Tytuł ślicznej strategii z elementami 4X, RTS-a i RPG-a okazał się proroczy. Premiera Songs of Silence na Steam była dość cicha, mimo niecodziennego ruchu twórców
Kilka dni temu w wersji 1.0 na Steamie zadebiutowała gra Songs of Silence. Premiera produkcji przeszła bez większego echa, nawet mimo obniżki ceny, na jaką zdecydowali się twórcy.
W czasach wciąż rosnących cen gier ruch, na jaki zdecydowało się studio Chimera Entertainment, jest ewenementem. Deweloperzy odpowiedzialni za strategię Songs of Silence obniżyli bowiem na stałe koszt swojej produkcji w momencie jej wyjścia z wczesnego dostępu.
Jako niezależne studio starające się zaznaczyć swoją obecność, zastanawialiśmy się, jak sprawić, aby Songs of Silence trafiło do jeszcze szerszej publiczności. Jednym z kluczowych wniosków z wczesnego dostępu jest głęboki wpływ ceny na dostępność.
Nasze badania sugerują, że obniżenie ceny w momencie przejścia gry z wczesnego dostępu do pełnej wersji jest decyzją rzadko, jeśli w ogóle podejmowaną w branży. Pomimo niepewności związanej z wkroczeniem na nieznany teren, jest ona zgodna z naszymi podstawowymi wartościami i zobowiązaniem wobec społeczności – brzmi fragment komunikatu twórców.
W praktyce oznacza to, że Songs of Silence nie kosztuje już 143,99 zł / 39,99 dolara, jak w ramach early accessu (w międzyczasie polską cenę obniżono z 169,99 zł), tylko 99,99 zł / 29,99 USD. Do 27 listopada trwa jednak promocja, w trakcie której produkcję można zakupić na platformie firmy Valve za 74,99 zł.
Niestety, taki ruch ze strony twórców na niewiele się zdał, gdyż chwalone Songs of Silence (w momencie pisania tej wiadomości tytuł ma 77% pozytywnych opinii na Steamie) nie przyciągnęło zbyt wielkich tłumów – w szczytowym momencie produkcję ogrywały 1142 osoby jednocześnie. Niemniej jednak jest to i tak spory wzrost w porównaniu z wynikami, jakie tytuł osiągał we wczesnym dostępie.
Tym, którzy nie śledzili informacji na temat gry, przypomnijmy, że produkcja stanowi miks strategii turowej typu 4X oraz RTS-a. Ponadto tytuł został wzbogacony o elementy RPG i rozwiązania zaczerpnięte z karcianek.
Gra zabiera nas do fantastycznego uniwersum, rozdartego wojną pomiędzy zwaśnionymi światami światła i mroku. W trakcie zabawy opowiadamy się po jednej ze stron konfliktu i staramy się poprowadzić ją do zwycięstwa, zanim świat pochłonie tytułowa Cisza.
Songs of Silence zadebiutowało 13 listopada. Oprócz wersji pecetowej (Steam, GOG) twórcy przygotowali także wariant na PS5 oraz XSX/S.
Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!