Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 lipca 2024, 19:02

Potrzeba było romansowych fantazji z Baldur’s Gate 3, żeby twórcy popularnej darmowej strzelanki odważyli się dodać pogłębione relacje z towarzyszami. To jedna z nowości w Warframe: 1999

Do kosmicznej strzelanki Warframe zmierza duże rozszerzenie, wraz z którym do gry zawita system romansów. Jak się okazuje, do jego implementacji walnie przycyznił się sukces Baldur’s Gate’a 3.

Źródło fot. Digital Extremes.
i

Kooperacyjna strzelanka Warframe tej zimy doczeka się dużego rozszerzenia fabularnego zatytułowanego 1999. Oprócz masy nowej zawartości, takiej jak jednoślady czy informacje na temat tzw. „lore’u” świata, dodatek ma wprowadzić opcję romansowania z towarzyszami.

Jak się okazuje, pomysł implementacji do Warframe systemu bliższych relacji z kompanami kiełkował w twórcach kosmicznej strzelanki już od dłuższego czasu. Jednak dopiero ogromny sukces Baldur’s Gate’a 3 w tym obszarze, w połączeniu z tworzeniem mocno fabularyzowanego dodatku, dał deweloperom odwagę do wprowadzenia tej mechaniki.

Myślę, że dwie rzeczy zachęciły nas, żeby to [system romansów – dop. red.] w końcu dodać do gry. Przede wszystkim jest to sukces Baldur’s Gate [III] i jego mechaniki romansów, który pokazał nam, że „OK, ludziom naprawdę podobała się ta fantazja”. To pomogło, bez wątpienia, ale już wcześniej, co jakiś czas, mieliśmy ambicję zrobić to w taki sposób, żeby pasowało do konstrukcji Warframe… Baldur’s Gate [III] ostateczne popchnął nas do działania, za co jestem wdzięczna, to było jedno z moich najlepszych growych doświadczeń w ogóle – powiedziała w rozmowie z serwisem GamesRadar reżyser kreatywna Warframe, Rebecca Ford.

Co zaś tyczy się romansów w Warframe: 1999, jak czytamy na oficjalnej stronie gry, nasz protagonista w rozszerzeniu będzie mógł pogłębić relację z towarzyszami m.in. za pośrednictwem fikcyjnego komunikatora internetowego „KIM”.

Ponadto omawiany dodatek zabierze nas do alternatywnej wizji Ziemi sprzed ponad 2 dekad – dokładnie do nocy sylwestrowej 1999 roku, gdzie, wcielając się w Arthura, jednego z operatorów prototypowych warframe’ów, będziemy mieli za zadanie wytropić naukowca Albrechta Entratiego. W naszej misji wspomagać nas będzie oddział Hex.

Marcin Przała

Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

więcej