Najciekawsze gry strategiczne wydane w 2005 roku
Wszystkie najlepsze i najpopularniejsze gry tego roku, nadchodzące premiery oraz gry sprzed lat. Możesz też przeglądać je z podziałem na kategorie.
Khan Wars
Strategiczne 1 stycznia 2005
Khan Wars jest przeglądarkową strategią czasu rzeczywistego wyprodukowaną przez bułgarskie studio XS Software. Wcielając się we władcę jednego z 11 dostępnych plemion gracze stają do walki o dominację nad średniowiecznym światem. Tytuł oferowany jest na zasadzie „free to play” z opcją płatnych udogodnień.
Hearts of Iron 2
Strategiczne 4 stycznia 2005
Kontynuacja udanej gry strategicznej od studia Paradox Interactive, osadzonej w realiach II wojny światowej. Hearts of Iron 2 obejmuje zasięgiem cały świat, a rozgrywka wymaga nadzorowania nie tylko działań militarnych, lecz także wszelkich zależności gospodarczo-ekonomicznych, politycznych i społecznych. Hearts of Iron 2 oferuje nieskrępowaną swobodę w prowadzeniu wydarzeń poprzedzających wybuch II wojny światowej oraz samego konfliktu.
Civil War: The Battle of Bull Run - Take Command 1861
Strategiczne 11 stycznia 2005
Take Command 1861: The Civil War to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, które podejmuje temat wojny secesyjnej. Tradycyjnie już, gracz stanie na czele jednej ze stron konfliktu i przebijając się przez zestaw ułożonych w kampanię misji, spróbuje rozstrzygnąć je na swoją korzyść.
SeaWorld Adventure Parks Tycoon 2
Strategiczne 15 stycznia 2005
Strategia ekonomiczna, stworzona przez firmę wydawniczą Activision Value wraz ze studiem developerskim Deep Red Games. Tak jak pierwsza część gry z tej serii, jest to symulator parku wodnego.
Emergency 3
Strategiczne 21 stycznia 2005
„Emergency 3” to kolejny już tytuł wchodzący w skład serii słynnych gier strategicznych. Podstawowym czynnikiem, który odróżnia te pozycje na tle konkurencyjnych produktów jest to, że gracz nie odbiera innym ludziom życia a je ratuje.
Flashpoint Germany
Strategiczne 25 stycznia 2005
Flashpoint Germany to strategia turowa stworzona przez zespół developerski Simulations Canada i firmę Matrix Games. Akcja przenosi nas do czasów Zimnej Wojny, przed upadkiem Związku Radzieckiego.
Playboy: The Mansion
Strategiczne 25 stycznia 2005
Pierwsza gra na dużą skalę, powstała na zlecenie wydawcy chyba najsłynniejszego magazynu dla mężczyzn – Playboy Enterprises, Inc, który postanowił poszerzyć swoją ofertę i wejść z nią również na rynek gier video.
Kryzys Kubański
Strategiczne 4 lutego 2005
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w alternatywnej historii. Kubański kryzys (konflikt między USA i Kubą, która znalazła się w strefie wpływów ZSRR i otrzymała odeń pomoc wojskową) nie kończy się tutaj rozwiązaniem pokojowym.
The Settlers: Dziedzictwo Królów
Strategiczne 8 lutego 2005
Piąta część popularnej serii strategiczno-ekonomicznej, rozwijanej nieprzerwanie od 1993 roku przez niemieckie studio Blue Byte Software. W pracach nad kolejną odsłoną gry autorów cyklu wspomagał Bruce Milligan, odpowiedzialny w przeszłości za takie hity, jak Civilization czy Tropico. Akcja tytułu przenosi nas w nieco inne, poważniejsze realia, nawiązujące do czasów europejskiego średniowiecza, zaś osią fabuły jest odbicie utraconego w przeszłości królestwa z rąk złowieszczego tyrana.
Oil Tycoon 2
Strategiczne 13 lutego 2005
Oil Tycoon 2 to druga odsłona gry strategiczno-ekonomicznej, która pozwalała graczom na zbudowanie olbrzymiego koncernu wyspecjalizowanego w handlu ropą naftową, bardzo często nazywaną przecież „czarnym złotem”.
Hidden Stroke II APRM
Strategiczne 21 lutego 2005
Drugi, nieoficjalny dodatek do popularnej strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike 2. Opisywane rozszerzenie nie wymaga posiadania zainstalowanej oryginalnej wersji programu i sprzedawane jest jako w pełni samodzielny produkt.
Che Guevara
Strategiczne 22 lutego 2005
Che Guevara to strategia czasu rzeczywistego (RTS), niektórymi elementami przypominająca popularną serię Commandos. Gra traktuje o wydarzeniach z lat 1955-1959, czyli czasów, w których kubańscy partyzanci walczyli o wyzwolenie swojego kraju spod reżimu Batisty.
Kessen III
Strategiczne 22 lutego 2005
Trzecia część bardzo złożonej gry strategicznej, której akcja osadzona została w feudalnej Japonii. Dowodzimy armiami, wydając rozkazy zarówno na mapie globalnej, jak i polu bitwy.
Massive Assault: Phantom Renaissance
Strategiczne 2 marca 2005
Sequel strategii turowej Massive Assault wydanej w roku 2003. Początkowo produkt ten nosił tytuł Massive Assault: Phantom Renaissance i miał być dodatkiem do Massive Assault, jednakże w czasie trwania prac developerskich zdecydowano się uczynić z niego pełnoprawną grę.
Darwinia
Strategiczne 4 marca 2005
Darwinia to jedyna w swoim rodzaju gra strategiczna (RTS), przygotowana przez zespół Introversion Software. Głównymi bohaterami programu są Darwinianie, dwuwymiarowe sprite’y z gier video, które muszą chronić się przed atakami różnych wirusów i robaków.
Siła Ognia
Strategiczne 4 marca 2005
Siła Ognia jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), stworzoną przez studio Gameyus. Akcja gry osadzona została we współczesności, a gracz wciela się w Williama Steela - młodego oficera amerykańskiej armii, który staje na czele batalionu doskonale wyszkolonych żołnierzy. Tryb kampanii umożliwia wzięcie udział w misjach rozgrywanych w trakcie wojen w Iraku i Afganistanie.
Supremacy: Four Paths to Power
Strategiczne 9 marca 2005
Supremacy: Four Paths to Power to unikalna gra reprezentująca gatunek strategii turowych, w której rozgrywka skupia się wokół walk międzyplanetarnych.
Stalingrad (2005)
Strategiczne 11 marca 2005
Stalingrad to gra strategiczna czasu rzeczywistego, dokładnie odwzorowująca jedną z najsłynniejszych operacji II Wojny Światowej (17 lipca 1942 – 2 lutego 1943). Developerzy wprowadzili do własnego dzieła parę odrębnych kampanii bitewnych: pierwsza poświęcona działaniom niemieckiego Wehrmachtu, a druga traktująca o poczynaniach sił Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich.
Panzer Campaigns 5: France '40
Strategiczne 14 marca 2005
Panzer Campaigns 5: France '40 to piąta odsłona mało znanej serii gier strategicznych, która kierowana jest głównie do miłośników bitewnych gier planszowych.
Act of War: Direct Action
Strategiczne 15 marca 2005
Act of War: Direct Action to dość innowacyjna gra strategiczna, za produkcję której odpowiedzialne jest niewielkie francuskie studio developerskie Eugen Systems. Mamy tu do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego, a podstawowym elementem, który wyróżnia ją na tle zbliżonych tytułów są widowiskowe walki rozgrywane na ulicach wielu słynnych miast.
Tribal Trouble
Strategiczne 21 marca 2005
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się na tropikalnych wyspach i utrzymana w bajkowej konwencji. Gra przedstawia zmagania wojenne Wikingów z plemionami zamieszkującymi wyspy tropikalne.
Metal Gear Acid
Strategiczne 22 marca 2005
Metal Gear Acid jest pierwszą grą dla mobilnej konsoli PSP z udziałem słynnego Solid Snake’a, czyli znaku firmowego produktów z cyklu Metal Gear Solid. Niniejsza pozycja różni się jednak dość wyraźnie od tytułów z serii MGS, ponieważ oferuje nam taktyczną zabawę w konwencji turowej z wykorzystaniem specjalnych kart.
The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe
Strategiczne 22 marca 2005
The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe to rozszerzenie wzbogacające podstawową wersję gry The Settlers: Dziedzictwo Królów. W dodatku znalazła się nowa kampania, a także mapy przeznaczone do rozgrywek w trybie single- i multiplayer. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali również kilku nowych bohaterów, dodatkowe budynki oraz funkcjonalny edytor, pozwalający tworzyć własne scenariusze.
Gary Grigsby’s World at War
Strategiczne 28 marca 2005
Kolejna rozbudowana strategia turowa studia 2BY3 Games, którego główną postacią jest prawdziwa legenda wojennych gier strategicznych - Gary Grigsby. Firmowana jego nazwiskiem gra World at War przenosi nas w czasy II wojny światowej, składając w ręce graczy losy krajów biorących udział w konflikcie.
Coffee Tycoon
Strategiczne 30 marca 2005
Coffee Tycoon to gra strategiczno-ekonomiczna, za której przygotowanie odpowiada zespół developerski Anarchy Enterprises (twórcy m.in. National Lampoon's University Tycoon, Moon Tycoon i Deep Sea Tycoon).
1944: Bitwa o Ardeny
Strategiczne 1 kwietnia 2005
Trzecia część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego (RTS), osadzonych w burzliwym okresie II Wojny Światowej, za których produkcję odpowiada studio developerskie Monte Cristo.
Kozacy II: Wojny Napoleońskie
Strategiczne 4 kwietnia 2005
Kontynuacja wielokrotnie nagradzanej strategii czasu rzeczywistego Kozacy: Europejskie Boje od ukraińskiego studia GSC Game World. Kozacy II: Wojny Napoleońskie przenosi akcję o sto lat później, do XIX wieku, gdy do roli dominującej potęgi w Europie doszła Francja pod wodzą Napoleona. Akcja tej części serii pozwala graczowi prowadzić jedno z sześciu państw: Francję, Wielką Brytanię, Austrię, Rosję, Prusy oraz Egipt, a każde dysponuje unikalnymi budynkami i historycznymi jednostkami bojowymi.
Democracy
Strategiczne 17 kwietnia 2005
Należąca do kategorii symulatorów politycznych turowa gra strategiczna, w której wcielamy się w rolę prezydenta lub premiera fikcyjnego demokratycznego kraju. Podejmując szereg decyzji w siedmiu kluczowych aspektach funkcjonowania państwa staramy się sprostać oczekiwaniom wielu zróżnicowanych stronnictw politycznych, a także grup społecznych i zawodowych.
Twierdza 2
Strategiczne 19 kwietnia 2005
Druga pełnoprawna odsłona serii strategicznej Stronghold, zapoczątkowanej przez studio Firefly w 2001 roku. Autorzy postanowili nie eksperymentować z mechaniką rozgrywki, rozwijając najlepsze elementy oryginału i proponując graczom ponownie dwie odrębne kampanie, skupiające się na ekonomicznym bądź militarnym aspekcie rozgrywki. Poszerzeniu uległ wachlarz maszyn oblężniczych i środków obronnych, poprawiono realizm oraz wprowadzono możliwość stosowania różnych formacji bitewnych.
Tabloid Tycoon
Strategiczne 25 kwietnia 2005
Tabloid Tycoon to gra strategiczno-ekonomiczna, w której zadaniem użytkowników jest stworzenie własnego imperium medialnego. Wirtualna działania skupiają się na prowadzeniu typowego, prasowego „brukowca” (z ang. tabloid), zdobywającego popularność i przyciągającego czytelników głównie dzięki taniej sensacji oraz nagłaśnianiu rozmaitych skandali.
American Civil War: Gettysburg
Strategiczne 26 kwietnia 2005
American Civil War: Gettysburg to kolejna część serii gier strategicznych autorstwa studia developerskiego Cat Daddy Games, które dotyczą amerykańskiej Wojny Secesyjnej z lat 1861-1865.
Tin Soldiers: Juliusz Cezar
Strategiczne 26 kwietnia 2005
Julius Caesar to druga odsłona serii Tin Soldiers, za której przygotowanie odpowiada zespół developerski Koios Works. Jak wskazuje podtytuł, opisywana produkcja koncentruje się wokół postaci Juliusza Cezara – jednego z najznakomitszych wodzów starożytnego Rzymu i tamtejszego męża stanu.
Empire Earth II
Strategiczne 28 kwietnia 2005
Kolejna odsłona popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego opracowana przez studio Mad Doc Software. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z czternastu cywilizacji i prowadzi ją od epoki kamienia do ery lotów kosmicznych. W trakcie zabawy zajmujemy się ekspansją prowadzonej do boju nacji, pracą nad nowymi technologiami, produkcją wojska i prowadzeniem działań wojennych wymierzonych w konkurentów.
Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm
Strategiczne 29 kwietnia 2005
Hammer & Sickle to taktyczna gra akcji z elementami cRPG przygotowana przez studio developerskie Nival Interactive. Stanowi ona ideowego następcę bardzo udanego Silent Storma (zastosowano ten sam engine).
Desert Law: Wojownicy Pustyni
Strategiczne 29 kwietnia 2005
Desert Law: Wojownicy Pustyni to osadzona w postapokaliptycznych klimatach strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG. Akcja gry rozgrywa się w świecie zniszczonym przez kataklizm. Gracz kieruje poczynaniami Breda, który stara się zjednoczyć resztkę ocalałych ludzi i przeciwstawić się chaosowi szerzonemu przez rozliczne bandy rzezimieszków. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Arise.
War of Enlightenment
Strategiczne 1 maja 2005
War of Enlightenment to całkowicie darmowa, online'owa gra historyczno-strategiczna, napisana przez niezależnego fińskiego twórcę Timo Hannukkala.
The Kings of the Dark Age
Strategiczne 3 maja 2005
The Kings of the Dark Age to gra strategiczna, wyprodukowana przez chorwackie studio deweloperskie Cateia Games. Akcja osadzona została w epoce Średniowiecza, a gracz wciela się we władcę feudalnego, którego zadaniem jest rozbudowywać swoje państwo, rozwijać gospodarkę i eliminować wszelkie zagrożenia. Rozgrywka łączy elementy klasycznej strategii turowej i RTS-a.
Chain of Command: Eastern Front
Strategiczne 4 maja 2005
Druga odsłona cyklu Chain of Command, będącego klasyczną strategią RTS osadzoną w realiach II wojny światowej. Zgodnie z tytułem gry, akcja przenosi nas tym razem na front wschodni, a w trakcie zabawy towarzyszymy wojskom rosyjskim w ich drodze od Stalingradu aż po sam Berlin.
Creature Conflict: Wojny Klanów
Strategiczne 6 maja 2005
Creature Conflict: Wojny Klanów to przygotowana przez studio deweloperskie Mithis Games strategia turowa z elementami taktycznymi. Akcja gry osadzona została w odległej galaktyce, zamieszkałej przez cztery walczące ze sobą zwierzęce klany. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z nich i rozpoczyna zmagania o dominację nad kolejnymi planetami.
Anno 1503: Złota Edycja
Strategiczne 12 maja 2005
Anno 1503: Złota Edycja to zestaw dwóch produktów niemieckiej grupy Sunflowers Interactive. Na pakiet złożyły się odpowiednio: podstawowa wersja strategii Anno 1503: The New World oraz dodatek zatytułowany Treasures, Monsters and Pirates.
Pranksters: The Treasure of the Indians
Strategiczne 15 maja 2005
Uproszczona gra strategiczna przeznaczona dla młodszych użytkowników komputerów. Naszym zadaniem jest powstrzymanie grupy młodych psotników uprzykrzających swoimi żartami życie mieszkańców małego miasteczka. W tym cel stosujemy te same metody co oni, np. podkładając im pod nogi skórki od bananów bądź też strasząc ich. Sukces skutkuje obniżeniem poziomu agresji psotnika.
Imperial Glory
Strategiczne 17 maja 2005
Inspirowana serią Total War gra strategiczna, w której obejmujemy kontrole nad jednym z pięciu dziewiętnastowiecznych imperiów: Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Prusów lub Austro-Węgier. Naszym państwem zarządzamy w trybie turowym. Natomiast olbrzymie bitwy rozgrywane są w czasie rzeczywistym.
Supreme Ruler 2010
Strategiczne 17 maja 2005
Supreme Ruler 2010 to wojenna strategia wzbogacona o elementy symulacji ekonomicznej, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Battlegoat Studios. Akcja gry osadzona została w niedalekiej przyszłości. Gracz kieruje międzynarodową organizacją "Światowy Rynek", starającą się utrzymać pokój pomiędzy skłóconymi państwami.
Fire Emblem: The Sacred Stones
Strategiczne 23 maja 2005
Fire Emblem: The Sacred Stones to strategia turowa z elementami RPG rozgrywana w świecie fantasy. Dowodzimy legionami różnorodnych jednostek, toczymy nimi walki i rozwijamy, zdobywając doświadczenie i dodając nowe zdolności.
Battles in Italy
Strategiczne 25 maja 2005
Battles in Italy to kolejna propozycja dla miłośników strategii turowych, opartych na przełomowych bitwach II Wojny Światowej, za której przygotowanie odpowiadają firmy: Matrix Games oraz Strategic Studies Group. Gra obejmuje trzy główne bitwy z początkowego okresu działań zbrojnych na froncie południowym we Włoszech.
Earth 2160
Strategiczne 3 czerwca 2005
Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.
Panzer Campaigns: Salerno 43
Strategiczne 4 czerwca 2005
Kolejna pozycja z szerokiej oferty firmy HPS Simulations. Podobnie jak wszystkie inne programy z serii Panzer Campaigns, także Salerno jest klasyczną grą wojenną, odzwierciedlającą działania batalistyczne z okresu II Wojny Światowej w skali operacyjnej.
Sakura Wars: So Long, My Love
Strategiczne 7 czerwca 2005
Sakura Wars: So Long, My Love to utrzymana w stylistyce anime gra z gatunku jRPG autorstwa studia RED Entertainment. Fabuła przenosi graczy do Nowego Jorku z lat XX ubiegłego wieku, gdzie jako młodzieniec o imieniu Shinjiro Taiga muszą stawić czoła armii demonów. Rozgrywka koncentruje się głównie na taktycznych pojedynkach toczonych w systemie turowym.
Rising Kingdoms
Strategiczne 10 czerwca 2005
Rozbudowana gra strategiczna, za której przygotowanie odpowiadają doświadczeni programiści z bułgarskiego studia developerskiego Haemimont Games, twórcy między innymi takich pozycji jak Tzar: the Burden of the Crown, Celtic Kings: Rage of War i Nemesis of the Roman Empire.
Blitzkrieg: Green Devils
Strategiczne 15 czerwca 2005
Green Devils to kolejny, nieoficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego, Blitzkrieg, przygotowany przez LaPlata Studios. Rozszerzenie to do uruchomienia wymaga zainstalowanej podstawowej wersji Blitzkrieg, bądź też jednego z oficjalnych dodatków: Burning Horizion lub Rolling Thunder.
Great Invasions: Mroczne wieki
Strategiczne 15 czerwca 2005
Great Invasions to gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która daje fanom historycznych zmagań możliwość pokierowania wybraną nacją na przestrzeni około 700 lat, począwszy od 375 roku naszej ery, a skończywszy na 1066.
I Wojna Światowa
Strategiczne 17 czerwca 2005
World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.
Romance of the Three Kingdoms X
Strategiczne 21 czerwca 2005
Romance of the Three Kingdoms X to strategia turowa rozgrywana w Chinach (historyczna Epoka Trzech Królestw). Planujemy rozwój królestwa, budujemy miasta, tworzymy armie, uczestniczymy w debatach i zdobywamy nowe terytoria.
RollerCoaster Tycoon 3: Soaked!
Strategiczne 21 czerwca 2005
Pierwsze oficjalne rozszerzenie trzeciej części cyklu gier strategiczno-ekonomicznych, zapoczątkowanego w 1999 roku przez słynnego Chrisa Sawyera (twórca np. pamiętnej marki Transport Tycoon).
The Falklands War: 1982
Strategiczne 24 czerwca 2005
The Falklands War: 1982 jest pierwszą komputerową grą wojenną, realistycznie przedstawiającą wszystkie aspekty konfliktu Falklandzkiego.
Blitzkrieg: Antologia
Strategiczne 27 czerwca 2005
Specjalne, kolekcjonerskie wydanie gier z serii Blitzkrieg. W jego skład wchodzi pierwsza część gry – Blitzkrieg, oraz dwa dodatki do niej: Blitzkrieg: Rolling Thunder i Blitzkrieg: Burning Horizon.
Prison Tycoon
Strategiczne 30 czerwca 2005
Prison Tycoon to rozbudowana strategia ekonomiczna, w której gracze zarządzają wirtualnym więzieniem. Zadaniem osób siedzących przed monitorami komputerów jest tutaj stworzenie prywatnego, pilnie strzeżonego, a przede wszystkim - rentownego kompleksu dla wszelakiej maści przestępców, skazanych na odsiadkę.
Crown of Glory: Europe in the Age of Napoleon
Strategiczne 1 lipca 2005
Strategia turowa, której autorzy, zespół Western Civilization Software, postanowili oddać w ręce graczy produkt szczegółowo i wiernie odwzorowujący realia Ery Napoleońskiej, tj. lata pomiędzy 1799 a 1820 rokiem.
Deep Sea Tycoon 2
Strategiczne 16 lipca 2005
Deep Sea Tycoon 2 to przygotowana przez firmy Pixel after Pixel oraz Anarchy Enterprises gra ekonomiczna, która pozwoli Ci zbudować metropolię znajdującą się na dnie oceanu i wyposażyć ją w licznych przedstawicieli podmorskiej fauny.
Codename: Panzers - Faza Druga
Strategiczne 22 lipca 2005
Kontynuacja popularnego RTS-a osadzonego w realiach II wojny światowej. Podobnie jak w poprzedniej części nacisk położono na taktyczną stronę starć. Gra pozwala wciąć udział w największych bitwach w Afryce oraz uczestniczyć w operacji „Husky”, czyli lądowaniu Aliantów na Sycylii i późniejszym marszu w stronę Rzymu.
Takeda 2
Strategiczne 25 lipca 2005
Takeda 2 to sequel wydanej w roku 2002 strategii czasu rzeczywistego, autorstwa Magitech Corporation. Podobnie jak poprzednik, tak i Takeda 2 przedstawia graczom burzliwy okres w historii Japonii - Sengoku.
Cloven Crania Meadow
Strategiczne 26 lipca 2005
Cloven Crania Meadow to strategia czasu rzeczywistego osadzona w dość sztampowym świecie fantasy. Zadaniem gracza jest rozwijanie swojego miasta i zapewnienie poddanym pożywienia, istotną rolę odgrywa zaplecze militarne.
Kryzys Kubański: Lodowa Krucjata
Strategiczne 29 lipca 2005
Ice Crusade bezpośrednio nawiązuje do wydarzeń, których byliśmy świadkami w grze Cuban Missile Crisis (znanej również pod nazwą The Day After). Akcja programu przenosi nas w tereny przygraniczne Stanów Zjednoczonych i Meksyku, gdzie dochodzi do starcia sił sowieckich oraz amerykańskich.
Worms 4: Totalna Rozwałka
Strategiczne 29 lipca 2005
Worms 4: Mayhem to kolejna odsłona popularnej serii traktującej o starciach uzbrojonych po zęby, inteligentnych, gadatliwych i przy tym niezwykle zabawnych tytułowych robaczków. Warto odnotować, iż premiera Worms 4: Mayhem jest w dużym stopniu powiązana z obchodami dziesięciolecia całej serii.
Brygada E5: New Jagged Union
Strategiczne 29 lipca 2005
Strategia turowa przypominaja takie słynne tytuły jak: Jagged Alliance czy Silent Storm. Akcja gry rozgrywa się w małym, tropikalnym państewku zwanym Palinero, ogarniętym wojną domową.
Advance Wars: Dual Strike
Strategiczne 22 sierpnia 2005
Advance Wars: Dual Strike to turowa strategi, którą wyprodukowała firma Intelligent Systems. Wydawcą gry jest Nintendo.
The Settlers: Dziedzictwo Królów - Legendy
Strategiczne 1 września 2005
Drugie oficjalne rozszerzenie do piątej odsłony serii The Settlers. Oddaje ono w ręce fanów cyklu cztery nowe kampanie składające się w sumie z 17 misji. Każda z nich posiada własną fabułę związaną z herosami świata osadników.
Squad Assault: Second Wave
Strategiczne 3 września 2005
Squaw Assault: Second Wave to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, która de facto stanowi rozwinięcie wydanej w październiku 2003 roku produkcji o nazwie Squad Assault: West Front.
Rebelstar: Tactical Command
Strategiczne 6 września 2005
Rebelstar: Tactical Command jest strategią turową, za produkcją której stoi firma Codo Technologies, odpowiedzialna także za Laser Squad Nemesis oraz X-Com. Gra przenosi nas do roku 2117, kiedy to Ziemia została zaatakowana przez obcych najeźdźców.
Outfront: Na tyłach wroga
Strategiczne 16 września 2005
Pierwszy samodzielny dodatek do gry Soldiers: Heroes of World War II, opracowany przez zespół Dark Fox. Podobnie jak miało to miejsce w podstawowej wersji gry, akcja add-onu została osadzona w czasach II wojny światowej – tym razem gracze przejmują kontrolę nad sześcioma sowieckimi sabotażystami.
Warhammer 40,000: Dawn of War - Winter Assault
Strategiczne 19 września 2005
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do osadzonego w uniwersum Warhammera 40,000 RTS-a studia Relic Entertainment. W Dawn of War: Winter Assault twórcy znacząco rozbudowali tryb dla jednego gracza, wprowadzając cztery odrębne kampanie fabularne oraz sporo nowych funkcjonalności.
Battalion Wars
Strategiczne 19 września 2005
Jest koniec XXI wieku. Dwa mocarstwa prowadzą między sobą zaciętą bitwę. Graniczny konflikt przeradza się w wojnę światową, której stawką jest całkowita dominacja na Ziemi. Z niefortunnej sytuacji korzysta szaleniec Kaiser Vlad, pragnący przejąć kontrolę nad osłabionymi wieloletnią walką krajami. Wykorzystując niechlubne zdobycze nauki tworzy on nadzwyczaj wytrzymałą armię. W obliczu nowego zagrożenia państwa Frontier i Tundran zawierają przymierze, by wspólnie przeciwstawić się siłom Kaisera.
Trash
Strategiczne 20 września 2005
Trash to program kwalifikujący się do gatunku trójwymiarowych strategii czasu rzeczywistego (RTS). Akcja gry rozgrywa się w post-apokaliptycznej przyszłości, wzorowanej na filmach takich jak Mad Max i świecie znanym z serii Fallout.
Kingdom Under Fire: Heroes
Strategiczne 20 września 2005
Kingdom Under Fire: Heroes powstało z połączenia strategii czasu rzeczywistego z elementami gier RPG. Akcja produkcji rozgrywa się przed wydarzeniami z drugiej części cyku i skupia się na rozwinięciu historii pobocznych bohaterów.
Dragonshard
Strategiczne 21 września 2005
Dragonshard to strategia czasu rzeczywistego wykorzystująca zasady systemu Dungeons & Dragons. Tym samym jej strona strategiczna przenika się w interesujący sposób z elementami charakterystycznymi dla gier fabularnych. Jednocześnie jest to pierwsza gra, której akcja toczy się w świecie Eberron, gdzie klimat fantasy współistnieje z magicznymi technologiami.
Land of Legends
Strategiczne 21 września 2005
Land of Legends to turowa gra strategiczna, osadzona w klimacie fantasy. Osiem różnych ras walczy o dominację nad światem, wykorzystując w konfrontacjach zarówno zimną stal jak i magię.
Marine Park Empire: Zoo i Oceanarium
Strategiczne 22 września 2005
Marine Park Empire: Zoo i Oceanarium to adresowana głównie do młodszych odbiorców strategia ekonomiczna, stworzona przez studio deweloperskie Enlight Software. Gracz wciela się w rolę szefa nowoczesnego ogrodu zoologicznego, a do jego zadań należy m.in. budowanie wybiegów dla zwierząt, planowanie atrakcji turystycznych i nadzór nad sprawami finansowymi.
Blitzkrieg 2
Strategiczne 23 września 2005
Sequel popularnej strategii czasu rzeczywistego (RTS), której rynkowy debiut miał miejsce w maju 2003 roku. Akcja programu przenosi gracza na fronty II Wojny Światowej, gdzie jako dowódca wojsk jednej z czterech walczących frakcji (do wyboru: Niemcy, Wielka Brytania, ZSRR oraz Stany Zjednoczone) musi poprowadzić podległe wojska do zwycięstwa.
Rome: Total War - Barbarian Invasion
Strategiczne 27 września 2005
Oficjalny dodatek do trzeciej odsłony popularnej serii strategicznej Total War studia Creative Assembly. Rome: Total War – Barbarian Invasion koncentruje się na bardzo niekorzystnym dla Imperium Rzymskiego okresie pomiędzy 363 a 476 rokiem naszej ery. Wtedy to na terenie Europy pojawiło się zagrożenie ze strony plemion barbarzyńskich, zaś na wschodzie wyrosła wrogo nastawiona potęga w postaci Imperium Perskiego.
Down in Flames
Strategiczne 28 września 2005
„Down in Flames” to bardzo nietypowa gra poruszająca temat zaciętych walk lotniczych, jakie miały miejsce w czasie II Wojny Światowej. Autorem tej produkcji jest firma Battlefront, znana z opracowania strategicznych serii „Combat Mission” oraz „Strategic Command”.
Battle for Wesnoth
Strategiczne 2 października 2005
Battle for Wesnoth to osadzona w realiach fantasy strategia turowa z elementami cRPG, stworzona i rozwijana na licencji wolnego oprogramowania (GNU). Akcja gry toczy się w fantastycznym świecie Wesnoth na przestrzeni wielu wieków, a gracze są świadkami konfliktów, w które uwikłanych jest sześć frakcji.
Dyplomacja
Strategiczne 4 października 2005
Diplomacy to kolejna, komputerowa adaptacja słynnej, klasycznej gry planszowej pod tym samym tytułem. Akcja tego tytułu osadzona została w początkach XX wieku, a gracze otrzymują możliwość zapoznania się ze zmaganiami militarnymi oraz politycznymi relacjami i zależnościami pomiędzy nacjami.
Black & White 2
Strategiczne 7 października 2005
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej Petera Molyneux, oferującej graczom możliwość zabawy w boga. Akcja Black & White 2 osadzona została w tym samym świecie co pierwowzór, a naszym zadaniem jest ponownie sprawowanie boskiej władzy nad wybranym plemieniem wyznawców. Sama mechanika rozgrywki nie uległa drastycznym zmianom, choć w porównaniu do pierwszej, druga część gry jest produkcją zorientowaną w znacznie większym stopniu na walkę.
The Star and the Crescent
Strategiczne 10 października 2005
The Star and the Crescent to gra strategiczna, za której stworzeniem stoją firmy ProSim oraz PanClan Game Design. Podejmuje ona temat działań wojennych, jakie miały miejsce na Bliskim Wschodzie w piątej, szóstej i siódmej dekadzie ubiegłego wieku.
Zoo Tycoon DS
Strategiczne 10 października 2005
Kieszonkowa konwersja bardzo popularnej na całym świecie (w sumie ponad 5 milionów sprzedanych egzemplarzy) pierwszej części serii Zoo Tycoon, Podobnie jak w oryginale, naszym zadaniem jest prowadzenie ogrodu zoologicznego, opiekowanie się zamieszkującymi go zwierzętami oraz dbanie o finanse placówki.
Caterpillar Construction Tycoon
Strategiczne 12 października 2005
Caterpillar Construction Tycoon to oryginalna pod wieloma względami gra ekonomiczna, która pozwoli wcielić Ci się w rolę kontrahenta, zajmującego się wykonywaniem różnorakich obiektów budowlanych.
Wildlife Tycoon: Venture Africa
Strategiczne 15 października 2005
Wildlife Tycoon: Venture Africa to tytuł łączący w sobie pewne elementy symulacji oraz gry strategiczno-ekonomicznej. Akcja opisywanego programu przenosi graczy na „dzikie” tereny Afryki, ich zadaniem jest zaś zbudowanie tam sprawnie funkcjonującego ekosystemu.
Mall Tycoon 3
Strategiczne 17 października 2005
Kolejna, trzecia już część serii strategii ekonomicznych Mall Tycoon, w której gracze projektują, a następnie zarządzają własnym, ogromnym centrum handlowym. Podobnie jak w poprzednich odsłonach tego cyklu, osoby zasiadające przed komputerami muszą dopilnować praktycznie każdego elementu związanego z prowadzeniem kompleksowego domu towarowego.
Shattered Union
Strategiczne 17 października 2005
Pierwsza gra strategiczna zespołu PopTop Software wykorzystująca turowy system rozgrywki. Dotychczas developerzy z tego studia zasłynęli w świecie dzięki opracowaniu drugiej i trzeciej części serii Railroad Tycoon, a także obu części cyklu Tropico.
Zoo Tycoon 2: Na Ratunek Zwierzakom
Strategiczne 18 października 2005
Rozszerzenie do gry Zoo Tycoon 2, za którego opracowaniem stoją autorzy oryginału – studio Blue Fang Games. Dodatek pozwala graczom zająć się najrzadszymi, zagrożonymi wyginięciem gatunkami zwierząt, wśród których pojawiają się warany z Komodo, koale, orangutany oraz żółwie z Galapagos. By zapewnić im przetrwanie, należy zadbać o ich spokojny rozwój w warunkach możliwie najbardziej zbliżonych do naturalnych.
Age of Empires III
Strategiczne 18 października 2005
Trzecia pełnoprawna odsłona legendarnego cyklu strategii RTS, opracowanych i rozwijanych pod czujnym okiem firmy Microsoft. W przeciwieństwie do poprzednich części cyklu, których akcja osadzona była w starożytności i średniowieczu, tym razem prześledzimy czasy kilkusetletniego podboju Ameryki, zamykające się w przedziale od XVI do XIX wieku.
Mission Kursk
Strategiczne 19 października 2005
Mission Kursk to kolejne nieoficjalne rozszerzenie popularnej strategii czasu rzeczywistego Blitzkrieg, jakie przygotowała brytyjska firma Active Gaming, odpowiedzialna również za stworzenie Mission Barbarossa.
UFO: Decydujące Starcie
Strategiczne 21 października 2005
Kontynuacja wydanej w 2003 roku strategii turowej UFO: Aftermath, bazującej na mechanice legendarnej gry firmy Microprose z lat 90. Akcja gry rozpoczyna się w roku 2054 – pół wieku po katastrofie, która zmieniła powierzchnię Ziemi w obszar nienadający się do zamieszkania przez ludzi.
Liga Polska Manager 2005
Strategiczne 23 października 2005
Liga Polska Manager 2005 jest siódmą odsłoną cyklu strategii menedżerskich, rozwijanego przez firmy MarkSoft oraz mGroup. Gracz ponownie ma okazję wcielić się w rolę menedżera klubu piłkarskiego występującego w jednej z trzech polskich lig i dzięki swoim umiejętnościom zarządzania sprawić, by prowadzona przez niego drużyna sięgnęła po najwyższe futbolowe laury.
Z Moskwy po Berlin
Strategiczne 24 października 2005
Moscow to Berlin to już czwarta odsłona cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), nawiązującego do burzliwych wydarzeń na frontach II Wojny Światowej i opracowywanego przez pracowników zespołu Digital Reality.
Sid Meier's Civilization IV
Strategiczne 25 października 2005
Czwarta odsłona bestsellerowej serii turowych gier strategicznych, zapoczątkowanej w 1991 roku przez legendę branży, Sida Meiera. Civilization IV stanowi kolejny ważny krok w rozwoju cyklu, łącząc klasyczne rozwiązania poprzednich części z nowoczesną oprawą graficzną oraz całym szeregiem nowości i zmian. Gracz obejmuje więc po raz kolejny pieczę nad wybraną cywilizacją, prowadząc ją przez kolejne tysiąclecia do panowania nad losowo wygenerowanym światem.
RollerCoaster Tycoon 3: Wild!
Strategiczne 25 października 2005
Drugie, po RCT3: Soaked!, oficjalne rozszerzenie trzeciej części programu, pozwalającego graczom wcielić się w dyrektora ogromnego parku rozrywki. Dzięki dodatkowi Wild!, nasze wesołe miasteczko powiększa się o kolejne atrakcje, tym razem związane z dzikimi zwierzętami.
Perimeter: Emperor's Testament
Strategiczne 3 listopada 2005
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do wydanej w 2004 roku futurystycznej strategii czasu rzeczywistego. Warto przy tym dodać, iż jest to samodzielny dodatek i do poprawnego działania nie wymaga podstawowej wersji programu.
Weird Worlds: Return to Infinite Space
Strategiczne 3 listopada 2005
Weird Worlds: Return to połączenie strategii turowej i strzelanki zręcznościowej z elementami przygodowymi. Jak określają ją sami twórcy, Weird Worlds: Return to Infinite Space jest ogromną operą kosmiczną, w której gracz ze zwykłego, szarego kapitana statku gwiezdnego przekształca się w intergalaktycznego bohatera.
Space Station Sim
Strategiczne 3 listopada 2005
Gra komputerowa z rodzaju symulatorów ekonomicznych, w której wcielamy się w postać administratora NASA. Naszym zadaniem będzie nadzorowanie budowy międzynarodowej stacji kosmicznej, a następnie kierowanie pracą i badaniami prowadzonymi na niej.
Legion Arena
Strategiczne 4 listopada 2005
Legion Arena to przygotowana z dużym rozmachem gra strategiczna, która poprzez uwzględnienie elementów znanych z produkcji typowych dla gatunku RPG, oferuje użytkownikom coś więcej, aniżeli tylko tradycyjne potyczki z udziałem licznych armii.
The Lord of the Rings: Tactics
Strategiczne 8 listopada 2005
The Lord of the Rings: Tactics to gra taktyczna z licznymi elementami RPG, w niektórych aspektach przypominająca Final Fantasy Tactics. Produkcja przenosi graczy do fantastycznego świata Śródziemia.
The Movies
Strategiczne 8 listopada 2005
The Movies to strategia ekonomiczna, wyprodukowana przez zespół deweloperski Lionhead Studios. Akcja gry osadzona została w okresie tzw. "złotych lat" Hollywood, a gracz wciela się w rolę debiutującego producenta filmowego, do którego obowiązków należy m.in. zatrudnianie aktorów, poszukiwanie scenariuszy i zapewnienie zaplecza finansowego. Twórcy z dbałością o szczegóły odtworzyli historię kinematografii.
John Deere: North American Farmer
Strategiczne 15 listopada 2005
Druga odsłona strategii ekonomicznej, która przenosi nas w realia wielkich, amerykańskich farm. Tak jak w poprzedniej części, tak i tutaj naszym zadaniem jest zaplanowanie, zbudowanie, a później zarządzanie własnym gospodarstwem rolnym.
Pacific Storm
Strategiczne 17 listopada 2005
Pacific Storm to gra strategiczna czasu rzeczywistego, wykorzystująca motyw pamiętnej amerykańsko-japońskiej bitwy w rejonie Pearl Harbor z 7 grudnia 1941 roku. Oczywiście starcie w okolicach rzeczonego hawajskiego portu stanowi tylko jeden spośród mnóstwa zaimplementowanych scenariuszy, osadzonych w ramach Oceanu Spokojnego i zgodnych z realiami historycznymi II Wojny Światowej.
Horse & Musket 2: Prussia's Glory
Strategiczne 18 listopada 2005
Kolejna, trzecia już odsłona cyklu strategicznych gier turowych o nazwie Horse & Musket. Tym razem, gracze skupiają się na pięciu największych bitwach piętnastoletniej wojny prusko-austriackiej, jaka miała miejsce w połowie XVIII wieku.
Real Time Conflict: Shogun Empires
Strategiczne 22 listopada 2005
Real Time Conflict: Shogun Empires to strategia czasu rzeczywistego, w której największy nacisk położono na zagadnienia taktyczne. Produkt Namco przenosi nas w czasy feudalnej Japonii, a sposobem przedstawienia rozgrywki przypomina kultowy Risk, czy też równie popularny Defender of the Crown.
Outpost Kaloki X
Strategiczne 22 listopada 2005
Outpost Kaloki X to strategia ekonomiczna, traktująca o budowie nieco fantastycznej stacji kosmicznej, bo w grze mamy do czynienia z kosmiczną knajpką, serwującą najlepsze lemoniady w galaktyce.
War Plan Orange: Dreadnoughts in the Pacific 1922-1930
Strategiczne 23 listopada 2005
Turowa gra strategiczna autorstwa specjalizującego się w tym gatunku studia 2BY3 Games. W przeciwieństwie do większości poprzednich produkcji tejże firmy, w War Plan Orange: Dreadnoughts in the Pacific 1922-30 autorzy nie odtwarzają żadnych wydarzeń historycznych, proponując całkowicie fikcyjny scenariusz zdarzeń, opisujący hipotetyczną wojnę pomiędzy Japonią i Stanami Zjednoczonymi oraz sprzymierzonymi z nimi państwami.
Hard Truck Tycoon
Strategiczne 24 listopada 2005
Symulacja ekonomiczna w środowisku przemysłu przewozowego. Innymi słowy dzięki tej produkcji gracz ma możliwość poczucia atmosfery tworzenia amerykańskiego transportu drogowego, którego „sercem” są ogromne ciężarówki.
Battles of Prince of Persia
Strategiczne 6 grudnia 2005
Battles of Prince of Persia to gra taktyczna, przypominająca nieco Tactics Ogre: The Knight of Lodis i Final Fantasy Tactics Advance. Niniejszy produkt jest nastawiony na walkę, ukazując wydarzenia z rozgrywające się pomiedzy Prince of Persia: The Sands of Time i Prince of Persia: Warrior Within.
Star Chamber: The Harbinger Saga
Strategiczne 7 grudnia 2005
Star Chamber: The Harbinger Saga, to unowocześniona edycja gry pt. Star Chamber z roku 2003, będącej w istocie strategiczną, turową karcianką opowiadającą o intergalaktycznym konflikcie.