Najciekawsze materiały do: Mass Effect 2
Mass Effect 2 - 100% Save
modrozmiar pliku: 2 MB
Save do Mass Effect 3 przygotowany przez użytkownika ShiftySpaceCow.
- Mass Effect 2 - mod PlayStation Icons v.1.0 - 82,9 MB
- Mass Effect 2 - mod ME2 reduce black crush variation v.1.0 - 4,2 MB
- Mass Effect 2 - mod Transparent HUD Elements v.5.2 - 1,3 KB
- Mass Effect 2 - mod Flash's Mass Effect 2 Mod v.1.0.1 - 161,1 KB
- Mass Effect 2 - mod Remove shared cooldown v.1.0 - 33 MB
Mass Effect 2 - ENG
demo gryrozmiar pliku: 1916,7 MB
Mass Effect 2 jest oficjalną kontynuacją wydanej w 2007 roku hitowej gry role-playing. Za przygotowanie sequela ponownie odpowiedzialne jest studio BioWare, czyli twórcy Dragon Age’a, Baldur’s Gate’a, Knights of the Old Republic czy Jade Empire.
Mass Effect 2 - poradnik do gry
poradnik do gry10 maja 2021
Poradnik do gry Mass Effect 2 zawiera bardzo szczegółowe opisy dostępnych zadań, włącznie z przedstawieniem wszystkich możliwych sposobów ich ukończenia. Całość podzielona została na pięć zasadniczych rozdziałów
Mass Effect 2 - recenzja gry
recenzja gry29 stycznia 2010
Światowa premiera 26 stycznia 2010. Najlepsza kosmiczna przygoda w historii gier wideo, przewyższająca swym rozmachem większość tego typu seriali i filmów – BioWare naprawdę to zrobiło!
BioWare wycofało statuetkę Mass Effect po tym, jak gracze wyrazili sprzeciw
wiadomość13 czerwca 2023
Kontrowersyjna statuetka z komandor Shepard nie przypadła fanom do gustu. BioWare wycofało ją ze sklepu. Uwaga: spoiler!
Fani Mass Effect świętują N7 Day nową przygodą do ME2
wiadomość8 listopada 2022
Twórca jednego z nowszych modów do Mass Effect 2 z okazji N7 Day przygotował małą niespodziankę dla graczy.
Główny pisarz Mass Effect 1 i 2 o zakończeniu trylogii oraz innych ciekawostkach
wiadomość14 lipca 2022
Główny scenarzysta dwóch pierwszych części serii Mass Effect zdradził, jakie były wczesne plany dotyczące finału trylogii.
- Dodatki do Dragon Age i Mass Effect za darmo; koniec punktów BioWare 2022.07.13
- Internauci policzyli liczbę ofiar Sheparda z pierwszych trzech części Mass Effect 2021.03.07
- Mass Effect Edycja Legendarna oficjalnie; premiera na wiosnę 2020.11.07
- 9 na 10 graczy Mass Effect wolało być idealistą, a nie renegatem 2020.02.23
- Główny scenarzysta Mass Effect 1 i 2 stworzy fabułę nowego RPG 2020.02.13
- Mass Effect - twórcy mają wiele pomysłów na kolejną część 2019.11.08
- Mass Effect 2 i 3 z modami ALOT - gra warta świeczki? 2017.12.07
Mass Effect 2 - v.1.02
patchrozmiar pliku: 42,2 MB
wersja: v.1.02 Patch przeznaczony do gry Mass Effect 2. Poniżej opis aktualizacji:
Systemy moralne w grach, które najbardziej zapadły mi w pamięć
artykuł25 czerwca 2022
Moralność jest jak… broda – każdy ma własną. Systemy przedstawiające ją w grach wideo także są różne. Nie wszystkie da się jednak nazwać ciekawymi. O tych wartych zapamiętania za chwilę przeczytacie.
Zdecydowanie wygodniejsze sterowanie niz w Jedynce. A najwiekszy plus, ze nie ma cholernego Mako!
System nie potrafil zaimportowac postaci z Jedynki. Musialem wejsc w config i recznie wskazac sciezke dostepu.
