Subnautica doczekała się 800 poprawek i nowych opcji ułatwień dostępu
Subnautica otrzymała aktualizację 2.0, która wprowadziła liczne ulepszenia oraz ponad 800 poprawek błędów.
Wydano nową aktualizację do gry Subnautica, czyli sandboksowego survivalu autorstwa studia Unknown Worlds. Update został oznaczony numerem 2.0 i przynosi wiele nowości.
- Subnautica oraz Subnautica: Below Zero działają teraz na jednej, zunifikowanej wersji silnika, co poprawiło wydajność i stabilność pierwszej z tych produkcji, jak również ułatwi dalszy rozwój obu tytułów.
- Nowości w Below Zero, takie jak dodatkowe elementy do budowy baz czy ulepszenia dostępności, w tym pauzowanie akcji przy korzystaniu z PDA czy opcja wyłączania migających świateł, zostały zaimplementowane do podstawowej wersji Subnautica.
- Dodano funkcję pozwalającą uniknąć kłopotów, jeśli nasza postać utknie w miejscu, z którego nie może się normalnie wydostać.
- Usunięto ponad 800 błędów technicznych.
- Poprawiono czytelność interfejsu i wprowadzono do niego wiele funkcji ułatwiających rozgrywkę (np. możliwość „przypinania” przepisów craftingowych do ekranu).
- Powyższe zmiany zaimplementowano na wszystkich platformach sprzętowych. Na PC dodatkowo naprawiono rwący system poruszania się po lądzie, dodano wsparcie dla zapisywania stanów gry w chmurze oraz opcję ustanawiania limitu klatek na sekundę. Ponadto na Steamie gracze mogą teraz cofać swoją wersję Subnautiki do wcześniejszej, na wypadek gdyby wydanie 2.0 popsuło jakieś mody. Poprawiono także masę niedoróbek trybu VR.
Przypomnijmy, że Subnautica zadebiutowała we wczesnym dostępie na PC w grudniu 2014 roku, a w styczniu 2018 r. ukazała się wersja 1.0. Gra trafiła również na konsole Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch.
Do niedawna produkcja dostępna była w ramach abonamentu Game Pass, ale w ubiegłym miesiącu została usunięta z oferty tej usługi.
Choć od premiery we wczesnym dostępie minęło już osiem lat, Subnautica nadal cieszy się sporą popularnością. W najgorętszym momencie ubiegłego tygodnia w grze na Steamie bawiło się prawie 4.5 tysiąca graczy równocześnie. Jest to wynik imponujący, gdy weźmie się pod uwagę fakt, że projekt oferuje wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza.