Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategiczneNDS
Okładka Real Time Conflict: Shogun Empires (NDS)
OkładkaReal Time Conflict: Shogun Empires (NDS)

Real Time Conflict: Shogun Empires NDS

Real Time Conflict: Shogun Empires to strategia czasu rzeczywistego, w której największy nacisk położono na zagadnienia taktyczne.

Strategiczne | RTS | tytuły ekskluzywne Nintendo | multiplayer | singleplayer | LAN

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Real Time Conflict: Shogun Empires Premiera NDS

22listopada2005

producent: Bandai Namco Entertainment wydawca: Bandai Namco Entertainment Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Gry podobne do Real Time Conflict: Shogun Empires

Age of Empires: The Age of Kings

LEGO Battles: Ninjago

Worms: Open Warfare

Real Time Conflict: Shogun Empires to strategia czasu rzeczywistego, w której największy nacisk położono na zagadnienia taktyczne. Produkt Namco przenosi nas w czasy feudalnej Japonii, a sposobem przedstawienia rozgrywki przypomina kultowy Risk, czy też równie popularny Defender of the Crown. O zjednoczenie narodu pod jedną flagą, w szranki stanęło dwóch braci, pokojowo nastawiony Takashi oraz wyznający sztukę wojny Kenshin. Oczywiście to do gracza należy wybór, losami której z tych postaci zdecyduje się pokierować.

Mapa krainy podzielona została na pięćdziesiąt, charakteryzujących się odmiennymi barwami obszarów. Tereny należące do Takashi oznaczone zostały kolorem niebieskim, natomiast jego brata czerwonym. Powierzchnie o odcieniu żółtym oraz zielonym znalazły się w rękach, pomniejszych, nie zrzeszonych frakcji. Na mapie, można ponadto natrafić na terytoria wolne od pręgierza jakiegokolwiek władcy, a takowy stan zdradza zabarwienie szare. To właśnie ten etap rozgrywki, ma największe znaczenie w kontekście przyszłych podbojów. Rozważnie kierując w systemie turowym ruchami dostępnych wojsk, zadaniem gracza jest przyłączanie kolejnych ziem, czego zwieńczeniem powinna być całkowita dominacja nad Japonią i osiągnięcie statusu szoguna. Atak na dany sektor można przeprowadzić standartową procedurą, czyli wysłać w jego obręb swoje wojska. Odskocznią od nadmiernego rozlewu krwi, jest jednak kunszt dyplomacji. Gracz decyduje wówczas z jakiej pozycji przystąpi do rozmów. Do wyboru jest stanowisko silnej ręki, czyli postawienie oponentowi ultimatum lub zwrócenie się w kierunku negocjacji poprzedzonej rzeczowymi argumentami.

W momentach kiedy fiaskiem kończą się mediacje, lub napotykasz zaporę w postaci terytorium kontrkandydata do władzy całkowitej, jedynym rozwiązaniem pozostaje walka. W zależności od okoliczności, przybiera ona różne formy. Najbardziej powszechną jest przeniesienie akcji w krajobraz znany z typowych RTSów i objęcie kontrolą grupki wojaków, którzy zaprowadzą porządek na wyznaczonym obszarze. Poza tym, gracz przenosi się jeszcze w scenerię morskich potyczek, a nawet dostaje możliwość zdobycia nieprzyjacielskich twierdz. Całość urozmaicają mini-gry, typu pogoń za uciekającym wrogim dowódcą z perspektywy pierwszej osoby lub pojedynek dwóch wojowników klasy ninja, których wynajmuje się do swoich celów za zdobyte podczas gry punkty honoru.

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: sieć lokalna   Liczba graczy: 1-4  

Wymagania wiekowe Real Time Conflict: Shogun Empires: Odpowiednia dla każdego wieku.