? Czy ja coś pominąłem? Na prostym odcinku jazda przypomina skoki żaby -przyśpieszasz ale nie chcesz stale przyspieszać to hamujesz. Tracisz prędkość - znowu przyspieszasz. Jak jechać np. stałą prędkością 100 km?

post wyedytowany przez trejangry 2023-11-08 22:29:41
23.11.2023 14:42
odpowiedz
psyh0zzy
56
Pretorianin
9.5

300h na liczniku i pierwsza gra, w której wbiłem platynę. Nie jestem graczem, który maksuje gry. Immersja to dla mnie rzecz kluczowa, a trofea często wymagają grania na sposób, który mi nie odpowiada, nawet przy kolejnym podejściu do danego tytułu. Ale CP2077 przeszedłem od dechy do dechy trzy razy, ostatni raz wraz z Widmem Wolności i przy ostatnim podejściu trochę pobawiłem się zakończeniami głównego wątku. Nagle okazało się, że do 100% brakuje mi kilku prostych achivków oraz pozostałych zakończeń z DLC. Dzięki temu przeciągnąłem jeszcze trochę pobyt w Night City, ale teraz to już definitywnie koniec. Po premierze oceniłem grę na 9/10, trochę na wyrost i na przekór. Na patchu 1.52 gra w pełni zasługiwała w moim odczuciu na taką ocenę. A po patchu 2.0 i z Widmem Wolności, to jest dla mnie 9,5/10 i mój TOP3 wszechczasów.

Owszem, nie dowieźli technicznie na premierę, chociaż jak wielokrotnie wspominałem, ja na bardzo przeciętnym blaszaku uświadczyłem raptem kilka bugów, w tym nic, co uniemożliwiałoby grę. Owszem, wciąż zdarzają się drobne glitche, których już raczej nie połatają. Ale wszystko to bzdura, bo ten świat, ta historia wciągają jak bagno. Na palcach jednej ręki jestem w stanie zliczyć gry, w których po ukończeniu pamiętałem imiona najważniejszych NPC. Tutaj nie tylko pamiętam imiona, ale mogę ich cytować, znam ich historię i w pewien sposób za nimi tęsknię. Nawet Wiedźmin 3 nie wciągnął mnie do swego świata tak bardzo. Takiego gamingowego kaca miałem wcześniej chyba tylko po RDR2 i KCD, no i może wiele lat temu po Gothicu 1. A nigdy po kolejnych przejściach. A tutaj za każdym razem było mi smutno, że to już koniec. A każde z zakończeń tak podstawki, jak i DLC tylko to wrażenie potęgowało. Wspaniała gra, do której wrócę pewnie, ale po dłuższej przerwie i wymianie sprzętu. Ale patrząc na premiery, których oczekuję, wątpię czy do tego czasu wyjdzie cokolwiek, w co dam radę zaangażować się równie mocno. No i oczywiście na każdą wzmiankę o projekcie Orion czekam z wypiekami.

28.11.2023 17:47
Bigos-86
odpowiedz
Bigos-86
40
Centurion
8.5

Niestety zanim zacząłem grać w Widmo Wolności uznałem, że warto od początku zagrać w podstawkę C77 w wersji 2.0 i to był błąd, bo w momencie rozpoczynania fabuły dodatku, byłem już pod koniec podstawki i nie ukrywam, że odczuwałem też już lekkie znużenie (w końcu drugi raz grałem w to samo i sporo jeszcze pamiętałem). WW sporo jednak oferuje - kilka fajnych usprawnień i pomysłów, dużo ciekawsze i bardziej rozbudowane kontrakty czy ciekawą, szpiegowską fabułę. I choć moim zdaniem podstawka C77 oferuje mimo wszystko ciekawszą opowieść, to Widmo Wolności jest naprawdę kawałem dobrego dodatku.

Zalety
- klimat Dogtown
- fabuła
- Solomon Reed
- kontrakty - dużo lepsze, niż w podstawce i mocno rozbudowane fabularnie
- dwa zakończenia dodatku i związane z tym dwie różne, długie misje końcowe - jedna wyklucza drugą, więc warto ograć oba zakończenia
- więcej broni i aut
- wprowadzenie (ratowanie prezydent z samolotu) fajnie podkręca emocje
- dodatkowe, czwarte zakończenie gry (ale za to chyba najsmutniejsze)

Wady
- niesamowicie irytująca ostatnia misja zakończenia związanego z NUSA - serio nie spodziewałem się takiego badziewia w tak dobrej grze
- końcówka trochę niepotrzebnie przeciągnięta
- Dogtown jest małe
- umiejętności Relic są raczej mało ciekawe
- wyraźne spadki fpsów w niektórych miejscach w Dogtown

Przejście dodatku zajęło mi ok 15 godzin i uważam to za naprawdę uczciwą ofertę tym bardziej, że jest to 15 godzin pełne dobrej zawartości. Zdecydowanie polecam - 8,5/10.

30.11.2023 18:23
odpowiedz
zanonimizowany1378662
17
Centurion
8.0

Wątek główny jest genialny, bo pokazuje, że aby przeżyć nie cofniemy się przed niczym, nawet iście po trupach do celu... główne postacie to już kwintesencja Redów i ich wizytówka, pod tym względem niedościgniony wzór do naśladowania, każda ma własny wyjątkowy charakter, świat-mapa Dogtawn trochę zrobiona na odwal się, takie post-apo, zrobione na szybko, ciasne uliczki, rozwalone budynki, artystyczny nieład ale nie ma za bardzo czego zwiedzać, umiejętności Relica - dodatkowe no bez szału... zdarzały mi się też na patchu 2.01 wywalania do pulpitu

01.12.2023 09:35
elathir
1
odpowiedz
elathir
103
Czymże jest nuda?

No i skończyłem. Dodatek jest naprawdę świetny, co więcej nowe kontrakty są sporo lepsze od tych z podstawki. Mówiąc szczerze? CDPR pokazał jak sie powinno robić dodatki. Nie będę spoilerował, ale klimat dodatku, tempo akcji, postaci niezależne, ta niejednoznaczność typowa dla CDPR, to wszystko bajka. Jedyne czego, żałuję to, ze tego nie ma więcej.

Kolejną kwestią jest patch 2.0, który jest fenomenalny. Oryginalny system rozwoju w CP2077 był dla mnie Ok, nie wymieniłbym go jako super zaletę ale nie był też wadą. Nowy jest jednak znacznie lepszy i rozwój postaci obecnie stał się jedną z licznych zalet gry.

03.12.2023 01:34
odpowiedz
orvn
22
Centurion

Pierwsze podejscie do Cyberka po 80 h (ogolnie Phantom Liberty i podstawki do pewnego momentu), Phantom Liberty ukończone i bawiłem sie świetnie. Bardzo ciężkie wybory, bardzo ciekawe zadania poboczne jak i główny wątek. Graficznie czuć że teren dodany przed dodatek jest bardziej dopieszczony niż ten z podstawki. Gra w której totalnie nie uzywalem szybkiej podrozy bo glowna frajda to poruszanie sie po tym swietnie wykonanym swiecie. Gorąco polecam zaopatrzeć się w monitor z jakimś naprawde dobrym HDR bo gra zaczyna wtedy wyglądać totalnie nieziemsko i przy porównaniu różnicy graficznej miedzy RT on/off a HDR on/off roznica graficzna przy RT on/off wydaje sie wrecz nieznaczna przy porównaniu do różnicy jaką daje włączony HDR. Teraz czas skończyć wątek główny podstawki ;) Takze nie wiem jeszcze jak w pełni ocenic fabule podstawki ale Phantom Liberty takie mocne 8.5 jak dla mnie i na pewno będę ogrywał po raz drugi obierając inną ścieżkę wyborów. Pierwszy raz poczułem chyba od czasu gry w Wieśka 3 że "to jest to" że to jedna z gier które są na tyle świetne że nie chce ich kończyć bo wiem że wtedy zostanie ta pustka jak po ukończeniu genialnych książek. Nie mam kurde xboxa ale kupie pudełkową wersję żeby mieć to cudo na półce. Szkoda ze zawalili z wersją na PS5 albo nie mogą tego rzucić na PC fizycznie nawet w wersji deluxe na jakiejs karcie SD czy na pendrajwie np takim jak shardy z gry, sprzedalo by sie jak Cieple buleczki gdyby tak CD projekt odratował wersje fizyczne offsteam na PC.

