autor: Asmodeusz
Czołgi „made in China” w grze World of Tanks - co zmienia aktualizacja 8.3?
Już niebawem World of Tanks otrzyma pierwsze z wielu zaplanowanych na 2013 rok rozszerzeń. Oznaczona numerem 8.3 aktualizacja wzbogaci grę o długo oczekiwanych „chińczyków” oraz zmniejszy wpływ artylerii na przebieg walk.
Artykuł powstał na bazie wersji PC.
- nowe chińskie drzewko technologiczne;
- 17 nowych pojazdów do odkrycia – otrzymamy zarówno modyfikacje znanych maszyn, jak i zupełnie świeże konstrukcje;
- zmniejszenie wpływu artylerii na rozgrywkę.
Po owocnym 2012 firma Wargaming.net raźno wkracza w nowy rok kalendarzowy: aktualizacja 8.3 zawiera aż siedemnaście nowych pojazdów z Państwa Środka, które doskonale uzupełniają istniejące już w grze jednostki. Otrzymaliśmy zarówno prototypy, jak i kolejne wersje rozwojowe niesławnego Typu 59 i jego mniejszego brata Typu 62, a także kilka chińskich „podróbek” i przeróbek radzieckich oraz zachodnich maszyn, takich jak seria IS, francuski Renault FT-17 czy amerykański M5 Stuart. Oprócz tego łatka przynosi pierwsze z wielu zmian, którymi w najbliższym czasie objęte zostaną działa samobieżne.
Najważniejszym pytaniem, jakie powinien zadać sobie w tym miejscu każdy gracz w World of Tanks, jest: co posiadają chińskie czołgi, a czego nie znajdziemy w drzewkach technologicznych innych nacji? Najłatwiej odpowiedzieć na nie, przydzielając nowe pojazdy do jednej z kilku grup. Pierwszą z nich są maszyny zdobyte podczas walki bądź też zakupione za granicą, a następnie zmodyfikowane w celu dopasowania ich do dalekowschodniego teatru działań zbrojnych. W większości przypadków bazują one na wozach już istniejących w grze, takich jak wspomniany Renault FT-17 (chińska wersja posiadająca ulepszony silnik oznaczona jest symbolem NC-31), radziecka seria czołgów T-34 (pojazd Typ 58 to po prostu zmodyfikowany T-34-85) bądź też IS (w tym przypadku to model IS-2). Jednym z najciekawszych należących do tej kategorii jest czołg trzeciego poziomu: Typ 97 Chi-Ha, będący naszym pierwszym spotkaniem z japońską myślą technologiczną w grze.
W szeregach kolejnych dwu grup spotkamy tylko prototypy (określane liczbą) oraz maszyny, które dotarły do stadium testów (ich nazwy zawierają przedrostek „WZ”). Są to zarówno lekkie oraz średnie, jak i ciężkie czołgi o dziwnie brzmiących mianach, np. WZ-131, WZ-120, 113 czy 59-16. Ostatnią kategorię stanowią pojazdy, które przeszły pomyślnie wszystkie testy i brały aktywny udział w służbie chińskiej armii. W ich nazwach występuje słowo „typ”. Jak nietrudno się domyślić, obecne w grze czołgi premium Typ 59 i Typ 62 również należą do tej grupy.
Ze względu na sposób prowadzenia czołgi możemy standardowo podzielić na lekkie, średnie i ciężkie. Najciekawszymi z pierwszej grupy są: zwiadowczy 59-16 oraz WZ-131 i WZ-132, czyli odchudzone wersje Typu 59. Obie te maszyny cechuje duża prędkość maksymalna, zwrotność i mobilność, a przy tym imponująca – jak na ich wielkość – siła ognia: każda może posiadać jeden spośród kilku modeli szybkostrzelnych armat o kalibrze 85 mm bądź też silniejszych lecz mniej poręcznych dział 100 mm. Połączenie najważniejszych cech charakterystycznych dla czołgów lekkich i średnich oferuje zupełnie nowy i niepowtarzalny styl prowadzenia starć – gwarantuję, że na tych pojazdach się nie zawiedziecie.