Zdecydowanie Najlepszy Mass Effect, akcja, fabuła, zbieranie drużyny, i misje, wszystko w tej grze jest Mega, aż nie chce się oderwać oczu od monitora. Andromeda przy 2 części Mass Effecta to żart...
Grałem w Mass Effect dwóje ale z 6-7 lat temu no i był gameplay spoko drużyny i wogóle.
Właśnie rozpocząłem swoją przygodę z tą częścią i już sam początek urwał dupsko z rozmachem :) jednakże - tu również spojler dot. gry Deus Ex Human Revolution -
spoiler start
początek, gdy Shepard zostaje "odbudowany" strasznie przypomina mi początek gry Deus Ex Human Revolution, gdzie tak samo na początku prawie giniemy i zostajemy zrobieni w cyborga
spoiler stop
:D Nie mogę się doczekać powrotu z pracy i kontynuacji przygody :) grę zacząłem bez modów graficznych jednak, lecz z ustawieniami maksymalnymi i gra wygląda naprawdę bardzo ładnie. Nic, tylko grać :)
Szkoda, ze nie wszystkie dodatki do tej gry wyszły w polskiej wersji językowej, a sama gra jest świetna. Fanem space opery nie jestem, ale coś ta seria takiego ma, że wciąga jak bagno.
Po kij Bioware wydał ostatniego patcha po tak długim czasie od premiery. Nie wiadomo. Nie licząc ALOT i ENB SweetFX to większość modów już nie działa. A scena moderska dawno się rozwiązała.
ja grałem w tą grę i nawet fajna
tylko mam pytanie jak przejść dalej? zatrzymałem się na etapie Podróży kosmicznych kiedy Shepard może korzystać z statku wykonałem kilka misji ale póżniej nie wiedziałem co zrobić czy ktoś może mi wytłumaczyć jak przejść dalej?
Jedynkę ukończyłem niedawno drugi raz. Lata temu odbiłem się od dwójki. Zabrakło mi mechanik RPG-owych. Wówczas czułem się zawiedziony i nie pasowało mi, że ME2 poszło w stronę shootera. Teraz po latach potrafię docenić rewolucję, jaką przeszła część druga w stosunku do pierwszej i muszę przyznać, że pod względem opowiedzianej historii oraz ogólnej przyjemności z rozgrywki, jest jeszcze lepsza. Podoba mi się, że każde zadanie to dość liniowy epizod, pełen akcji, co wyklucza backtracking, którego w części pierwszej było sporo. Eksploracja kosmosu również jest rozwiązana znacznie przystępniej, bez fatalnej jazdy Mako. Większa liczba towarzyszy, ciekawsze zadania z nimi związane, więcej wyborów. Pół punktu zabieram za niepotrzebne systemy z pojedyńczymi planetami, co wkurzało mnie, gdy już po skończeniu wątku głównego postanowiłem zwiedzić kosmos na 100%. Niemniej jest to gra rewelacyjna. Pora zabrać się za ME3.
Dla mnie kozacka gra, wszystkoe 3 czesci mass effect sa swietne, szkoda ze tak malo takich dobrych gier jest, z otwartym swiatem, rozbudowanym bohaterem i fabula, a mozliwosci sa ogromno w swiecie gwiezdnych wojen, marvela, star trek czy wielu ksiazek, yylko chetnych brak.. osoboscie czekam z niecierpliwością na kontyniacje days gone, fla mnie to najlepsza gra oststnich lat
Czy tylko ja mam tak, że czułość kamery zmniejsza się, kiedy nie trzymam w ręku broni ? Bez broni muszę się mocno nakręcić myszką, żeby spojrzeć za siebie co jest dość irytujące, a opcja czułości kamery w menu na nic nie wpływa. Nie wspominając o braku regulacji czułości myszy, przez co musiałem grzebać w pliku .ini żeby w ogóle jako tako to działało.
Ogrywam właśnie remaster dwójki i muszę przyznać że o ile fabularnie to naprawdę dzieje się dużo więcej niż w jedynce, to gameplayowo to jest dużo słabiej.
Wszystko właściwie bardziej mi pasowało w jedynce. Poruszanie się, chowanie za osłony, możliwość kucania, strzelanie, rozwój postaci, ekwipunek, brak ammo wszystkie te elementy były lepsze w pierwszej części.
Własnie ukonczyłem po raz pierwszy 2 czesc.Graficznie jest dobrze,swietna muzyka,dobra fabuła jednak w jedynce była jeszcze lepsza.Sporo ciekawych towarzyszy z zroznicowanymi misjami na lojalnosc.Fajny ekwipunek i moce plus rozbudowane ulepszanie wszystkiego.Nasze centrum dowodzenia to nowa,ulepszona Normandia.Masa planet do odkrycia.Troche za mocno uproszczony system skanowania planet i zbierania surowców,zwiedzanie planet w Mako/na piechote i szukanie reczne surowców było bardziej angażujace w pierwszej czesci.Bardzo krótka główna fabuła(walka za zbieraczami to 3-4 misje),wiekszosc z niej to kompletowanie załogi.Brak wyrozniajacej sie misji na tle innych(misje są bardzo dobre ale zadna nie jest genialna),w jedynce epicka dla mnie była misja z Torianem która mnie mocno zaskoczyła.Poruszanie i strzelanie na plus,zostało to poprawione względem jedynki.Grałem w zwykłą wersje na Steam,było troche zachodu ale udało sie wgrac dodatki i połączyc z siecią Cerberus.Przejscie podstawki z kilkoma fabularnymi DLC(w tym odkrycie wszystkich planet i zebranie wszystkich surowców)zajeło mi 60 godzin.Polecam
Ta ostatnia misja była bardzo dobra ale własnie mnie jakos nie zaskoczyła,mniej wiecej tego sie spodziewałem przystępujac do niej.Juz bardziej zaskakujaca i dramatyczna była pierwsza misja. A misja z Torianem w jedynce mocno mnie zaskoczyła i wydawała mi sie taka magiczna i okryta duza zasłoną tajemniczosci jak ze swietnego horroru:D
Instalowałem to 3 krotnie i 3 razy wywalałem z kompa, choć chcę to w to zagrać. Powód? W tą grę nie da się grać na PC, kompletnie nie ogarniam sterowania, które jest tak nieintuicyjne że to przechodzi ludzkie pojęcie..
- Zmiany przepisania klawiszy nie działają, jaki by nie ustawić, to dalej działa poprzedni..
- Ustawiając najmniejszą czułość w windowsie, grze i na samej myszy ruch o 10 cm w bok powoduje potrójny obród bohatera..
- Czułość myszy w menu za to jest taka ze ruch 2cm to ruch myszą pół metra po biurku..
- Różnica pomiędzy czułością podczas chodu, a podczas strzelania jest mocno wyczuwalna i strasznie irytująca..
Są niby jakieś mody poprawiające sterowanie z którymi próbowałem, ale było tylko gorzej. Wtedy już musiałem się domyślać który klawisz za co odpowiada. Nagle ustawiło mi przeskok przez przeszkodę prawym altem i nie mogłem tego zmienić, bo jak wspomniałem zmiana przypisania klawiszy nie działa.. To była trzecia próba, chyba już czwartej nie będzie.. Są na to jakieś sposoby, czy ta gra po prostu tak już ma?
Ogrywam po raz pierwszy w wersji LE no i dwójka to dla mnie lekkie rozczarowanie. Po opiniach spodziewałem się miazgi. Dostałem Gears of War. Myślałem, że ta gra to RPG z mega rozbudowanym światem. Jedynka czerpała inspiracje z KotOR i to było super, choć kotor bardziej rozbudowany, z lepszymi relacjami i głębią postaci i moim zdaniem lepszy. Jednak dalej to RPG z fajnym rozwojem postaci i przyjemną strzelanką w wersji LE. A ME2 jest już bardziej gearsami niż kotorem. Nie wiem dlaczego tak się ludzie zachwycają. Gra jest dobra to prawda, ale nie ma w niej już tego czegoś, a walka jest identyczna jak w Gearsach, więc szału nie robi, do tego walczymy z jakąś szarańczą jak w gearsach :P Po prostu nastawiałem się na bardziej rozwiniętego kotora, a dostałem strzelankę przejdź z punkt A do B z przerwami na „eksplorację” Cytadeli i Omegi. Także nie zgadzam się z nikim wychwalającym ME2 jako najlepsza część.
Mam sentyment do Mass Effecta 1, ale dwójka to zdecydowanie najlepsza gra jaką wyprodukowało Bioware. Od tej pory był już tylko gwałowny zjazd w dół jeśli chodzi o jakość ich gier. Poprawiono wiele rzeczy które były słabe w pierwszej części np. powtarzalność wnętrz budynków, dosłownie każda misja poboczna działa się w budynku który miał ten sam rozkład pomieszczeń, czy też ogromna ilość śmieciowego loota (i pod koniec gry Shepard mający 999,999,999 kredytów, najbogatszy człowiek w galaktyce). Wielka ilość towarzyszy do wyboru, szkoda tylko że Liara i Wrex nie wrócili jako dostępni towarzysze no ale DLC Lair of the Shadow Broker trochę nadrobił jeśli chodzi o Liarę. Inna rzecz do której mogę się przyczepić to dośc ubogi arsenał broni i pancerzy w porównaniu do pierwszej części. Oprócz tego gra genialna, za każdym razem jak przechodzę trylogię to w dwójkę gra mi się najprzyjemniej, soundtrack wciąż mi rozbrzmiewa w głowie a zakończenie pozostawia dużą satysfakcję. Szkoda że Mass Effect 3 nie był tak dobrym sequelem dla dwójki, jak ME2 był dla jedynki.
Gra absolutnie genialna, ale jednak pierwsza część u mnie wygrywa.
Brakuje mi trochę tego patosu space opery z jedynki i żałuję, że (niepopularna opinia) zrezygnowano z Mako i eksploracji planet.
Może był ten system dość prymitywny, ale zapewniał mi dużo immersji.
No ale poza tym produkcja świetna w każdym calu. Na zawsze zapamiętam załogę Normandii.
Fabularnie - majstersztyk, oprócz kilku zadań pobocznych, które trochę nużyły
Bohaterowie - bardzo charakterystyczni, przez co nigdy ich nie myliłem oraz łatwo ich zapamiętałem,
Hackowanie - po pewnym czasie nudne i bardzo powtarzalne,
Skanowanie planet - jedno z nudniejszych zajęć w całej grze w mojej opinii, jednakże trzeba było je wykonywać ze względu na wszelakie ulepszenia postaci, broni itp.
Lokacje - bardzo różnorodne, fajne urozmaicenie odwiedzanych planet względem pierwszej odsłony, nie są one już po prostu gołe z innym kolorem tekstury, i nie powtarza się sytuacja, że znaleźliśmy 3 złoża rud, i możemy spadać - każda planeta, na której wylądujemy jest wykonana inaczej oraz ma swoją historię.
Sterowanie oraz strzelanie - nie zauważyłem wielkich różnic, poza możliwością przeskakiwania przeszkód
Podsumowując jest to gra godnie kontynuująca tę serię, która nadal potrafi przyprawić o dreszcze epickości.
Wie ktoś kiedy się odblokuje misja lojalnościowa dla legionu?
Długo się przymierzałem do ME 2, bo pierwsza część nie przypadła mi za bardzo do gustu, ale wreszcie odpaliłem i wiem, że to była świetna decyzja. W porównaniu do ME 1 ta część to jest prawdziwa przepaść. Niby wszystko podobne, ale jakże inne.
Zacznijmy od tego, że wreszcie lokacje i misje poboczne oraz „rekrutacyjne” różnią się między sobą. Oczywiście na początku mamy mamy pewien schemat budynków, ale poszczególne kolonie są inne, mają inny układ zabudowy i rozplanowanie, co też determinuje naszą taktykę, zwłaszcza, że w niektórych misjach decydują o tym elementy fabularne.
Właśnie główny wątek fabularny i związane z nim misje lojalnościowe, są kapitalne. Każda jest inna, odbywa się w inaczej zaprojektowanej lokacji i pomimo, że jak ktoś napisał powyżej, że gra zamieniła się w strzelarkę, to rozwiązywanie i przechodzenie tych misji daje naprawdę dużą satysfakcję. Wreszcie możemy naprawdę poznać naszych towarzyszy i identyfikować się z nimi. Niby w „jedynce” też dialogi z nimi były, ale tutaj są bardziej rozbudowane i jest dużo więcej opcji dialogowych.
Radykalna zmiana, i to na ogromy plus, dotknęła hakowanie. Też wymaga zręczności, ale mamy już dwa rodzaje „włamów”, a do tego wymagają spostrzegawczości a nie tylko szybkiego poruszania myszką.
Także samo eksplorowanie planet wreszcie daje jakąś satysfakcję, bo sami decydujemy jak skanujemy planety i które zasoby chcemy z nich pozyskać. Nie musimy wydobywać tych surowców, których akurat mamy w bród. Do tego eksploracja kosztuje, bo za sondy trzeba płacić. Za to mogę dać duży plus.
Niektóre rzeczy zostały uproszczone, zmienione, czy na lepsze? Zależy chyba od gracza. Nie ma już statystyk i parametrów broni takich, które pozwoliłyby nam porównać je ze sobą (jak ilość strzałów do przegrzania broni, celność) – teraz musi nam wystarczyć informacja w opisie broni, że jest ulepszeniem poprzedniej wersji. Czy to dobrze? Pamiętam, że ciągłe porównywanie posiadanego na postaciach ekwipunku z tym, zdobytym, a w jednej misji mogło to być kilkadziesiąt różnych przedmiotów, zajmowało jednak sporo czasu. Teraz to zostało jak napisałem maksymalnie uproszczone. Z jednej strony to zaoszczędza nam czas, z drugiej obniża to na pewno grywalność.
Co do minusów. Szkoda, że nie można sprzedawać nadmiarowych surowców. Naprawdę duże ilości pozyskujemy z planet i po wykorzystaniu ich do różnych upgrade-ów zostaje nam ich cała masa. Fundusze ze sprzedaży można by wykorzystać do zakupu sprzętu i ulepszeń na planetach.
Dla mnie trochę irytująca była konieczność ciągłego podpytywania naszych towarzyszy na Normandii, żeby czegoś się dowiedzieć. Można było to jakoś wpleść w fabułę, w rozgrywkę albo po prostu wymusić rozmowy z nimi skryptami po misjach, a tak po każdej misji trzeba było oblecieć statek i z każdemu zadać te same pytania, żeby rozmowa rozwinęła się w stronę ich opowieści i żeby mogło to pomóc w naszej z nimi relacji.
Technicznie gra, jak na 2010 rok, jest super. Ładna grafika, szczegółowa, ale niestety jest parę Bugów mega utrudniających grę. Na przykład jeśli w pomieszczeniu albo w lokacji jest jakiś stół, skrzynia czy inny o takiej wysokości przedmiot, Shepard potrafi na niego wleźć jak zmieniamy widok kamery, ale już nie potrafi z niego zejść. Skutkuje to zablokowaniem postaci i czasami koniecznością wczytania zapisu gry.
Świetna gra, czas na ME3
Grałem trochę w 1. Przeszedłem całą 2 i trochę 3 część.
Moja ocena: 5/10 dlaczego?
Moim zdaniem gra nie jest jakoś super urozmaicona. Broni o wiele mniej niż w obu częściach. W większości pomagamy drużynie i wykonujemy dla nich misję, inaczej się nie obejdzie przechodzić dalej gry. Do tego szybko idzie ją przejść. Zdobywanie surowców do modyfikacji momentami nudzi. Dialogi w niektórych przypadkach są fajnie przemyślane, w innych zaś się nie chciało tego słuchać. Są to tylko moje odczucia. Jak na RPG akcji jest średnia. Dodatki trochę ratują tą grę.
Na plus: na pewno ścieżka dźwiękowa, lokalizację i widoki.
ME 1 - 9,5. ME 2 - 8,5. Dlaczego? Mako lubiłem z czasami dozą frustracji ale dzięki temu systemowi mogłem sobie lepiej pooglądać planetę i czułem wielkość lokacji. To też podkreślało czasem epickość. W ogóle epickość w ME 1 była częsta a w ME 2 bywała rzadko. Dużo bohaterów w ME 2? Więcej nie znaczy lepiej (aczkolwiek w przypadku ME 2 udało zachować się jakość przy zwiększeniu ilości). Aczkolwiek wolałem mniejszą ilość z ME 1 bo lepiej mogłem się zintegrować z postaciami. ME 1 oferował mnóstwo ciekawych dialogów. Z chęcią czytałem każdą dostępną opcję i dowiadywałem się o świecie nowości. W ME 2 już klepałem czasami przeskoki. W ME 2 zdarzało się dużo (według mnie) drętwych dialogów. Brakuje mi otwierania na skróty za pomocą żelu (super opcja w ME 1) . W ME 2 to jest męczące. Ale na plus w ME 2 to mniej backtrackingu - mimo, że uzyskano to pełną liniowością lokacji. Ale wolę liniowość niż wkurzenie. W ME 2 wiadomo - lepsza grafika i wspaniałe przerywniki. Super windy na statku i generalnie kilka usprawnień. Ale ostatecznie licząc plusy i minusy w mechanice to wolałem niedoskonałości ME 1 niż niedoskonałości ME 2. Generalnie - ME 2 jest bardzo fajną strzelaniną bardzo mocno sfabularyzowaną. Bo to nie jest RPG z elementami akcji tylko gra akcji z elementami RPG. Ale i tak - sf, kosmos - biore to!
Trochę nie o grze, tylko o algorytmach You Tube'a.
Chciałem sobie w tle posłuchać muzyki z ostatniej misji, odpalam wyszukiwanie YT: mass effect suicide mission, a tu komunikat -
"Te treści mogą poruszać tematy dotyczące samobójstwa lub samookaleczania."
A to tylko plik z muzyką, instrumentalną.
O wiele lepsza gra aniżeli pierwsza część. Bardzo fajnie się gra i fabuła jest naprawdę epicka i wciągająca.
Plusy:
- Epicka i wciągająca fabuła.
- O wiele lepszy system strzelania niż w pierwszej części.
- O wiele lepsza grafika niż w pierwszej części.
- Świetna akcja.
- Bardzo dobre dialogi.
- Bardzo fajne i ciekawe postacie.
Minusy:
- Nie znalazłem.
super, strzelanie wymiata, zbieranie, exploracja spoko, grafika super, dubbing fajny, gra wymiata xd
Absolutnie najlepsza cześć ME, postacie, gameplay, walka, klimat, druga cześć naprawia absolutnie wszystko to co niedomagało w pierwszej części, zwłaszcza animacje i grafika uległy znacznej poprawie, z minusów i to wielkich minusów głos Scheparda- dubbing w tej części jest słaby
Jak włączyć mapę lokacji???? Wciskam M i włącza się na chwilę tylko radar, na którym i tak nic nie widać. Bez mapy nie da się grać. Co to za absurd?
Akurat co do pokolenia to nie trafiłeś bo jestem rocznik 1981. Po prostu mam słabe wyczucie kierunku i kręcę się w miejscu. Przechodzę przez te lokacje, ale odbiera mi to sporo frajdy z gry. Jaki był problem zrobić uproszczone mapki tak jak w 1? Mapa jest potrzebna choćby do tego żebym wiedział jak daleko do celu mi jeszcze zostało. Nienawidzę grać bez mapy. No i jeszcze lubię widzieć jak wygląda lokacja, w której się znajduję.
Jest spoko. Fajnie i przyjemnie sie strzela, bronie fajne, nawet pistoletem można przejść całą gre tak sie super strzela, graficznie fajnie, dużo opcji, opowieść spoko, postacie poboczne spoko, fajny dubbing xd, wole inne tytuły takich gier ale tu ujdzie, jest gdzieś ta gra na końcu mojej listy jako standardowa dobra strzelanka kosmiczna xd