post wyedytowany przez orvn 2023-12-03 01:43:07
12.12.2023 21:18
piotrxn
😂
15.12.2023 19:01
odpowiedz
Gosen
162
Generał

Początkowe wrażenia bardzo słabe - liniowe, pełne qte i wybuchów Call of Duty.

post wyedytowany przez Gosen 2023-12-15 19:36:00
17.12.2023 16:31
ProfesorXxx
👎
odpowiedz
10 odpowiedzi
ProfesorXxx
59
Konsul
5.0

Wyszedł patch 2.1 i zoom w grze przestał działać, oprócz tego dźwięk w pojazdach często znika, i nadal jest masa błędów graficznych, i fizycznych. Dzięki Ci CD Projekt RED, ostatni raz kupiłem waszą grę, i uwierzyłem że po kilku latach ją naprawicie.

20.12.2023 13:51
odpowiedz
3 odpowiedzi
maatohewetbi
5
Legionista
8.0

Nie wiem co myśleć dokładnie o tym dodatku, a także całej grze. Na pewno jest to gra którą warto się chwalić na całym świecie. Na pewno gra jest inspirująca dla wszystkich i zjada na śniadanie takie (niby) next-genowe gry jak Starfield. No ale mimo iż lubię tę grę, jest fajna, ciekawa to...raczej nie jest taka super jak to wszędzie o niej piszą. Bardzo rozdmuchana gra, bo marketing w niej dodaje sporo jakości. Jednakże co mi w niej przeszkadza to walka. Strzelanie w ludzi, sama broń - powinny być bardziej realistyczne. Skoro dajemy taką realistyczną grafikę, to dobrze byłoby aby jednym strzałem w głowę - zabić przeciwnika...a tutaj kojarzy mi się The Division, gdzie przeciwnicy to gąbki na pociski. Dla mnie gra jest dobra, ale nie bardzo dobra. Moja ocena:

Grafika - 7/10
Historia - 8/10
Dialogi - 7/10 - V w wersji dubbingowej jest taki sztuczny jak nos M.Jacksona
Walka - 5/10 - największy minus gry wg. mnie. Nie czuć mocy broni, są one jakieś nijakie
Muzyka - 8/10 - tu akurat jest ok

23.12.2023 13:36
2
odpowiedz
Artur676
47
Generał
7.5

Jak na FPS w otwartym świecie jest to dobra gra. Może nie wybitna, ale takie 7,5/10 się należy.

30.12.2023 16:59
dekota
odpowiedz
dekota
147
Generał
10

Drugi raz podszedłem do gierki. Bawiłem się lepiej niż przy pierwszym podejściu, polecam każdemu kto lubi długą i przyjemną przygodę! 64h pykło wraz z DLC.

09.01.2024 02:20
piotrxn
odpowiedz
piotrxn
101
Konsul
Wideo

Jak dla mnie, CD Projekt RED dotrzymał słowa i naprawił grę, co prawda zajęło to trochę czasu, ale pełen szacun dla RED.

https://www.youtube.com/watch?v=bMYHF2YCRfk&ab_channel=GamingRealm

25.01.2024 14:41
odpowiedz
1 odpowiedź
Ratanok
48
Konsul

Pytanko do bardziej obeznanych. Mam samą podstawkę i chciałbym zacząć już grę. Czy jeśli w trakcie gry kupię dodatek i go zainstaluję to by korzystać z niego będę musiał zaczać grę od nowa czy bez problemu będę mógł kontynuować tą samą rozgrywkę?

28.01.2024 02:17
Zły Wilk
odpowiedz
1 odpowiedź
Zły Wilk
74
Konsul

Czy wymagania do testów umiejętności rosną wraz z naszym poziomem? Bo mam wrażenie że niektóre są absurdalnie duże - 20 gdzie wcześniej wystarczała wartość jednocyfrowa.
W ogóle mam wrażenie że wszędzie wprowadzono najgorsze guwno w grach, czyli level scaling.

