Najciekawsze materiały do: Half-Life: Alyx
Half-Life: Alyx - Half-Life Alyx NoVR v.11082024
modrozmiar pliku: 35,5 MB
Half-Life Alyx NoVR to modyfikacja do Half-Life: Alyx , opracowana przez grupę GB_2 Development Team.
Recenzja Half-Life: Alyx – najlepsza gra, w którą nigdy nie zagracie
recenzja gry27 marca 2020
Światowa premiera 23 marca 2020. Half-Life to jedna z najważniejszych serii, która na zawsze zmieniła oblicze gier wideo. Alyx zaś to nie tylko jedna z najlepszych gier na VR, w jakie grałem. To jedna z najlepszych gier, w jakie w ogóle grałem!
Half-Life 2 jest kochany, bo w sprytny sposób oczarował graczy - Gordon Freeman to nerdowska power fantasy
wiadomość23 września 2024
Half-Life 3 confi... nie, nie przesadzajmy. Ploty o trzeciej części przygód Gordona Freemana sprawiły jednak, że wróciłem do Half-Life’a 2. Zwróciłem dzięki temu uwagę, jak pięknie Valve urabia tam graczy i łechce ich ego.
Half-Life: Alyx bez VR z lepszymi animacjami i mapami
wiadomość13 sierpnia 2024
Doczekaliśmy się nowej wersji Half-Life Alyx NoVR, czyli ambitnej modyfikacji, która pozwala na zabawę w HL: Alyx na myszce i klawiaturze oraz bez użycia gogli VR.
„Nie pracujemy potajemnie nad Half-Life 3”. Strona bostońskiej firmy Black Mesa została błędnie uznana za teaser nowej gry Valve
wiadomość10 sierpnia 2024
Strona bostońskiej firmy Black Mesa została niesłusznie uznana ze teaser nowej odsłony cyklu Half-Life. Gracze się rozczarowali, ale inne wskazówki sugerują, że nie wszystko jest stracone.
- Half-Life: Alyx bez VR z lepszą fizyką i animacjami [Aktualizacja] 2023.11.25
- Po 24 latach w grach Valve wciąż można znaleźć ślady kodu z Quake'a 2023.04.23
- Half-Life: Alyx bez VR już dostępne. Teraz całą grę można przejść bez gogli [Aktualizacja] 2023.04.11
- Zawodowy deweloper stworzył świetny fanowski dodatek do Half-Life: Alyx 2023.03.12
- Half-Life: Alyx otrzymało nieoficjalny dodatek; wygląda imponująco 2022.11.26
- Valve mówi o Half-Life, ma do opowiedzenia nowe historie 2022.09.02
- Fani wciąż pracują nad Half-Life: Alyx bez VR; działa już prawie świetnie 2022.06.27
Gry 2020 roku - lista najlepszych produkcji bieżącego roku
artykuł20 grudnia 2020
Oto zestawienie najlepszych gier 2020 roku, jakie zdążyły ukazać się do tej pory. Artykuł był na bieżąco aktualizowany w miarę pojawiania się kolejnych tytułów wartych uwagi - teraz zakończyliśmy prace nad nim.
spoiler start
Jeff
spoiler stop
wówczas zostaniesz zmiażdżony na łopatki i przestaniesz wielbić ukochane przez Ciebie
spoiler start
Alien Isolation
spoiler stop
:D Musisz to zobaczyć, zwłaszcza w nocy :D Wszyscy musicie :P
Mało czasu na granie, niestety (BTW: czy też tak macie, że pracując z domu wyrabiacie 200% normy?).
Ok - wracając....
grałem w Half-Life, kiedy tylko wyszedł - 1998 rok i było poczucie czegoś wyjątkowego, przełomowego - pierwsza gra FPP, która była w zasadzie całkowicie oparta na narracji i samej historii - nikt wtedy oczywiście tak nie myślał - wszyscy po prostu byli zajęci ... graniem :)
HL2 - 2003 (miał być) i w końcu premiera 2004 - "sławetny" wyciek wersji pre-build i potem rok nerwowego oczekiwania. Ludzie pukający się w głowę - "po co jakiś steam potrzebny?" - ponownie - wrażenie przełomu - już nie tylko historia, ale niezwykła fizyka świata gry, która nie jest gadżetem, a kluczowym elementem mechaniki... i zabawy, której nie było wcześniej
HL:Alyx - Gra, której nikt się nie spodziewał. Gra, która po raz kolejny pokazuje dlaczego Valve odniosło tak ogromny sukces i dlaczego na to zasłużyli. Człowiek starszy o 22 lata, ale tak samo rozdziawiający gębę z podziwu i zachwytu, jak kiedy uciekał po wybuchu z laboratorium w części pierwszej.
Jeśli choć cześć z tego, co wyżej, rezonuje w Twojej głowie i wahasz się, czy warto zagrać?
WARTO!!!
To doświadczenie jest warte KAŻDEJ wydanej na nie złotówki. NAPRAWDĘ!
Half Life Alyx - świetnie wyglądający symulator podnoszenia magazynków. Akcji jest tam tyle co kot napłakał, a obecni przeciwnicy nie stanowią żadnego wyzwania ...
Tak jak wyżej, duże rozczarowanie i nadmuchany hype. Nie byłem nawet w stanie tego ukończyć. Ale z zastrzeżeniem że totalnie nie pasuje mi świat HL. Niezależnie od tego, jako gra vr, nic specjalnie nowego.
Akcji jest tam tyle co kot napłakał, a obecni przeciwnicy nie stanowią żadnego wyzwania - to jest bzdura co napisałeś akurat akcji w tej grze jest b. dużo wręcz można powiedzieć że całość to jedne wielkie strzelanie.
Niezależnie od tego, jako gra vr, nic specjalnie nowego - ile masz gier za sobą VR, najlepiej wrzuć link do konta oculus/steam VR i pokaż ile zaliczyłeś aczków i jakie gry. Ta gra to jest akurat FPS totalny który ma w sobie i bardzo dynamiczne momenty i momenty horroru jak przedzieranie się przez przestrzenie latarką jak też sytuację gdzie nawet zbierając całą amunicję i modyfikując broń będziesz w momentach gdzie ci zabraknie amunicji.
Ale tak jak wyżej każdy może napisać wszystko a jak ktoś chce być konkretny to proponuje zacząć od tego na czym się grało + wrzucić link do konta bo inaczej to jest to śmieszne i nie dlatego że każdy może mieć własne zdanie tylko dlatego że Alyx odjeżdża mocno nie tylko od zwykłych gier FPS (bo te to żadne dla niego wyzwanie) co odjeżdża też od FPSów VR.
Przeciez gry Half Life to nic specjalnego i myslalem, ze to juz powszechnie wiadomo. Half Life 3 to bardziej juz mem niz ktos serio na to czeka
Doszła polska wersja + sporo fajnych elementów dodano z warsztatu / co do recenzji wyżej jednym podobają się dziewczyny innym chłopcy / to że ktoś nie lubi klimatu horroru czy walki o przetrwanie nie sprawia że gra jest dobra / zła / średnia. Obiektywna ocena to obiektywna a subiektywna to subiektywna, o ile branża profesjonalna stara się być obiektywna o tyle joje z jojtuba mogą mówić i robić co chcą bo są randomami bez żadnej odpowiedzialności za swoje słowa przez co są przeważnie subiektywni, zresztą jak większość z nas.
Widzę że jest tu sporo uwag co do grania w Alyx na Queście, cóż zobaczymy jakie osobiście będę miał zdanie, bo niestety Valve raczej zbyt szybko nie zacznie wysyłać Indexów, więc trzeba szukać alternatyw.
Faktycznie jest tyle problemów technicznych? Archon grał na Queście i jakoś specjalnie nie narzekał w swojej recenzji) Z ewentualnym crashami wytrzymam (nie po to tyle lat czekałem na HLa żeby się zrazić).
I skończyłem Alyx, na Queście i szczerze nie rozumiem skąd takie krytyczne opinie o tym połączeniu (więc od tego zacznę).
W zasadzie jedyne problemy jakie doświadczyłem dotyczyły działania Oculus Link - czasem gra się zawieszała lub obraz znikał. Przy czym jak zbadałem sprawę wynika to z tego że mój 5 metrowy kabel USB 3.1 jest po prostu dość gruby i wtyczka nie siedzi wystarczająco sztywno, więc czasem zrywał połączenie, po zablokowaniu kabla w dwóch punktach na głowie wszystko było ok, podobnie zresztą jak z oryginalnym kablem USB 2.0 dodawanym do Oculusa. Tracking był bardzo dobry, układ przycisków i sterowanie także.
Co do samej gry to na początek muszę powiedzieć że jest świetnie zaprojektowana pod kątem obsługi - była to jedna z pierwszych gier na VR w które grałem i praktycznie całą przeszedłem z płynnym poruszaniem (pierwsze dwie godziny używałem przeskoków żeby się przyzwyczaić) i nie miałem problemów z chorobą VRową. Sama eksploracja jest super - przy czym trzeba powiedzieć - w tę grę duże lepiej się gra niż ją ogląda. Strzelanie także jest zrealizowane bardzo dobrze, bez celowników laserowych faktycznie trzeba włożyć trochę wysiłku żeby przycelować. Trochę szkoda że nie ma broni białej ale z tego co widzę to moderzy już nad tym pracują.
Na koniec trochę o fabule: jako fan serii czekałem na to od premiery epizodu 2 i nie zawiodłem się. Postaci są super rozpisane, Russel jest świetny jako osoba rzucająca śmieszne komentarze do rozładowania sytuacji, a Alyx to ta sama lubiana postać, tylko trochę bardziej naiwna, bo przecież jest młodsza niż w HL:2 i epizodach. No i końcówka, która ustawia kierunek serii w dość ciekawą stronę, więc tym bardziej czekam co Valve upichci przy okazji HL:3.
Podsumowując: świetna gra, która dodatkowo ma u mnie dużego plusa, bo spowodowała że otwarłem się na VR, a już po takim krótkim okresie jego użytkowania widzę że gry w tej technologii to coś mocno świeżego (a taki Beat Saber chyba faktycznie uzależnia).
Przeszedłem całą grę w 16h. Dla mnie jest to najlepsza jaka kiedykolwiek powstała, wszystko jest perfekcyjnie strzelanie, interakcje, grafika, dźwięki, naprawde nie mam do czego się przyczepić. Dodatkowo jest dostęp do warsztatu steam przez co można zagrać w wiele naprawdę dobrze zrobionych kampanii za darmo. Aktualnie mam 30h co daje 14h w kampaniach z warsztatu.
Co do sprzętu to grałem na Oculus Quest, przez Virtual Desktop. Mam router z 5ghz i nie było żadnych problemów wszystko dobrze śmigało. Komputer: Ryzen 5 2600, 16gb ram, gtx 1050 ti. Moja grafika nie spełnia minimalnych wymagań a i tak wszystko płynnie chodziło.
Jeśli zastanawiasz nad modem bez VR, to nie zabraniam i rozumiem, że sporo kosztuje ale pamiętajcie że nie trzeba kupować indexa za prawie 5k, ja kupiłem questa za 2,5k i nie żałuję. Są również tańsze headsety WMR za jakieś 1-2k. Da się grać na modzie bez VR ale pamiętaj że ta gra została stworzona w 100% z myślą o VR i nie miej pretensji że nie będziesz się dobrze bawił grając na takim modzie.
WItam, podczas uruchamiania hl alyx pojawia sie monit:
steamVR failed initialization with error code vriniterror_init_vrcclientdllnotfound:"vrclient shared lib not found (102)
Macie koledzy jakies pomysly jak to odpalic??
pozdrawiam
Ja juz pogralem okolo 1h, gra dobra, ale jakiegos szalu to nie ma
Wolałbym jednak normalna kontynnuacje, gra byłaby dynamiczniejsza, a sam efekt VR niestety szybko mija
Naprawd HL:Alyx jest po polsku czy to jakis bład ???
Niestety ja sie nie moge przyzwyczaic, zrobilem sobie przerwe i teraz jest jeszcze gorzej
Mam troche nudnosci i ogolnie nie jest mi przyjemnie po 30 minutach gry
Sama gra tez niczego niezwykłego w sobie nie ma, jest bardzo fajna, ale.. Gdyby była normalna gra bylaby lepsza, poza tym brak tutaj jakichs innowacji
Zdecydowanie bardziej wole dynamiczne strzelanki niz takie cos (chociaz jak na vr to i tak jest dynamiczna)
Poczatkowo to cale VR robi wrazenie, ale to tak szybko powszechnieje, ze szkoda gadac, no i to uczucie ze patrzysz przez gogle jest po prostu slabe (okulary bylyby pewnie spoko)
Probowalem Lone Echo i tez nic szegolnego jak dla mnie, przejde Alyx i chyba sprzedaje gogle
Duzo lepiej gra mi sie w normalne gry i nie wiem skad ten zachwyt Hydro i Alexa
Witam! Po zakupie Oculus Rift S od razu zakupiłem ALYX. Wrażenia i immersja jest nie do opisania, coś niesamowitego. Świat wygląda niesamowicie i wszystkie interakje są bardzo realistyczne jak np. obsługa broni. Gogle mam od 2 tygodni a aktualnie jestem na 3 epizodzie i wcale nie jest tak łatwo np. celować z broni i oświetlać latarką miejsce gdzie patrzymy aktualnie. Normalnie w grach tam gdzie patrzymy tam pada światło latarki a tutaj jak obrucimy głowe to widać ciemność dopuki nie skierujemy ręka strumienia światła. Złapałem się na tym że podczas walki uciekając zapominałem oświetlić sobie miejsce do ktorego biegłem w ciemności a tutaj trzeba jeszcze celować i przeładowywać samodzielnie broń, nie jest to takie proste jak w innych grach, wciskasz jeden klawisz i po krzyku. Gra zrobiła na mnie bardzo duże wrażenie. Chodzi mi wszystko na najwyższych ustawieniach, poruszanie i obracanie mam ustawione na płynne i jak narazie nie doświadczyłem jakichś mdłości. Czasami wydaje mi się choćbym poczuł sekundowy helikopter w głowie ale za chwile jest ok. Gry nie ukończyłem jeszcze ale wystawiam już ocene, nie sadze żeby nastepne epizody były gorsze od tego co zobaczyłem do tej pory. Dla samego VR już należy się dycha bo gra jest bombowa a radość jaka daje interakcja z otoczeniem nie do opisania. Pozdrawiam!
No i przeszedłem ;) koncóweczka artystycznie i fabularnie petarda, szkoda ze cala gra taka nie byla, ale i tak to mega swietna gra
Pare rozdziałów bym skrocił, bo imo niepotrzebnie byly wydluzone, szkoda tez ze ai jest takie slabe no i te wczytywanie dosc czeste wkurza, ale tak poza tym ideolo
Gra wg. mnie na 9/10, najlepsza produkcja tego roku tuz za The Last of Us Part II, a patrzac na kalendarz raczej nie zapowiada sie zeby mialo sie cos zmienic
Czy jest lepsza od HL2 EP2 (wg. mnie najlepszy hl do tej pory) ? Raczej nie, bo jednak w normalnym HL2 bardzo cenie sobie dynamike gry (tutaj jak na gre vr super, ale w porównaniu do normalnych..), było tam wiecej broni, jazda samochodem, wiele terenów otwartych, ale z drugiej strony wiadomo nie ma tego wrazenia wizualnego (EP2 graficznie dzis wyglada slabo to swoja droga).
P.S. Sciezka audio strasznie mi sie spodobala, o ile w HL2 byla raczej srednia, tutaj sztosik totalny, a no i pograłoby się w taka pełnoprawna trójke ymmm
Po filmikach widze że jest okej pewnie będzie grane w 2025 lub innym kiedy na dobrego kompa i Vr uzbieram
Prawda jest taka, że wy się nic nie znacie na tej grze. Patrzycie na tytuł i dajecie ocenę 10 zupełnie bez przemyślenia, od tak. No nazwa, nazwa gry akurat zgrała się nie wiem, z dniami waszych urodzin czy komuni, to tak jak far cry albo wiedźmin zgrał się z czyimiś urodzinami i jest kultem poprostu. Nie ma tutaj żadnej obiektywnej oceny z Waszej strony, te oceny to można w odbyt wsadzić.
Czy pomimo że gra jest dedykowana na VR można jednak grać tylko z myszką i klawiaturą?
Pyka z modem aż miło nie trzeba smiesznego hełmu na łbie ukończyłem praktycznie bez żadnych problemów
WolfDale nie wiem jak obecnie to całe vr wygląda ale ja jakieś 6 lat temu próbowałem się w to bawić i poszło na allegro po 2 tygodniach cieszyłem się jak głupi że nie straciłem na tym dziadostwie grosza wtedy gry na to to była jakaś porażka no i ten hełm i kable dla mnie w takim stanie to nie do przyjęcia i dziwię się że to jeszcze nie podzieliło losu np. takiego 3d
Jako technologia to klasa sama w sobie ,chociaż Boneworks jest lepsze a tak nie powinno być. Fabuła mizerna względem epizodów ,lecz finał miażdży jajca i jest w pełni uzasadniony oraz logiczny jak cała gra(w przeciwieństwie do najgłupszej fabuły w grach czyli The last of us 2) ,wracając do Alyx które jest dużo lepsze przyczynowość oddziałuje na skutek ,ma to wszystko sens i chociaż dużo bardziej podobała mi się wizja oryginalnego skryptu który był o wiele lepszy od Alyx i prawdopodobnie byłby najlepszym co spotkało gry wideo , doczekaliśmy się chociaż fabularnej historii bez zgrzytu.
Skopiuję z innego mojego komentarza to co już pisałem.
Doświadczenie płynące z gier VR to zupełenie inny poziom, a Alyx w szczególności. Są bardziej rozbudowane tytuły (pojedyncze), ale żaden nie jest tak dopracowany jak Alyx.
Kolizja, integracja z otoczeniem i imersja są niezrównane. A gra ma przecież prawie 4 lata.
Nawiasem mówiąc Meta tworząc Asgard's Wrath 2 zamiast wykorzystać potencjał VR i dopracować grę to poszła w sztuczne nabijanie godzin w otwartym świecie. Niestety.
Dzisiaj nie opłaca się tworzyć (mocno uogólniając) liniowych gier i VR wychodzi temu naprzeciw. Jeżeli ktoś szuka starszego doświadczenia shooterów to ma w odpowiedzi Alyx. Na dalszym etapie rozwoju rynku VR zapewne gry będą dążyć w kierunku formy znanej z głównego nurtu branży gier.
Valve kiedyś powiedział, że w uniwersum HL powstają gry które mają do pokazania coś nowego technologicznie. Jest to również powód braku HL3. Ale tak naprawdę Alyx jest Half Lifem 3. Forma gry identyczna z liniową rozgrywką na którą twórcy mogli pozwolić sobie tylko dzięki VR. Swietna sprawa i gratulacje dla Valve.
Osobiście wydaje mi się, że odpalanie tej gry bez VR nie ma dużego sensu i lepiej wstrzymać się do zakupu gogli. Wróżono że ta technologia umrze, a jest zupełnie na odwrót. Niewykluczone. że w przyszłości tak jak komputer gości w każdym domu tak będzie też z VR.
Alyx to niezrównana gra i jestem nią zachwycony. Valve trafiło w punkt.
Ukończyłem na quescie 2. Technicznie i mechanicznie chyba najlepsza gra na vr. Ukazuje jak powinna wyglądać rozgrywka w grach vr. Fabularnie każdy musi ocenić grę sam. Na pewno wskazane jest ukończenie obu części na pc z epizodami. Wtedy fabuła się fajnie zazębia.