Panic Button
Firma producent
Amerykańskie studio deweloperskie z siedzibą w Austin w stanie Teksas. Panic Button specjalizuje się w przygotowywaniu konwersji i przystosowywaniu gier do możliwości konkretnych platform. Światową sławę przyniósł mu port gry Doom na konsolę Nintendo Switch.
Historia
Skromne początki
Dzieje firmy Panic Button rozpoczynają się pod koniec 2007 roku. Założycielami studia byli: Craig Galley, Michael Traub, Russell Byrd oraz Aaron Smischney, którzy wcześniej pracowali w firmach Acclaim Entertainment oraz Midway Games. Swoje pierwsze biuro zespół wynajął w styczniu kolejnego roku.
Choć członkowie ekipy wręcz palili się do pracy, musieli uzbroić się w cierpliwość, czekając na pierwsze duże sukcesy. W pierwszych latach działalności Panic Button tworzyło bowiem niskobudżetowe projekty, a także zajmowało się pracą na zlecenie. Twórcy pomagali między innymi przystosować grę Dragon Age: Początek do możliwości konsol siódmej generacji, pracowali nad stabilnością serwerów gry Star Wars: The Old Republic, czy też współpracowali z autorami gry ReCore.
W 2015 roku kariera Panic Button nareszcie zaczęła nabierać rozpędu. Ekipa nawiązała współpracę ze studiem Psyonix, tworząc konwersję gry Rocket League na Xboksa One oraz wprowadzając obsługę rozdzielczości 4K na PlayStation 4 Pro. W 2017 roku natomiast opisywane studio przygotowało wersję tej produkcji na Nintendo Switch. W ten sposób zaczynała się wieloletnia przygoda Panic Button z tworzeniem portów i przystosowywaniem gier do możliwości rozmaitych platform.
Specjaliści od konwersji
Ugruntowaniem pozycji Panic Button wśród liderów zespołów tworzących konwersje gier był Doom na Nintendo Switch, wydany w listopadzie 2017 roku. Po tym „niemożliwym” zdaniem wielu porcie ekipa dostarczyła kolejne. Dzięki jej pracy w czerwcu 2018 roku na platformie Nintendo pojawiła się gra Wolfenstein II: The New Colossus, z kolei w listopadzie zadebiutował na niej Warframe. W grudniu 2018 roku Panic Button przygotowało konwersję gry Subnautica na PlayStation 4 oraz Xboksa One, w kwietniu 2019 roku stworzyło grę Hob: The Definitive Edition na Nintendo Switch, a w lipcu tego samego roku światło dzienne ujrzała współtworzona przez to studio gra Wolfenstein: Youngblood (której port na Nintendo Switch jest oczywiście dziełem omawianej grupy). Wrzesień 2019 roku przyniósł premierę gry Torchlight II na konsolach (Nintendo Switch, Xbox One, PlayStation 4). W listopadzie natomiast zespół przygotował łatkę przystosowującą grę Forza Horizon 4 do możliwości Xboksów Series X/S.
Prawdziwym sprawdzianem umiejętności Panic Button był port gry Doom Eternal, który w grudniu 2020 roku trafił na Nintendo Switch. Po nim ekipa przygotowała jeszcze switchową wersję gry Apex Legends, a także przystosowała grę Star Wars Jedi: Upadły zakon do możliwości PlayStation 5 oraz Xboksów Series X/S.