Matrix Games/Slitherine
WWW: https://www.slitherine.com/
Facebook: https://www.facebook.com/slitherine
Firmy zajmujące się wydawaniem oraz produkcją gier wideo, należące (wraz z AGEod) do konsorcjum Slitherine Group – największej na świecie firmy wyspecjalizowanej w tworzeniu i wydawaniu strategii wojennych. Obydwa byty działają niezależnie, a tytuły sygnowane ich logotypami można znaleźć na rozmaitych platformach – od komputerów osobistych, przez konsole, skończywszy na urządzeniach mobilnych.
Historia Matrix Games / Slitherine
Przecięcie wojennych ścieżek
Matrix Games powstało jako pierwsze. Firma, której siedziba mieściła się w Nowym Jorku, została założona w 1999 roku przez Davida Heatha. Natomiast Slitherine (którego pełna nazwa brzmi Slitherine Software UK Limited) pojawiło się na branżowej mapie 25 czerwca 2000 roku.
Na przestrzeni lat obydwa zespoły rosły w siłę, tworząc i wydając własne produkcje, a także wypuszczając na rynek dzieła innych deweloperów. Wśród gier, które ujrzały światło dzienne ich sumptem, prym wiodły rozbudowane strategie wojenne (najczęściej turowe, choć zdarzały się wyjątki). Wiele z nich powstało we współpracy z wojskowymi ekspertami, a także z rozmaitymi partnerami licencyjnymi, jak History, Military History, Games Workshop, Horrible Histories, Showtime, BBC czy Buzz Aldrin Enterprises.
Matrix Games bardzo szybko zaczęło traktować priorytetowo dystrybucję cyfrową, co pozwoliło firmie zminimalizować koszty związane z wydawaniem gier i z powodzeniem funkcjonować w obrębie niszowych gatunków. Slitherine natomiast z czasem stało się znane z przygotowywania profesjonalnych wojskowych symulacji, jak specjalna wersja gry Command: Modern Air/Naval Operations.
Fuzja firm i wspólny rozwój
W maju 2010 roku, po negocjacjach trwających od października, doszło do fuzji obu firm. Ich połączone portfolio zawierało wówczas około 150 tytułów. W 2012 roku pod skrzydła stworzonej przez nie grupy Slitherine Group trafił trzeci byt – studio AGEod. Dwa lata później pod skrzydła Slitherine Group trafiło amerykańskie Shenandoah Studio. Na kolejne znaczące przedsięwzięcie fani musieli zaczekać do 2024 roku, kiedy to Matrix Games ogłosiło nabycie zespołu Battlefront – autorów cyklu Combat Mission.