Najciekawsze materiały do: Anno 1800: Console Edition
Anno 1800 - Cheat Table (CT for Cheat Engine) v.17112023
modrozmiar pliku: 1 KB
Cheat Table to skrypt do programu Cheat Engine do wykorzystania w Anno 1800. Autorem moda jest N3rveMods.
Anno 1800 - poradnik do gry
poradnik do gry18 maja 2022
Poradnik do gry Anno 1800 stanowi kompendium wiedzy na temat tej wyjątkowo bogatej i szczegółowej produkcji. Dowiecie się tutaj, jak budować i organizować nowe miasto, jak odblokować nowe budynki i klasy społeczne czy też jak osiągnąć wysokie dochody.
Recenzja gry Anno 1800 – powrót do przeszłości
recenzja gry15 kwietnia 2019
Światowa premiera 16 kwietnia 2019. XIX wiek to piekielnie ciekawy okres w rozwoju naszej cywilizacji, nic dziwnego, że tworząc Anno 1800, pierwszą historyczną odsłonę cyklu po latach przerwy Blue Byte zdecydował się właśnie na rewolucję przemysłową.
Anno 1800 z kolejnym ostatecznym wydaniem, rozwój genialnej gry o budowaniu bliski końca [Aktualizacja: 3 mln graczy]
wiadomość19 października 2023
Ubisoft odświeżył kompletne wydania Anno 1800, zapowiadając przy tym kolejne kosmetyczne DLC. Nie żeby ucieszyło to dotychczasowych nabywców gry.
Najwyraźniej powstaje nowe Anno - na to wskazuje dofinansowanie dla Ubisoftu od Niemiec
wiadomość31 sierpnia 2023
Wygląda na to, że Ubisoft tworzy nową grę ze znanej serii strategii ekonomicznych Anno. Wskazuje na to duże dofinansowanie jednego z oddziałów firmy przez niemiecki rząd.
Po 25 latach popularna seria city builderów doczekała się oficjalnego wsparcia dla modów
wiadomość12 sierpnia 2023
Jeszcze w tym miesiącu, seria city builderów Anno po raz pierwszy w historii zaoferuje graczom oficjalnie wspierane modyfikacje. Mody trafią na razie jedynie do najnowszej z odsłon cyklu.
- Anno 1800 znienacka wróciło na Steam [Aktualizacja: WD: Legion następne?] 2022.12.08
- To już oficjalne: AC Valhalla i inne gry Ubisoftu wracają na Steam 2022.11.21
- Anno 1800 rusza na kolonizację nowych platform 2022.10.22
- To już czas na nowe Anno. Tak wyglądałoby w moich marzeniach 2022.08.17
- Anno to coś więcej niż gry. To wakacje mojego dzieciństwa 2022.07.13
- Anno 1800 ma już czwarty season pass. Tydzień grania za darmo i nowe DLC 2022.04.12
- Anno 1800 otrzyma trzy nowe dodatki 2021.02.10
Najlepsze gry strategiczne na PC - nasze TOP 16
artykuł9 maja 2024
Wybraliśmy naszym zdaniem najlepsze gry strategiczne. Wybór nie był prosty i w zestawieniu znalazły się naprawdę zróżnicowane tytuły. Zdecydowana większość pozycji nie powinna nikogo zdziwić.
- Najlepsze gry o budowaniu miast - redakcyjne top 10 city builderów
- Najlepsze gry strategiczne 2019 roku – wybór redakcji
- Ocalić strategie – czy Anno 1800 i nowe The Settlers odzyskają tron?
- Siedem wynalazków rewolucji przemysłowej, które zmieniły świat
- Gry kwietnia 2019 – najciekawsze premiery i konkurs
Ludzie, co Wy z tymi wojnami. Seria Anno to strategia ekonomiczna, jak chcecie wojny, to grajcie w Total War.
Rewelacyjna strategia, jedna z lepszych jakie kiedykolwiek powstała. Wiele możliwości.
Minusem jest Ai, nie zależnie od poziomu trudności rozwija sie dużo szybciej bo wykonuje kilka, kilkadziesiąt ruchów naraz, a my fizycznie nie jesteśmy w stanie tak robić :) widać nasze powolne tempo jak chcemy rozwijać 2-3 wyspy jednoczesnie.
Polecam kupować udziały u każdego na każdej wyspie, tak by zostawał każdemu przeciwnikowi tylko jeden udział, dla nas to tez szybszy przypływ gotowki i też zabezpieczenie, wystarczy jedno kliknięcie i wyspa jest nasza chyba że chcemy rozwiązać to siłowo. Łatwo kazdego usunąć z mapy kupując udziały :)
Rozwój tej gry jest na prawdę fajny w porównaniu jak ona wyglądała na premierę to sporo się zmieniło na lepsze.
Kolejne DLC w tym roku też powinny przynieść sporo nowości.
Szkoda że na GoLu nie da się zmienić oceny mam 5.0 na premierę tak to wyglądało teraz śmiało to 8 - 9
A ktoś gra multi ? bo jak z kimś losowym chce się zagrać to 5 min i wywala się wszystko, ma ktoś jakąś grupę, discorda która gra w Anno ?
Na starcie wystarczyło 8 gb ram i zwykły HDD. Po wgraniu dodatków musiałem zaktualizować do 16 i zmienić dysk na m2 bo gra spadała do 10 FPS. Też tak macie?
W czym problem jeśli chodzi o średnią ocen? To naprawdę genialna gra więc czemu średnia taka niska xD
Sama w sobie gra jest świetna, poczułem się jakbym wrócił do starego Anno, ale no właśnie - przez to gra jest już trochę odgrzewanym kotletem bez naprawy rzeczy, które dawno już powinny być zmienione:
- W dalszym ciągu możemy na górny pasek wyciągnąć tylko 5 zasobów, co jest absurdalne, bo w tej odsłonie łańcuchy produkcyjne są o wiele bardziej złożone i jest ich więcej. W efekcie przy dużej populacji i kilkunastu wyspach gra sprowadza się do klikania ich magazynów i ciągłego sprawdzania stanów magazynowych dóbr konsumpcyjnych.
- Brakuje tu jakichś innowacji produkcyjnych, poprawiania efektywności produkcji itd. na miarę ery industrialnej z XIX wieku, bo rozwój polega jedynie na stawianiu kolejnych domów, żeby nadążyć za potrzebami siły roboczej. Z kolei stawianie domów powoduje wzrost konsumpcji, która prowadzi do konieczności powielania budynków produkcyjnych, co skutkuje brakiem siły roboczej, którą możemy zwiększyć kolejnymi domami i tak w kółko. Po105h, które rozegrałem w trynie swobodnym staje się to męczące,
- Konsumpcja naszych obywateli jest nierówna - z jakiegoś powodu raz jedzą więcej, raz mniej. Nie wiadomo od czego to zależy, a na dostawy dóbr ze strefy tropikalnej trzeba długo poczekać,
- Zasięg działania budynków też pozostawia wiele do życzenia, bo wystarczy, że jakiś obiekt ma o jeden mały przylegający chodnik mniej i już nie możemy awansować pobliskich mieszkańców, którzy co prawda widzą ten budynek z okien, ale nie są w stanie do niego dotrzeć przez brak jednego kwadracika chodnika,
- Do tego bezsensowne zachowanie piratów, którzy mimo, że zniszczyłem im ostatni okręt, nie chcą zawrzeć pokoju.
Ogólnie oceniam grę dobrze - solidne 8, bo, jak pisałem wyżej, gra sama w sobie jest bardzo dobra. Grafika jest przepiękna, a optymalizacja na moim kilkuletnim kompie jest świetna na maks detalach, skakanie pomiędzy obszarami geograficznymi zajmuje sekundę. Niemniej liczyłem na coś więcej niż tylko większe skomplikowanie łańcuchów produkcyjnych i dołożenie kolejnej warstwy społecznej.
Cześć, mam pewien problem w grze albo czegoś nie rozumiem i źle robie. Otóż niektóre wysyłane statki ze starego do nowego świata po towary, czy to czarterowe czy zwykłe statki nie płyną konkretnie po nie tylko ustawiają się niedaleko wyspy albo daleko w sumie od niej i pokazuje się napis nad statkiem "Statek oczekuje na handel". I tak oczekuje i oczekuje mija bardzo dużo czasu i nic się nie dzieje. Większość wysp należy do mnie i nikt z NPC nie przeszkadza. Jak widać na zdjęciu statek nie czeka przed faktorią tylko daleko od wyspy która jest na przeciwko. Proszę o pomoc może ktoś coś wie! Z góry dziękuje!
To już pewne, czwarta przepustka sezonowa nadchodzi! I skupi się na dodawaniu nowych mechanik do New World'a. Na więcej konkretów trzeba czekać do marca.
https://anno-union.com/season-4-is-coming-in-2022/
Wiele razy podchodziłem do tej gry i wczoraj postanowiłem przełamać się i dłużej pograć. Jakie spostrzeżenia, a no takie, że po kilku godzinach gra potrafi mocno zanudzić. Problem jest taki, że cały rozwój/budowa to błędne koło czyli budujemy podstawowe budynki, robimy za chwile te lepsze po czym znowu musimy wrócić do tych gorszych budynków (spamujemy ile się da) po czym znowu zrobimy kilka jeszcze lepszych i znowu wracamy do tych pierwszych bo znowu wszystkiego brakuje żeby pchać rozwój. Było to trochę męczące. Gra ma bardzo ładną grafikę ale grafika to nie wszystko bo już z tego typu gier bardziej mi się podobało Tropico. W Tropico nie wpadamy w błędne i niekończące się koło budowy tylko robimy coś konkretnie i w mniejszej skali.
Katastrofa. Gra nie widzi karty graficznej. Ubisoft "j**** się uruchomcie na DX11 albo coś". Gdyby działało rozwiązanie to jeszcze... Wiadomość na ich stronie stworzona ponad 3 m-ce temu
Według mnie absolutna topka jeśli chodzi o gry strategiczne. Produkcja dosłownie mnie pochłonęła. Polecam z całego serca !
Korzystając z darmowego okresu postanowiłem trochę pograć. I niestety potwierdzam opinie jakie się wyżej pojawiły. Niby mamy tyle łańcuchów produkcyjnych, dodatkowych zadań, ulepszeń ale tak po 10 godzinach trochę zaczyna to nudzić. Jakoś 1 wyspę to z dużą frajdą się rozbudowuje, ale później jest już tylko gorzej. Wszędzie ten sam schemat i w kółko to samo. Rozumiem że kogoś to rajcuje aby na wszystkich wyspach wszystko super działało, ale mi przy 4 już się nie chce dalej grać.
Niektórzy piszą, że w Anno ciągle robimy to samo i wracamy do budowy poprzednich budynków gdyż ciągle czegoś brakuje.
Na tym ta gra polega, nie ma tutaj zbyt wielu odskoczni jak np w wyżej wymienionym Tropico. Nie uczymy ludzi fachu czy nie nadajemy praw obywatelom. Tutaj tylko rozbudowujemy coraz bardziej miasto zaspokajając potrzeby obywateli i wiadomo czym więcej ludzi tym więcej potrzeba produktów ale też więcej placą.
Wszystko wydaje się łatwe ale proponuje pokombinować przy tworzeniu nowej gry, może trudniejsze wyspy lub zasobyniej dostępne albo mniej żyzne wyspy, można też pokombinować z podatkami i ustalić, że ludzienien placą wtedy gra powinna być ciekawsza.
Anno to citybulider oparty na takich a nie innych zasadach. Dla lubiących bardziej różnorodną rozgrywkę polecam np: Surviving Mars czy Tropico gdzie mamy więcej wpływu na zarzadzanie ludźmi, kształcenie ich czy nadawanie zawodu.
Anno 1800 to chyba, najbardziej rozbudowana cześć i plasuje się na najlepszą ponieważ posiada w zasadzie wszystkie elementy z poprzednich części a dodaje jeszcze swoje. Anno 1800 wraca do korzeni czyli czasów historycznych natomiast czerpie rozbudowę budynków z części 2205 gdzie każdy budynek można było upgradowac.
Dodatkowo wprowadza fajny element - kolejkowanie dostaw do magazynów czy siłe wiatru na morzu.
Brakuje niestety wojska i walk lądowych. Ale mimo wszystko jest tak rozbudowane, że zabawa starcza nawet na 100h.
Ktoś powie, 100h to przesada! I tak i nie, bo są gry w których ludzie spędzają tysiące godzin i takich jest coraz więcej.
Tak czy siak Anno to dla mnie seria 10/10.
Polecam w szczególnosci fanom takich gier jak Factorio.
Gra jest bardzo dobra, ale jak ktoś powyżej napisał - staje się drugą pracą. Więc zależy. Dla tych co po pracy mają za mało excela, idealna. Mi w sumie leży, ale trochę nudzi mnie ciągła rozbudowa kolejnych osad, nowych światów i rozbudowa ciągle to nowych łańcuchów produkcyjnych. Pewnie jeszcze pogram, nazbieram kaski, wypowiem wojnę, rozwalę przeciwnika i włączę mortal combat :D Ps w cities skyline spędziłem >500h. Tu jak dociągnę do 100 to taki maxior. I ok. Developerzy dostali moją kasę, ja sobie trochę pograłem. Polecam
Mam pytanie z ciekawości: jakim cudem można w tego typu grę grać na padzie na konsoli? Przecież to myszką i klawiaturą nie jest lekko wszystko tam poogarniać taki to jest kombajn.
Jest live 2h na kanale ubi i wygląda to wygodnie i dobrze zaprojektowane :)
Grałam w tą grę kilkanaście razy już, ale gra samemu w późniejszym etapie gry to katorga a nie przyjemność.
Na ogromny minus dla mnie że cały czas zataczamy koło budowania od nowa. Budujemy kolosy a nie przyjemne prosperujące ekonomicznie miasta.
Brakuje większego zarządzania ekonomia i zasobami. Wszystko polega na ciągłym dostawianiu budynków a nie próbie zniwelowania lub ulepszenia produkcji.
Największy zarzut jednak mam do sposobu przeliczania produkcji i zużywalności zasobów, po przegranych ponad 100h nadal nie mam pojęcia skąd nagłe skoki w zasobach.
Zostawiam wyspę w stanie że produkcja jest na dobrym poziomie w stosunku do zużywalności. Idę budować na nowy świat za chwilę wracam a tam już na minus. Nie zwiększyła się ilość ludzi lub inne czynniki które mogłyby to tłumaczyć.
Mam wrażenie że gra ma jakiś system który sprawdza czy gracz co jakiś czas zajmuje się wyspą i specjalnie cały czas zmienia przelicznik by nas zająć.
Już nie wspomnę że system zarządzania ekonomia jest dość ubogi cała ekonomia sprowadza się do ciągłego budowania a nie optymalizacji produkcji.
Sposobów optymalizacji/specjalizacji w grze brakuje mi najbardziej.
Mam parę złotówek do wydania, a jest do zgarnięcia Year 5 Gold Edition za 134 zł. Ładować kasę w Anno 1800 czy oglądać się za czymś innym? Jedyna gra ekonomiczna jaka mnie wciągnęła, to Civ V.
Mam doświadczenie z grami Anno. Pomijając nowocześnie odsłony z historycznymi spędziłem masę godzin. I to jedyna która w endgamie męczy.
Gra polega na rozbudowie coraz bardziej skomplikowanych łańcuchów produkcyjnych. Fajnie. Tylko szybko ilość potrzebnych zasowo rośnie tak że trudno je zaspokoić. Zwiększenie możliwości wydobycia ograniczają wpływy które no cóż są makabrycznie sztucznym ogranicznikiem.
Większość czasu spędza się na próbie optymalizacji transportu. I to trochę na oślep. Nie mamy informacji ile produkujemy zasobów w okresie czasu. Albo jakie wyspa ma zapotrzebowanie. Więc sporo z surowców ląduje w morzu zamiast trafić tam gdzie są potrzebne. Lub zapychają ładownie burząc cały transport.
Chociaż chyba największym problemem gry jest zawartość. Stary świat i nowy świat świetnie się uzupełniaja. Jednak enbessa jest ewidentnie wsadzona na siłe. Nie daje nic ciekawego staremu światu jednocześnie pobierając zasoby.
Arktyka natomiast niby ma większą produkcję futer i złota ale nie ma na to miejsca wiec nie korzysta się za wiele. Natomiast wyjątkowy gaz który tam wydobywany byłby pomocny w zasilaniu miast ale trudno wydobyć go dość by zasilić miasto a każde gazowe miasto pochłania ogrom zasobów mniejszych kolonii.
Po zdobyciu 10k mieszkancow nie ma już wiele do roboty. Fakt . Możesz osiągać kolejne milestony ale już w sumie nie ma nic do osiągnięcia.