Snapshot Games Inc.
WWW: http://www.snapshotgames.com/
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Snapshot-Games/614479488657233
Studio deweloperskie z siedzibą w Sofii, założone przez ojca serii XCOM – Juliana Gollopa. Firma specjalizuje się w tworzeniu gier strategiczno-taktycznych, a jej dzieła można znaleźć tak na komputerach osobistych, jak i na urządzeniach mobilnych. Od listopada 2020 roku zespół należy do firmy Saber Interactive, a co za tym idzie – spółki holdingowej Embracer Group.
Historia
Firma Snapshot Games została założona w grudniu 2013 roku przez Juliana Gollopa (który zdobył światową sławę dzięki serii XCOM) i Davida Kaye’a. Do zespołu szybko dołączyli inni branżowi weterani, wcześniej pracujący między innymi w Ubisofcie i Cryteku.
Po czterech miesiącach Snapshot Games rozpoczęło zbiórkę crowdfundingową na swój pierwszy projekt. Mowa o grze Chaos Reborn, którą gracze wsparli za pośrednictwem serwisu Kickstarter kwotą ponad 210 tysięcy dolarów. Dzięki temu tytuł mógł trafić na komputery osobiste pod koniec października 2015 roku, gdzie spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem.
W związku z tym autorzy ochoczo zabrali się do pracy nad swoim kolejnym dziełem. Miała się nim okazać produkcja czerpiąca garściami z dorobku kultowego XCOM-a, czyli Phoenix Point. Po zainwestowaniu w projekt 450 tysięcy dolarów autorzy po raz kolejny postanowili poprosić graczy o wsparcie finansowe, a ich odzew miał stanowić dla studia „być albo nie być”. W trakcie kampanii zorganizowanej tym razem w serwisie Fig udało im się zebrać 765 tysięcy dolarów.
We wrześniu 2018 roku na urządzenia mobilne trafiła konwersja pierwszego dzieła Snapshot Games, czyli Chaos Reborn: Adventures. Ze względu na fakt, że w trakcie prac nad Phoenix Point znacznie zwiększyła się skala tej produkcji, autorzy zostali zmuszeni do opóźnienia jej premiery – choć początkowo tytuł miał się ukazać pod koniec 2018 roku, ostatecznie jego debiut przesunięto na czerwiec roku 2019. Ze względu na fakt, że w trakcie prac nad Phoenix Point znacznie zwiększyła się skala tej produkcji, autorzy zostali zmuszeni do opóźnienia jej premiery – choć początkowo tytuł miał się ukazać pod koniec 2018 roku, z czasem jego debiut przesunięto na czerwiec roku 2019. Ostatecznie jednak produkcja pojawiła się na komputerach osobistych dopiero w grudniu. Projekt doczekał się ciepłego przyjęcia ze strony recenzentów, którzy chwalili go przede wszystkim za udane rozwinięcie formuły znanej z oryginalnej serii X-COM. W międzyczasie rozrósł się również sam zespół – najpierw do ponad trzydziestu osób, a później do ponad sześćdziesięciu.
18 listopada 2020 roku spółka holdingowa Embracer Group poinformowała, że za pośrednictwem należącej do niej firmy Saber Interactive nabyła szereg studiów deweloperskich, wśród których znalazło się również Snapshot Games. Zmiana właściciela miała pozostać bez wpływu na funkcjonowanie opisywanego zespołu, który miał zachować pełną niezależność.