Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 grudnia 2017, 14:15

Mass Effect 2 i 3 z modami ALOT - gra warta świeczki?

Kanał Candyland przygotował porównanie graficzne gier Mass Effect 2 i Mass Effect 3 z ich wersjami zmodyfikowanymi za pomocą paczek A Lot of Textures (ALOT). Zmiany są widoczne, lecz czy aż tak, jak obiecali twórcy?

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o premierze nowej wersji modów z serii A Lot of Textures (ALOT), przeznaczonej do gier Mass Effect, Mass Effect 2 i Mass Effect 3. Ulepszają one wygląd trzech odsłon uwielbianej przez wielu serii RPG-ów akcji od studia BioWare. Zadaniem modyfikacji jest przede wszystkim podmiana podstawowych tekstur na nowe, wykonane w rozdzielczości 2K i 4K. To, jak paczka fanowskich poprawek prezentuje się w akcji, postanowili sprawdzić niezawodni specjaliści z kanału Candyland. Dziś opublikowali oni na YouTube dwa materiały ukazujące faktyczny skok jakościowy między podstawowymi a zmodyfikowanymi wersjami tytułów. Na pierwszy ogień poszedł Mass Effect 2.

Jak widać na powyższym filmie, zmodyfikowana wersja Mass Effect 2 prezentuje się wyraźnie lepiej niż podstawowa. Zarówno otoczenie, jak i modele postaci zyskały na szczegółach. Większa ilość detali pozwoliła na usunięcie wrażenia pewnego rodzaju sterylności, jakie mogła wywoływać oprawa graficzna w niezmodowanym Mass Effect 2. Jak natomiast prezentuje się ulepszona wersja trójki?

W tym przypadku zmiany są odrobinę mniej widoczne. Twarze postaci zostały praktycznie nietknięte, na szczegółach zyskało za to otoczenie, pancerze i ubrania. Podobnie jak w przypadku Mass Effect 2, zastąpienie starych, rozmazanych tekstur nowymi, wykonanymi w rozdzielczości 2K i 4K, pozwoliło na urealnienie całości.

Premiera nowej wersji ALOT jest doskonałym pretekstem do tego, by przejść trylogię Mass Effect po raz kolejny. - Jak w praktyce mody z serii ALOT wpływają na grafikę w Mass Effect 2 i 3? - wiadomość - 2017-12-07
Premiera nowej wersji ALOT jest doskonałym pretekstem do tego, by przejść trylogię Mass Effect po raz kolejny.

Osobą odpowiedzialną za A Lot of Textures jest CreeperLava. Użytkownik zebrał pracę innych fanów, takich jak smarteck, CDAMJC, JeanLuc761, commositore, MaryseDynasty, Ellise, ELE08, AlvaroMe, DeadMeat_357, sulezraz oraz ThinkBlueN7 i stworzył prostą do instalacji megamodyfikację. Co ciekawe, część wysokiej jakości tekstur udało się odnaleźć w plikach samych gier. Oznacza to, że studio BioWare je przygotowało, lecz ostatecznie zrezygnowało z ich użycia w gotowych produkcjach.

Walka ze Żniwiarzami jeszcze nigdy nie była tak piękna. - Jak w praktyce mody z serii ALOT wpływają na grafikę w Mass Effect 2 i 3? - wiadomość - 2017-12-07
Walka ze Żniwiarzami jeszcze nigdy nie była tak piękna.

Paczki A Lot of Textures (ALOT) do poszczególnych odsłon trylogii Mass Effect można ściągnąć klikając na poniższe linki. Jeśli posiadamy którąś część na platformie Origin należy pamiętać, by przed instalacją modyfikacji wyłączyć opcję automatycznej aktualizacji. W przeciwnym razie klient serwisu nadpisze pliki modyfikacji i popsuje tym samym działanie ALOT.

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej