Limbic Entertainment
Firma producent
Niemieckie studio deweloperskie, którego siedziba mieści się w Langen. Zespół tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste i konsole, a rozpoznawalność na całym świecie przyniosła mu współpraca z Ubisoftem. Od października 2022 roku Limbic Entertainment należy do firmy Bandai Namco Entertainment.
Historia
Studio Limbic Entertainment powstało w 2002 roku. Założycielami firmy byli: Stephan Winter, Eike Radunz oraz Alexander Frey, którzy wcześniej pracowali w Sunflowers Interactive Entertainment Software – wydawcy trzech pierwszych tytułów spod szyldu Anno. Zespół skupiał się na projektowaniu i pracy programistycznej, natomiast inne zadania, na czele z tworzeniem oprawy graficznej, były przez niego zlecane innym zespołom deweloperskim.
Współpraca z Ubisoftem
W pierwszych latach działalności ekipa tworzyła gry niewielkiego kalibru. Niemniej, została ona zauważona przez firmę Ubisoft; francuski wydawca nawiązał z nią współpracę, na której owoce trzeba było zaczekać do 2011 roku. Wówczas to na komputerach osobistych zadebiutowała gra Might & Magic: Heroes VI, czyli szósta odsłona kultowego cyklu strategii turowych, zapoczątkowanego jeszcze w 1995 roku. Produkcja doczekała się dość ciepłego przyjęcia, o czym świadczyła jej średnia ocen od branżowych mediów, która według serwisu Metacritic wynosiła 77/100. Kooperacja z francuskim gigantem mogła więc być kontynuowana.
Jej kolejnym owocem była wypuszczona trzy lata później gra Might & Magic X: Legacy, czyli dziesiąta część równie kultowej serii dungeon crawlerów, której korzenie sięgają odległego 1986 roku. Podobnie jak poprzednie dzieło studia, omawiany tytuł również trafił wyłącznie na komputery osobiste, aczkolwiek został przyjęty wyraźnie chłodniej; jego średnia ocen od branżowych mediów wynosiła 71/100. Co ciekawe, pracując nad tą produkcją, deweloperzy regularnie dzielili się z fanami informacjami na jej temat, dzięki czemu mogła ona powstawać niejako pod ich czujnym okiem. Tę inicjatywę ochrzczono mianem „OpenDev”.
W międzyczasie opisywany zespół przygotowywał jeszcze jeden projekt, którym była gra Might & Magic: Heroes VII. Produkcja zadebiutowała we wrześniu 2015 roku (także tylko na komputerach osobistych). Niestety została przyjęta znacznie chłodniej od poprzedniczki; dość powiedzieć, że jej średnia ocen od branżowych mediów wynosiła zaledwie 67/100 (ponownie według Metacritic). Z uwagi na fakt, że współpraca przestała przebiegać zgodnie z oczekiwaniami, w październiku 2016 roku drogi Ubisoftu oraz Limbic Entertainment oficjalnie się rozeszły.
Poszukiwanie nowego domu
Niedługo później autorzy wzięli się za bary z kolejną kultową marką. W marcu 2019 roku na komputerach osobistych (a później również na konsolach) pojawiła się stworzona przez nich gra Tropico 6. Tytuł został ciepło przyjęty przez graczy, o czym świadczyły „bardzo pozytywne” recenzje na platformie Steam; branżowe media były dla niego nieco mniej łaskawe, bowiem według serwisu Metacritic jego średnia ocen mieściła się przedziale 70-78/100 (w zależności od platformy).
W marcu 2020 roku Limbic Entertainment oddało w nasze ręce swoje następne dzieło. Tym razem deweloperzy postanowili spróbować swoich sił na poletku sieciowych gier survivalowych. Gra Memories of Mars, która trafiła na komputery osobiste i konsole, przeszła bez większego echa i została chłodno przyjęta przez graczy („mieszane” recenzje na platformie Steam). Wyglądało więc na to, że mimo wszystko ekipa najlepiej czuje się w gatunku strategii.
Przejście pod skrzydła Bandai Namco
W lutym 2021 roku firma Bandai Namco Entertainment nabyła mniejszościowe udziały w Limbic Entertainment, natomiast w październiku 2022 roku studio w całości przeszło pod jej skrzydła. W międzyczasie, bo w sierpniu 2021 roku, dowiedzieliśmy się, że pierwszym projektem opracowanym przez omawiane studio pod okiem nowego właściciela będzie strategia ekonomiczna pod tytułem Park Beyond. Produkcja zadebiutowała na komputerach osobistych i konsolach w czerwcu 2023 roku. Gracze nie byli dla niej szczególnie łaskawi („mieszane” recenzje na platformie Steam), natomiast branżowe media wystawiły jej oceny, których średnia mieściła się w przedziale 64-78/100 (w zależności od platformy).