03.02.2024 12:51
odpowiedz
3 odpowiedzi
Lorenzo01
20
Chorąży
0.0

0 dla producenta za podejście do swoich wieloletnich akcjonariuszy. Totalnie aberracyjne zachowanie zarządu w obliczu ludzi, którzy byli nie tylko z grami ale również swoimi oszczędnościami z CDR. Mnie uratował ustawiony stop loss i tylko straciłem kilka tysięcy, ale to ile stracili moi znajomi na rzecz zagranicznych funduszy shortujących spółkę, którym zarząd na dodatek jeszcze pomógł swoją kosmiczną decyzją o poinformowaniu opinii publicznej o zaniechaniu skupu akcji własnych to brak słów. Pokazaliście ogromny środkowy palec ludziom, którzy w was wierzyli, wspierali finansowo i finalnie stracili miliony, kiedy wy sobie dobrze zarabiacie i mam nadzieję, że w przyszłości również pokażą wam środkowy palec kiedy przyjdzie do zakupu nowych produktów.

post wyedytowany przez Lorenzo01 2024-02-03 12:54:04
03.02.2024 18:14
Kane
odpowiedz
1 odpowiedź
Kane
163
bladesinger

czy to moj komp czy to jest gra?
potrafi czasem co pare sekund sie wszystko zaciac na ulamek sekundy, grafika, dzwiek, wszystko. na pierwszym bossie to wogole masakra. obnizylem z path tracing na zwykle Ultra (zadnego ray tracingu) i dalej to samo. chyba zmienie na srednie i zobacze...
komp = i7 13700, RTX 4070, nvme samsung 990pro, rozdzialka 1440p. nowy komp i nowa intalacja gry .

03.02.2024 22:28
Kane
odpowiedz
Kane
163
bladesinger

no okazuje sie ze prawie. trop z p-core i e-core wlasciwy, ale w moim przypadku nie w biosie, ale w samej grze, jak wspomnialas o p/e-cores to przypomnialem sobie ze widzialem to w opcjach gry, no i zmienilem ustawienie i jak narazie bajka, wszystko dziala.

11.02.2024 15:18
Zły Wilk
odpowiedz
Zły Wilk
74
Konsul

Pytanie dotyczące sklepu z bronią w dogtown:
Czy jeśli olejemy Stout, to w tym sklepie pojawi się "maczuga" Pan Twardeusz?
Gdzie można w czasie gry znaleźć giwerę Bricka?

15.02.2024 19:57
odpowiedz
Wawrzyn-Komentuje
2
Junior
10

To jest najlepszy dodatek do gry w jaki w życiu grałem, a grałem w masę gier. Dojrzały, ciężki, mocny, z kapitalnymi dialogami i długą fabułą którą można kończyć na dwa główne sposoby (dodatkowo po 4 godziny gry).
Cyberpunk to najlepsze RPG w jakie grałem i wiele zwrotów akcji lub nawiązań do przeszłości z fabuły jeszcze mocniej mnie osadzało w grze.

