Po 25 latach popularna seria city builderów doczekała się oficjalnego wsparcia dla modów
Jeszcze w tym miesiącu, seria city builderów Anno po raz pierwszy w historii zaoferuje graczom oficjalnie wspierane modyfikacje. Mody trafią na razie jedynie do najnowszej z odsłon cyklu.
Po 25 latach obecności na rynku, gra z serii Anno po raz pierwszy w historii otrzyma pełnoprawne wsparcie dla modyfikacji.
Pierwsze oficjalnie wspierane przez twórców z Ubisoft Blue Byte mody do Anno zadebiutują jeszcze w tym miesiącu – dokładnie 22 sierpnia, wyłącznie na komputerach osobistych.
Warto podkreślić, że będą one zintegrowane jedynie z najnowszą grą z serii – Anno 1800. Ich obsługą zajmie się platforma mod.io, z którą Ubisoft nawiązał współpracę.
Jak donosi serwis PCGamer, wsparcie dla modów w Anno nie jest robione na „łapu-capu”, a wdrażane etapami. W pierwszej fazie zaproszeni modderzy mieli wysłać do deweloperów aż 100 różnych projektów w zaledwie 48 godzin – co zaskoczyło twórców.
Starszy producent Ubisoftu Blue Byte, Charles Harribey, przyznał, że liczy na pomysłowość osób modyfikujących gry, którzy swoją kreatywnością i innowacjami mogą zadowolić zarówno fanów, jak i sam zespół deweloperski.
Otwierając wsparcie dla modów, możemy uwolnić potencjał tej społeczności, aby zapewnić strumień innowacyjnych treści dla naszych fanów. Jest to szczególnie ważne w przypadku gry takiej jak Anno 1800, w której gracze inwestują setki godzin w tworzone przez siebie światy. Wierzymy, że twórcy modów będą mieli swobodę w odkrywaniu nowych pomysłów, które zaskoczą i zachwycą zarówno naszych fanów, jak i nasz zespół.
Kto wie, być może niektóre modyfikacje staną się inspiracją dla przyszłych gier studia Ubisoft Blue Byte.
Na sam koniec zaznaczę, że mody w Anno 1800 będzie można pobierać bezpośrednio z poziomu gry. Tamże, w łatwy sposób, będzie można je aktywować i dezaktywować (via PCGamer).