
Chimera Entertainment
Niemieckie studio deweloperskie z siedzibą w Monachium, należące do Remote Control Productions. Chimera Entertainment tworzy gry na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne, a wśród jej dzieł można znaleźć między innymi takie projekty, jak Angry Birds Epic, Sacred Legends czy Songs of Silence.
Historia Chimera Entertainment
Chimera Entertainment zostało założone w 2006 roku przez absolwentów monachijskiego Mediadesign University of Applied Science, czyli Alexandra Kehra i Chtistian Klucknera; ponadto firma od początku należała do Remote Control Productions – „rodziny deweloperskiej”, zrzeszającej zespoły z Niemiec, Austrii, Finlandii i Pakistanu.
Pierwszą nagrodę ekipa z Monachium zdobyła jeszcze przed premierą jej debiutanckiego dzieła. W 2007 roku Chimera Entertainment otrzymało bowiem LARA Start Up Award od Bawarskiego Sekretarza Handlu.
Pierwszą grą studia była natomiast produkcja z pogranicza RPG-ów i strategii pod tytułem Windchaser, wydana na komputery osobiste. Niemniej w kolejnych latach większość przedsięwzięć Chimera Entertainment stanowiły projekty mobilne, reprezentujące rozmaite gatunki – od gier logicznych, przez platformówki, skończywszy na grach akcji i RPG-ach.
Wśród tych ostatnich na wyróżnienie zasługuje Angry Birds Epic, opracowane na zlecenie Rovio Entertainment i wydane w 2014 roku. Kooperacja została uznana za na tyle udaną, że w 2017 roku zaowocowała jeszcze jedną produkcją – Angry Birds Evolution. W międzyczasie, bo w 2016 roku, Chimera Entertainment mogło odegrać swoją rolę w rozwoju jeszcze jednej dużej marki, czyli Sacred. Jej mobilne RPG akcji pod tytułem Sacred Legends ukazało się wówczas na smartfonach i tabletach.
Po Angry Birds Evolution pracę Chimera Entertainment zdominowały dwa duże przedsięwzięcia. Pierwszym było RPG zatytułowane Shadow and Bone: Enter The Fold, zrealizowane dla platformy Netflix i wypuszczone w 2023 roku na urządzenia mobilne. Drugie to hybryda strategii turowej typu 4X, RTS-a, karcianki i RPG-a, zatytułowana Songs of Silence, która w listopadzie 2024 roku trafiła na komputery osobiste, PlayStation 5 oraz Xboksy Series X/S.