26.02.2024 18:03
odpowiedz
janni319507727a
8
Legionista
10

Będzie kontrowersyjnie. Moim zaniem CP od 2.0 z dodatkiem to NAJLEPSZA gra jaka do tej pory wyszła. Pod kątem stricte techniczym mamy tutaj
- świetną grafikę z RT
- dobre modele głównych postaci
- dobrze zrobioną mimikę twarzy
- dobrze wymodelowane, również w środku auta
Otoczenie:
Najładniensze miasto w historii gier które jest:
- efektowne
- wertykalne
- unikalne
- ma wiele treści (podwórka między blokami, galerie nad ulicamy, sklepy i bary gdzie każdy NPC vendor ma swoją unikalną teksturę i dialog)
Treść:
Osobiście bardziej leżała mi opowieść np. W DX Mankind Divided ale nie sposób odmówić fabule
- głębi
- wyborów
- nawet małe kontrakty mają swoją fabułę, dialogi, opis, różne drogi do celu, wybór a czasem i odblokowują dodatkowe opcje w innych zadaniach.
- świat gry zmienia się pod wpływem decyzji (można spotkać uratowane podczas gigów postacie, po neutralizacji gangusów ze skanera NPCD w danym miejscu pojawiają się cywile, w wiadomościach w swiecie gry można usłyszeć o tym w czym nasz V brał udział)
- masę notatek, maili w trakcie gry które nawiazują do innych zadań - daje to wrażenie spójności świata
Skala
- w grze mamy okolo 150 broni gdzie każda ma swoją unikalną animację dobycia oraz przeładowania
- kazda broń ma wariant ikoniczny który dodaje nowy skin i specjalny perk
- mamy ponad 100 wszczepów gdzie każdy z nich ma 11 tierow (od I do V++)
- daje nam to możliwość roznych buildow od netrumnera który nie musi walczyc bo dziesiatkuje wrogow z daleka hackami ( tutaj minus za brak balansu, end game jest załatwy) do skradających się nozownikow
- ponad 1000 modeli NPC i ciuchów

Tak wiem, że premiera była za szybko ale ja oceniam grę na dzis dzien. Wiem też, że nadal są błędy ale każda duża gra je ma. Wiem też, ze mozna powiedziec ze gra A ma lepszy ruch uliczny a gra B bardziej znaczące wybory. Tylko, ze tutaj mamy to upchane w jednej grze

06.03.2024 22:50
Zły Wilk
1
odpowiedz
Zły Wilk
74
Konsul

Skończyłem dodatek i dorzucę swoje 3 grosze, ale jedynie na temat fabuły.
Sprawdziłem trzy opcje. Pierwsza najbardziej sensowna

spoiler start

pozwolenie na katastrofę samolotu dętki

spoiler stop

blokuje nam całą ścieżkę fabularną i daje jedynie dostęp do dzielnicy oraz punktów relica. Dlaczego jest najbardziej sensowna? V powinien wyczuć kłamstwo So Mi na milę - hakerka włamująca się na odległość z samolotu do relica, a nie jest w stanie odhakować samolotu którym leci? W świecie w którym hakerzy muszą się podpinać do wszystkiego przy pomocy kabla? Oj V - ja powiedziałby Johny.
Pozostałe ścieżki, to niezależnie jakie będą nasze decyzje, utwierdzają tylko w przekonaniu że uratowanie dętki Meyers to błąd.
Same misje są dość ciekawe, ale jedna

spoiler start

w siedzibie projektu Cynosure

spoiler stop

jest tylko upierdliwa.

31.03.2024 17:26
odpowiedz
Sewan
37
Pretorianin
9.0

Świetne uzupełnienie Cyberpunka. Podstawowym elementem rozszerzającym produkt jest nowa dzielnica świata gry- Dogtown. Uważam to za sensowny ruch, uwzględniając czynnik jakim jest jej rozmiar. W czasach gdy mamy durne parcie wielkich korpo by robić mapy wielkości Imperium Brytyjskiego dostajemy kompaktową dzielnicę, która jest bardziej zagęszczona aktywnościami i przez pryzmat swoich charakterystycznych punktów, jest łatwa w zwiedzaniu. O wiele bardziej wolę takie podejście niż Ubisoftowe gigantyczne Mapy ze znakami zapytania czy skrzynkami. Sama w sobie historia jest bardzo dobrym rozszerzeniem naszego wątku z podstawki i tej presji wyścigu z czasem. Mechanicznie mamy dalej Cyberpunka z jego zaletami i wadami. Myślę że zostawia po sobie sensowne podwaliny pod doskonalenie kolejnych produkcji.

15.06.2024 14:17
ArtystaPisarz
odpowiedz
ArtystaPisarz
51
Centurion
9.0

No i przeszedłem „Widmo wolności”. Jestem teraz, zdaje się, na bieżąco z portfolio CD Projektu, a przynajmniej z ich dużymi grami i dodatkami do nich. Powrót do Night City był dla mnie fantastyczny, ale wiązał się z przejściem całej gry od nowa, więc gdy doszedłem do dodatku, miałem już za sobą kawał rozgrywki i zaczynałem nią być już na nowo zmęczony. Na szczęście „Widmo wolności” było elektryzującym kopem, którego wtedy potrzebowałem, by całość ukończyć, bo trzeba przyznać, że główne misje zrobiono tutaj z niesamowitym rozmachem, no i że potrafią one budzić ekscytację.
Tym, co mi się najbardziej w nowym dodatku podobało, to jednak zadania poboczne, tj. kontrakty (no i retro-futurystyczna Herrera Riptide „Terrier”, która stała się z miejsca moim ulubionym autem). W porównaniu do nieco nijakich (ale dalej fajnych do ogrywania) kontraktów z podstawki te z dodatku odznaczają się taką narracyjną i mechaniczną głębią i rozbudowaniem, że aż nie ma porównania. Widać, że projektanci zadań pobocznych wrócili do deski kreślarskiej, poważnie się zastanowili, czego z „Wiedźmina 3” nie udało im się przeszczepić do podstawki (rozmowy z bohaterami niezależnymi i wybory!) i zabrali się od nowa do roboty. W rezultacie przebili samych siebie i gdyby wszystkie kontrakty w podstawce wyglądały tak, jak wyglądają w dodatku, to poziom tej gry jakimś cudem by podskoczył jeszcze o oczko.
Samo Dogtown mnie jakoś nie zachwyciło, ale miało w sobie kilka naprawdę urokliwych lokacji dobrze pasujących do tego świata. Natomiast historia jego upadku i oparta na niej intryga szpiegowska mnie jakoś bardzo nie porwały. Jasne, Idris Elba stanowi ciekawy kontrapunkt dla Keanu Reevesa (super, że ten wrócił!), a gdy wszedł na scenę, cała widownia zaczęła bić brawa, ale jego spór z jednej strony z jego mocodawczynią, a z drugiej z dziewczyną, która cały ten ambaras rozpętała zdał mi się jakoś sztucznie nadmuchany. Kwintesencją tego była zwłaszcza ostatnia misja dodatku, w której twórcy na siłę związali mi ręce i zablokowali całą masę opcji rozgrywki tylko po to, by wymusić na mnie cokolwiek binarny wybór. No nie podobało mi się to, przyznam szczerze, bo gdybym miał w tej scenie wszystkie opcje, jakie V normalnie ma w rozgrywce, to by się ona potoczyła zgoła inaczej (powiedzieć mogę bez większego spojlowania tylko tyle, że „zapaść systemu” to jest moja ulubiona rzecz w całej mechanice gry i to właśnie na nią miałem zbudowanego builda z anabiozą).
Za to generalnie na duży plus oceniam wszystkie te zmiany, jakie w tej grze zaszły odkąd grałem w nią ostatnio zaraz po premierze. Miałem tego farta, że byłem w maju na konferencji „Digital Dragons” w Krakowie i wysłuchałem tam wykładu jednego z twórców gry, który opowiadał o tym, co motywowało wprowadzone przez nich zmiany, np. w systemie leczenia przedmiotami, który teraz znacznie bardziej przypomina eliksiry z „Wiedźmina 3” (limitowane użycia). Wyjaśnienia te były bardzo sensowne, być może poza tym, do czego jest nam potrzebna garderoba, gdy pancerz przeniesiono w całości na wszczepy.
Mniejsza o to jednak – w „Cyberpunku” pojawiło się metro, pościgi policyjne i farbowanie (dwóch modelów) samochodów. Dzisiaj ta gra jest w zasadzie kompletna i stanowi wspaniałą, imponującą całość, którą mogłem podziwiać przez kolejne ok. sto godzin przygody. Naprawdę się cieszę, że wróciłem do Night City i zastałem je jeszcze lepszym, niż je zapamiętałem.

13.07.2024 12:16
1
odpowiedz
WOLO
1
Junior

czuje niedosyt , mimo wszystko sama fabuła , dogtown i misje poboczne u fixera trzymają najwyższy poziom , czuć jakby postacie naprawdę żyły nie tak jak ma to miejsce w niektórych
grach najlepszych wydawców

25.07.2024 20:39
odpowiedz
Paulpolska
74
Centurion
8.0

Sam dodatek jest świetny ale jest tutaj parę minusów. Wiele rzeczy poprawiono i dodano nowych to fakt. Jednak dodatek jest niestety krótki a kosztuje nie mało bo 30 EUR na tle zawartości to zbyt drogo. Same DogTown jako nowa dzielnica wcale nie jest taka duża jak obiecywano lub jak sugerowały recenzje czy informacje od twórców. Wystarczy sobie Krew i Wino z Wieśka przypomnieć by zobaczyć różnice w wielkości świata i w długości moda. Podsumowując mod ciekawy dałbym 9/10 ale za to, że jest krótki a mapa niewielka to daje 8/10 zwłaszcza, że przy tym dodatku nie działają mody !!!

post wyedytowany przez Paulpolska 2024-07-25 21:27:40
08.08.2024 16:09
odpowiedz
1 odpowiedź
trejangry
81
Pretorianin

Pytanie, czy Cyberpunk 2077 Widmo Wolności 2.12 ma scalling level?

15.08.2024 21:02
RoyPremium
odpowiedz
RoyPremium
15
Pretorianin
Image
10

O jejku, aż głupio na inne gry patrzeć. Prawdą jest, że Cyberpunk wciąż ma swoje błędy, ma swoje problemy, ale ogólnie to jest gra, która zaczyna się tam, gdzie inne się kończą. I nie chodzi mi o długość, ale o jakość.

No nie ma drugiego takiego doświadczenia, gdzie się buja po takim mieście i się rozkminia życie, eliminując frajerskie gangi. Nowa dzielnica nie jest zbyt duża, ale tak napakowana wszystkim na każdym kroku, że bania mała. Gdzie człowiek nie spojrzy, tam coś wizualnie kozackiego jest. Do tego wertykalność bardzo fajna, pozwalająca na różne sposoby dostać się do każdego miejsca.

Nawet nie ma co gadać, bo wiadomo, że opowieść jest pierwsza klasa. Pełna liniowych sekwencji, ale wciąż satysfakcjonująca, z naprawdę kozackim finałem, epicką rozpierduchą i oczywiście wszystkie opcje są absolutnie tragiczne. Nie ma szans by było szczęśliwe zakończenie. O dziwo bardzo dobrze zrealizowano cut-scenki, których jako tako nie ma, ale te sceny dialogowe tak zaaranżowano, tak jest kamera kierowana, że wygląda to naprawdę filmowo. Duża zasługa tego oświetlenia. Absolutnie żadnej innej gry nie widziałem, co by tak globalnie oświetlona była, z tak małą ilością wcześniej wypieczonych cieni na teksturach. Wiadomo że realia gry dają pole do popisu i programiści w pełni z tego skorzystali. Na żadnym innym silniku nie widziałem tak dobrze zrobionego oświetlenia, szkoda że porzucają ten redengine, bo chodzić teraz też elegancko chodzi gra. Czasem się doczytują na widoku tekstury podczas jazdy, ale walki nawet przy dużej ilości przeciwników i efektów to są mega płynne. To naprawdę fajny silnik był.

Nowe opcje rozwoju postaci i przebalansowanie wszystkiego to oczywiście bzdura, więc miałem na to mocno wywalone i tak jak w podstawce pozostałem kowbojem, zresztą słusznie, skoro wszystko kończy się pojedynkiem rewolwerowców i powiem wam, że na takie starcie nie przychodzi się z pistoletem.

Dobre też są poboczne zadania. Wszystkie kontrakty dają do myślenia i nie ma na końcu oczywistego rozwiązania, no i przede wszystkim dostajemy mini epilogi, gdzie nawet ludzie, których uratowaliśmy i tak kończą marnie. Fajnie, jakby koniec zadania był tak naprawdę jego połową i później by to rodziło dodatkową konieczność kombinowania, a tak na razie to dostajemy zamach na swoje życie w najlepszym razie.

I niedociągnięć jest sporo, zdecydowanie więcej dialogów do randki z Panam by się przydało, o scenie seksu nie wspomnę. Cyberpunk wciąż realizuje gdzieś 80% tego co miał, ale to wystarcza by być o lata świetlne przed konkurencją.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze