Najciekawsze materiały do: World of Tanks
Czołgi premium i wszędobylska artyleria – co nas ostatnio denerwuje w World of Tanks
gramy dalej30 lipca 2017
Światowa premiera 12 sierpnia 2010. Przez ponad sześć lat swojego istnienia World of Tanks przeżywało wzloty i upadki, jednakże w ostatnio czołgi coraz częściej zamiast bawić irytują. Staramy się przybliżyć największe problemy trapiące grę.
gramy dalej
Potop w World of Tanks – szwedzkie czołgi nadciągają 2016.12.08gramy dalej
Trzy lata z grą World of Tanks - co się zmieniło, co przyniesie przyszłość? 2014.02.03gramy dalej
Czołgi „made in China” w grze World of Tanks - co zmienia aktualizacja 8.3? 2013.01.16
World of Tanks - Aslain's XVM Mod v.1.23.0.1#02
modrozmiar pliku: 86,3 MB
Aslain's XVM Mod to modyfikacja do gry World of Tanks, której autorem jest Aslain. Jeśli projekt przypadnie Ci do gustu to warto rozważyć wsparcie jego autora za pośrednictwem Patreona lub PayPala.
World of Tanks - poradnik do gry
poradnik do gry14 września 2018
Poradnik do WOT-a to porady, tipsy i taktyki na mapy - dobry czołgista to czołgista, który wie, co to hulldown, sidescrap, gold, zna dobre mody i wie, że premium wcale nie musi być p2w. Nie wystarczy IS-3 - sprawdź nasze czołgi i ich recenzje.
World of Tanks - recenzja gry
recenzja gry19 maja 2011
Światowa premiera 12 sierpnia 2010. Zapach benzyny o poranku, skraplający się na suficie pot artylerzysty i dźwięk gąsienic stukających o bruk - czyli darmowy bilet na front drugiej wojny światowej. Czy warto wyruszyć w tę podróż z World of Tanks?
Widziałem, słyszałem i czułem 50-tonowy dowód na pozytywny wpływ gier na świat - i długo tego nie zapomnę
wiadomość7 lipca 2024
Powiedzieć, że gry wideo są popularne, to nic nie powiedzieć. Ale są takie momenty, gdy ta popularność przynosi zaskakujące efekty. Jak wtedy, gdy zapełnia muzeum czy pomaga wyremontować zabytkowy czołg.
Polskie niszczyciele czołgów w WoT. Do popularnego MMO trafiły nowe rodzime jednostki
wiadomość12 kwietnia 2024
Najnowsza aktualizacja World of Tanks powinna szczególnie przypaść do gustu fanom rodzimej myśli technicznej. Wargaming przygotowało bowiem dodatkową linię maszyn dla polskiego drzewka technologicznego.
Diuna 2 zagości w dwóch popularnych grach. Czekają nas samoloty i czołgi w stylu Arrakis
wiadomość13 lutego 2024
W związku ze zbliżającą się premierą Diuny: Części drugiej w Microsoft Flight Simulator oraz grach studia Wargaming zorganizowano wydarzenia tematycznie powiązane z filmem.
- „Pamiętałem jak i gdzie strzelać”. Granie w gry ułatwiło ukraińskiemu żołnierzowi walkę z rosyjskim czołgiem 2024.01.21
- Bohaterowie filmu Przekręt dołączają do World of Tanks. Zobacz, co czeka Cię w specjalnej edycji przepustki bitewnej 2024.01.13
- Czemu służą wydarzenia świąteczne w grach? 2023.12.22
- Twórcy World of Tanks rozdają darmowe czołgi na święta, w tym po raz pierwszy maszynę IX poziomu 2023.12.20
- Celebryci w czołgach. O tym, jak gry wideo wpłynęły na popkulturę 2023.12.14
- Świąteczne prezenty w WoT, jeden z nich to Vinnie Jones w roli załoganta 2023.11.22
- Białoruskie KGB uznaje jednego z twórców World of Tanks za terrorystę 2023.01.30
Najlepsze darmowe gry 2024 roku - top 100 gier free-to-play
artykuł12 września 2024
Zastanawiasz się, w co zagrać? Oto gry free to play, na które warto zwrócić uwagę. Zebraliśmy w jednym miejscu top 100 najlepszych darmowych gier.
- 15 fajnych gier z multi, w których spokojnie pogadasz ze znajomymi
- 10 najlepszych gier MMO, w które warto zagrać w 2021 roku
- W co grają Polacy? Te gry na PS4 lubimy bardziej niż inni
- Żywie Biełaruś! Które gry kupić, by wesprzeć deweloperów zza Buga?
- Lepszy WoT – 5 zmian w World of Tanks, które gracze przyjęliby z radością
Na kopacch wyjeba** tego redaktorka, ktory ocenial to oszustwo zwane gra.
Takie permanentne wpisywanie się z negatywnymi opiniami to schizofrenia paranoidalna czy sposób zarobkowania?
Tak tylko pytam.
Ta gra to kompletna tragedia. Nie warta JEDNEJ minuty zycia. Totalnie ustawiane bitwy. Ty tylko pojezdzisz i poklikasz. Tyle twego. Juz na starcie wiadomo kto wygra. Jaka nacja, takie i gry.
Gra TOTALNIE niezbalansowana
Smieciowa.
-Nieprzemyślane mapy różne rodzaje czołgów mają problem na danych mapach a na innych mają zbyt dobre warunki.
-Mathmaker jest do totalnego wywalenia wywala 6 na 8 gdzie nie masz żadnych szans, bo 8 mają zbyt dobre parametry dla 6.
-Zepsuty system wykrywania czołg 10 tieru Leopard 1 znika za krzakami po sekundzie z 200 , a mój czołg jest wykryty z 800 m.
-Czołgi z trolem typu kv-2 bije mi bombe za 800 hp gdzie mam 1070 i już nie mam co robić w bitwie. Mimo iż wargaming obiecał znerfić trole.
-Toksyczna społeczność czołg 8 tieru wylał się na mnie grając 6 mimo że przedemną był sojusznik 8 tieru.
-Nadużywanie amunicji premium przez graczy grając zwykłym czołgiem 2 tieru dostawałem z amunicji goldowej. Grając 6 czołg 8 tieru szczelał do mnie z golda.
-Specialne osłabianie 8 tierów drzewkowych na rzecz lepszej sprzedaży premek.
-Twórcy nie oferują żadnego dobrego czołgu jako nagroda w grze tylko trzeba zapłacić aby jakimś czołgiem dało się grać.
-Problemy z jednostronnymi bitwami które twają krótko.
-Toksyczne zachowania sojuszników (frustracja)
-Zepsuty celownik w artylerii w zwykłym trybie skacze do góry kiedy namierzysz na wroga.
Generalnie - ODRADZAM.
Sa tysiace normalnych gier nie nastawionych na wylacznie na wyludzanie keszu od graczy, jak WOT.
Ta pseudo gra to jakis pieprzony dowcip. Ostatnia bitwa... 3 strzaly T29 juz z golda (tylko mi takie zostaly) do ogryzka lighta o poziom nizszego... no pen no pen no pen... GOWNO wykopane z mego HDD... konto skasowane... NIGDY NICZEGO wiecej od oszustow z WG !
Przed skasowaniem tego badziewia rozegralem 100 bitew roznymi czolgami, wykrecajac caly czas czolowe pozycje w teamie. WR... 42%. Nastepnego dnia 100 bitew AFK... start bitwy, garaz... WR - 47% ... To najlepiej pokazuje dlaczego ta gra nie zasluguje nawet na zero w skali do 10.
Dlaczego ? Proste... NIE MASZ ZADNEGO wpywu na bitwe. Tyle twgo, ze pojezdzisz, poklikasz, a wynik ustalony jest na starcie przez system.... okryty jak najgorsza slawa MM by WG.
Najgorsze badziewie jakie może być, WoT Blitz, jak mam zrobić żeby mój czołg był niewidzialny...
Jaką grę proponujecie bo tego badziewia nie zdzierżę,już nawet najlepszym po wygranej zabiera.Po za tym zgadzam się z przedmówcami.Raz mam celność raz nie i w sumie 4 z 6 mi ciągle a ostatnio nawet 4-ką 5-ki goldami nie przebiłem.Jak masz premium to wygrywasz,same sieroty za przeciwnika masz i to nawet cię nie uszkodzą,w przeciwnym razie kopara opada.
Grałem kilka lat. Po najnowszej aktualizacji, resecie umiejętności załogi, okazało się że czołg średni, który przedtem nie był wykrywany zbyt łatwo, teraz obrywa po ruszeniu lufą. Nie wiem o co chodzi, ale mam dość tego szajsu.
Kiedyś szło pograć. Teraz trzeba wydawać kasę, a i tak za chwilę dostaniesz baty. Totalna nastawa na kasę - walcie się białoruskie mendy.
ocena graczy mówi same za siebie a redakcja to jakieś (niechce tu nikomu ubliżać ale..) jak można dać taką ocenę takiemu crapowi, ta gra to guano wysysają ce kasę z idiotów.
Z racji tego, że jestem w tej grze od początku otwartej bety podzielę się także moimi spostrzeżeniami.
Faktem jest to, że realnie możesz przyczynić się do wygranej bitwy, niemniej jest to tylko możliwe w około 20 bitwach na 100. Sam mam konto z win ratio na poziomie 56% i wiem, że są w tej grze bitwy których nie da się wygrać jedyne co nam pozostaje to sprzedać skórę jak najdrożej. Niestety znajomość gry jej mechaniki i fizyki wymusza od gracza zachowania odpowiednich taktyk dość często gracze popełniają te same błędy jak np:
- strzelanie z krzaka(jesteś ukryty ale po strzale ten krzak po prostu znika) by strzelać bez wykrycia należy odsunąć się od krzaczka na odległość 5-10 m
- strzelanie z golda wymaga wiedzy odnośnie tego gdzie strzelać i jak.
Wielokrotnie grając samemu wyciągałem bitwy do zwycięstwa ale trzeba po prostu wiedzieć co i jak.
2 lvl mm - grając 6 tierem na 8 tiery zazwyczaj wiesz, że bitwa będzie ciężka.
Gra ma wiele wad i dopóki przynosi ona radość będę w nią grał i o zgrozo wydawał na nią pieniądze.
Nie będę tutaj bronił WG każdy ma swoje zdanie niemniej jednak mnie się gra przyjemnie i jakoś nie rozważam porzucenie tego tytułu.
Gram juz od 2011 roku (drobnym z przerwami). Gra może mieć swoje problemy, ale wciąż jest to solidna i dobrze zaprojektowana gra. Mechanika wymaga od graczy strategii i zrozumienia różnorodnych czołgów, co daje ogromną satysfakcję, gdy opanuje się te elementy. Mimo pewnych frustracji, gra potrafi dostarczyć wyjątkowych emocji i długich godzin rozrywki. To nie prawda, że kupowanie czołgów premium czy wydawanie pieniędzy automatycznie daje przewagę. Osobiście wydałem niewiele, a mimo to zrobilem wielu bitwy dobre wyniki. Ta gra wymaga umiejętności i znajomości mechaniki. Samo kupienie premium czołgu czy duzo wydawanie kasy to nic nie da, jeśli nie potrafisz dobrze wykorzystać jego możliwości. Trzeba umieć grać, wiedzieć, gdzie strzelać, jak się ustawiać, żeby osiągać dobre wyniki. Jedyny największy minus to matchmaker – wolałbym, żeby był +1 tier, a nie sytuacje 6 na 8 tier. Podrawiam.
Nie wiem kiedy sie ludzie naucza, ze po prostu sa slabi i dlatego maja niskie win ratio. Nie chodzi tutaj o wydawane pieniadze, jakies magiczne algorytmy nie pozwalajace wygrywac, tylko SKILL.
Jest to gra druzynowa, wiec nie zawsze da sie wygrac chocbys gral idealnie, ale dzieki umiejetnosciom wyciagniesz ta 1-2 bitwy na 10 i dzieki temu masz ratio powiedzmy w oklicach 60%, a nie 40-50. Wiadomo, ze moga sie przytrafic serie przegranych, ale w dluzszej perspektywie dobry gracz wyjdzie na plus.
Nie gram juz w WoTa od wielu lat, ale placz noobow pozostaje nadal taki sam. Ludzie nie sa wstanie przyjac do wiadomosci tego, ze nie potrafia dobrze grac, a najwiekszym problemem dlaczego przegrywaja sa oni sami.
Masz zobacz sobie jak WG wcale nie ustawia rozgrywki, bitwa z botami, nie mogę przebić mimo zielonego, masz pomysł dlaczego? Ja mam, miałem przegrać, tak to wygląda, jak masz dowody na to że wg nie oszukuje to je przedstaw, na to że oszukuje - dowodów jest aż nadto, a to że sobie widełki na parametrach zrobili takie, żeby każdy byle jaki klakier (nawet ten niskich lotów - nie mówię o tobie) mógł ich wybronić , to już osobna bajka. Powtórka:
[link]
Tak, a ty od dawna w wota nie grasz, ale bronisz bo lubisz? Co jest teorią spiskową? To że widełki pozwalają wytłumaczyć nawet najgłupsze rykoszety ? Czy to że wg chroni sponsorów? Dlaczego mieliby tego nie robić? Do tego pseudowolontariat z wytatuowanym na czole : śpiewam jak mi wg zagra.
Dodam tylko, ze gralem w WOT od 2011r. Staczac sie zaczal gdzies od wer. 0.8. Gold za kesz, premki, kasowanie miejscowek dla TDkow, szczegolnie bezwiezowe stracily sens istnienia, tunelowanie map. WG chyba samych dzieci, albo ludzi z psychiatryka zatrudnia.
Totalnie niegrywalna, w 100% sterowana przez MM i RNG parodia gry.
Większość graczy, którzy grają, nie zwracając uwagi na to, co się dzieje na mapie, i po prostu chcą grać "przyjemnie". Oni to nie obchodzą. Ja potrafię grać, wiem, gdzie mam strzelać i gdzie znajdują się słabe punkty. Mam dobre wyniki i średnio osiągam około 60% win ratio. Sukces w tej grze to kwestia umiejętności, a nie tylko RNG czy sprzętu premium.
Bo jesli macie platne konta, to naprawde dowrtosciowuja was bitwy, gdzie w waszych zespolach sa premki z lepszym o +20% RNG, a w druzynie przeciwnika uposledzone przez RNG i grajacy czesto na stocku lub nie do konca opracowanym czolgu ludzie ? Naprawde ? Czujecie sie wtedy jak herosi z bajek amerykanskich ?
Każdy ma prawo do swojej opinii, ale w moim przypadku wydawanie pieniędzy nie jest kluczowe do osiągania dobrych wyników.
Zawsze znajdą się sytuacje, które mogą irytować, jak problem z penetracją, ale to część mechaniki gry, której trzeba się nauczyć i dostosować do niej.
Konto założone w 2012, 37k bitew, XVM ocenia mnie jako "dobrego" gracza. Grałem na luzie, nie jako spoceniec/min-maxer. Dosłownie grałem "for fun" (na początku WoT oznaczało to kogoś kto oddaje 1-2 strzały na bitwę po czym ginie) ale że fun sprawiało mi wygrywanie to ogarnąłem mechanikę. Odniosę się do kilku komentarzy.
"-Mathmaker jest do totalnego wywalenia wywala 6 na 8 gdzie nie masz żadnych szans, bo 8 mają zbyt dobre parametry dla 6."
Prychłem. Na początku WoTa MM był nawet +4. Dla wszystkich. Potem tylko dla scoutów i artylerii bo ich linie kończyły się na VI tierach, nie X. Potem i te linie wydłużono do X tierów doprowadzając do MM +2 dla wszystkich (oprócz 31 premek które mają MM +0/+1 bo na +2 są za słabe). Ale i na tym nie skończono, wprowadzono też zasadę 3/5/7 (a także 5/10) czyli np. 3x VIII tier, 5x VII tier, 7x VI tier. Jeśli już rzuca VI przeciwko VIII to tych VIII przeciwnik ma 3. Kolejną zmianą było wprowadzenie "lustrzanych" drużyn - teraz obie strony mają takie same ilości danych maszyn, gdzie kiedyś zdarzały się mecze w których jedna strona miała np. 3 Hevy + 8 Medium a przeciwnik 7 Heavy + 4 Medium. Ba, nawet wprowadzono ograniczenie tego jak rzuca do bitwy - jeśli rzucało VI +2 to musi też rzucić IV +2 tak żeby wspomniana VI była top tierem (patch 0.9.18).
Jeśli ktoś narzeka że "VI musi walczyć z VIII i nie ma szans" to zapomina o jednym istotnym szczególe - od walki z VIII przeciwnika są VIII w jego drużynie, nie on w swojej VI. Przeciwnik ma 12 maszyn które nie są VIII tierami i z którymi może nawiązać walkę.
"-Toksyczna społeczność czołg 8 tieru wylał się na mnie grając 6 mimo że przedemną był sojusznik 8 tieru."
Przeciwnik może robić dmg/fragi nawet mając 1 HP. Może np. przerwać zajmowanie bazy dzięki czemu jego drużyna wygra. A łatwiej i szybciej skasować przeciwnika 2 tiery niżej niż ze swojego tieru, więc skoro można osłabić drużynę przeciwnika to czemu tego nie zrobić?
"-Zepsuty system wykrywania czołg 10 tieru Leopard 1 znika za krzakami po sekundzie z 200 , a mój czołg jest wykryty z 800 m."
System nie jest zepsuty, tak został zaprojektowany (i oberwał rykoszetem od powercreepa). WoT to arcade, nie symulator. Znika za krzakami bo ogarnął kamuflaż i/albo nikt nie ma go w Spotting Range. Jeśli już się czegoś tu czepiać to tego że można celować przez krzaki, bez realnego Line of View.
"-Czołgi z trolem typu kv-2 bije mi bombe za 800 hp gdzie mam 1070 i już nie mam co robić w bitwie. Mimo iż wargaming obiecał znerfić trole."
1070 HP ma M6 z VI tieru, pojazd który na przedniej płycie ma 80mm pancerza a czołgiem ciężkim jest tylko z nazwy. 80mm pancerza mogłaby przebić połowa IV tierów i to bez użycia gold ammo. KV-2 mogłoby przebić ten pancerz pociskiem HE i zadać 1137 dmg (910 +25% z RNG). Nawet IV tierowy troll (Hetzer z 10,5) zadałby ~250 dmg (gdyby trafił).
Trolle zostały znerfione, dokładniej - znerfiona została mechanika obliczania obrażeń od pocisków HE które nie przebiły pancerza. Dmg takich trafień spadło o jakieś 2/3, co przy celności 0,58 i 21s przeładowania mocno zmieniło gameplay.
"-Nadużywanie amunicji premium przez graczy grając zwykłym czołgiem 2 tieru dostawałem z amunicji goldowej. Grając 6 czołg 8 tieru szczelał do mnie z golda."
Gold ammo już od chyba 10 lat można kupić za kredyty, do tego trzeba wiedzieć jak działa bo w pewnych przypadkach zwykłe AP/HE po prostu SĄ lepsze.
"Faktem jest to, że realnie możesz przyczynić się do wygranej bitwy, niemniej jest to tylko możliwe w około 20 bitwach na 100. Sam mam konto z win ratio na poziomie 56% i wiem, że są w tej grze bitwy których nie da się wygrać jedyne co nam pozostaje to sprzedać skórę jak najdrożej. Niestety znajomość gry jej mechaniki i fizyki wymusza od gracza zachowania odpowiednich taktyk dość często gracze popełniają te same błędy jak np:
- strzelanie z krzaka(jesteś ukryty ale po strzale ten krzak po prostu znika) by strzelać bez wykrycia należy odsunąć się od krzaczka na odległość 5-10 m
- strzelanie z golda wymaga wiedzy odnośnie tego gdzie strzelać i jak.
Wielokrotnie grając samemu wyciągałem bitwy do zwycięstwa ale trzeba po prostu wiedzieć co i jak.
2 lvl mm - grając 6 tierem na 8 tiery zazwyczaj wiesz, że bitwa będzie ciężka."
Jak głosił stary poradnik do WoTa - bitwy są 15 vs 15 więc grasz sam vs 29. To jaki ma się wpływ na szansę wygrania zależy od wielu zmiennych - RNG, MM, mapy, składu, ilości złotego deszczu, klasy własnej maszyny i tego czy to nie jest jakiś złom. Oraz współpracy w drużynie. Dawno temu plutony 3x Type 59 potrafiły wyciągać 80% WR z sesji bo po prostu rozjeżdżały wrogie drużyny (dobry gracz * dobra maszyna * dobra współpraca). Kiedyś unicumy doszły do wniosku że 5 współpracujących graczy wystarczy żeby wygrać bitwę.
Nie 5-10m a 15m, łatwiej zapamiętać że gdy krzak przestaje być przeźroczysty to znaczy że znajduje się poza zasięgiem kary do camo ;)
Gold ma swoje wady. APCR nie używa się na dalekie dystanse a HEATów na pancerze warstwowe czy gąsienice. No i są jeszcze HEheSHki, one wad nie mają :3
"Większość mówi, że gra umrze, a World of Tanks ma się dobrze już od 2011 roku. Idę na siłownię, miłego dnia!"
We wrześniu 2022 rozpoczęto transfery z CIS na EU. 450k w ciągu 5 dni. Ile łącznie? Nie wiem, ale...
wotexpress.info/eng/news/world-of-tanks/kolichestvo-pereshedshikh-s-ru-na-eu-region-v-worl/
worldoftanks.eu/pl/news/general-news/cis-server-migration-to-eu-transfer-announcement-sept-2022/
EU 2016 - prawie 9mln graczy. EU 2023 - około 4,5mln graczy. Spadek o 50% mimo transferu niewiadomej liczby kont.
reddit.com/r/WorldofTanks/comments/1fkc4ym/data_analysis_on_trends_in_world_of_tanks/
Do tego likwidacja forów, nie wyłączenie pisania nowych postów z możliwością czytania wiedzy gromadzonej ponad dekadę. Kasacja. Dokładnie opisane i wyjaśnione wszystkie mechaniki istniejące w grze, analizy, porady... Populacja graczy znających mechanikę zmniejsza się.
Ale też dają! Paczki w styczniu, lutym, marcu, kwietniu, maju, lipcu (dropy), sierpniu (dropy), wrześniu, październiku (dropy) 2024. Już jest mowa o grudniowych. Subskrypcję WoT Plus. Przerobienie systemu załóg (z limitem perków, żeby weterani nie mieli zbyt mocnych załóg). Nowe maszyny (23/24), żeby było na co wydawać kredyty/golda/free expa/obligacje/schematy etc.:
-premki/nagrody w 2023 - 33 maszyny, oczywiście są przypadku powercreepu
-brytyjskie MT - nowe kołowce
-chińskie HT z dopalaczami odrzutowymi
-japońskie HT z podwójnym celowaniem które umożliwia rozrzut 0,28 na X tierze
-japońskie TD
-czeskie LT z karabinami a'la PzIC
-polskie TD których dmg zależy od odległości do celu
Do tego oczywiście jakieś eventy (D-Day, urodziny WoT etc.), sezony, warsztaty, streamy i WG tylko wie co jeszcze. To wszystko wygląda jak próba zatrzymania graczy połączona z dojeniem hajsu.
Dawno nie grałem, chciałem sprawdzić co się dzieje w grze ale po tym co zobaczyłem... Nope, just nope.
Kompletnie niegrywalna parodia gry. Placisz - wygrywasz. Teraz jeszcze chca kesz za konto premium. Co to znaczy ? Jakim trzeba byc kr***, aby placic i moc postrzelac do zespolu przeciwnika uposledzonego -25% RNG i zloznego z czerwonych BOTow ? WG - zdegenerowana do szpiku kosci firma.
Probowalem dzisiaj parokrotnie skasowac konto z tym lajnem. Parokrotnie co pewien czas `serwer zajety, sprobuj pozniej...serwer zajety, sprobuj pozniej... Takimi numerami moga sie pochwalic, ze maja setki tysiecy graczy, a ze ci co odeszli nie moga usunac konta... sami dopowiedzcie. W 100% niepowazna firma, ale to tylko Bialorusini.
Wg mnie to nie nawet gold za srebro, czy kesz, premki, hulajnogi z haubicami, korytarzowanie map pod walke `lufa w lufe`, usuwanie miejscowek dla TDKow bezwiezowych itp tak zdemolowaly te gre, jak dzienne misje, ktorych nie mozna wylaczyc. Kiedys majac godzinke wolnego czasu odpalalo sie WOT na kilka bitewek. Teraz to niemozliwe, bo pierwszych 10-20 masz 4-6 wygranych. Dopiero po ok. 50 zaczynasz wychodzic na plus z WR. Co za niedojeb... intelektualnie programistow WG zatrudnia...
Nazwe od paru lat powinni zmienic na 5-15, bo takie wyniki ustawianych przez MM bitew sa non-stop.