Star Citizen zarobił 7 milionów dolarów w dziewięć dni
Świętowanie premiery aktualizacji 3.3.5 Star Citizen okazało się bardzo lukratywne dla twórców kosmicznego symulatora. Przez dziewięć dni studio Cloud Imperium Games zarobiło ponad 7 milionów dolarów, m.in. dzięki wyprzedażom w grze.
W piątek 30 listopada zakończyło się wydarzenie The 2948 Anniversary Special w Star Citizen, w ramach którego gracze przez dziewięć dni świętowali debiut aktualizacji 3.3.5. W tym czasie można było za darmo przetestować ponad 80 modeli statków, jak również poszukać specjalnych okazji na wyprzedażach w grze. Te ostatnie okazały się istną żyłą złota dla twórców. Serwis Twinfinite doniósł, że w czasie obchodów Star Citizen zarobiło ponad 7 milionów dolarów. Tym samym gracze przekazali deweloperom łącznie prawie 208 milionów dolarów na produkcję tego ambitnego tytułu, a liczba zarejestrowanych użytkowników wzrosła do niemal 2,2 miliona kont.
Kwota z pewnością robi wrażenie, zwłaszcza w kontekście produkcji, która nadal czeka na premierę nie tylko pełnej wersji, ale nawet bety. Niemniej trudno tu czuć się zaskoczonym tą informacją. W końcu całkiem niedawno dowiedzieliśmy się, że w ramach tylko jednej z wyprzedaży udało się zebrać 600 tysięcy dolarów w zaledwie godzinę. Dodajmy do tego wciąż trwającą promocję na zestawy startowe Star Citizen, pozwalające na rozpoczęcie przygody z tytułem z wybranym wyposażeniem: statkiem, ubezpieczeniem, dodatkowymi funduszami itd. Niektóre z nich można obecnie zakupić o 12,3 dolara taniej (około 46 złotych). Nie jest to wiele – nawet z tą obniżką większość z tych pakietów kosztuje powyżej 100 dolarów. Co więcej, choć wszystkie pozwalają na zabawę w alfie oraz pełnej wersji gry (kiedykolwiek się ona ukaże), żaden z przecenionych zestawów nie da w przyszłości dostępu do Squadron 42 – kampanii dla pojedynczego gracza.
Star Citizen przyciąga sporo uwagi, nie tylko za sprawą gigantycznych kwot przekazanych (a raczej przekazywanych) przez graczy na jego produkcję. Zespół Chrisa Robertsa tworzy niezwykle ambitną grę – na tyle ambitną, że wielu nie wierzy w jej powstanie. W ciągu czterech lat od udostępnienia grywalnej wersji tytułu pojawiały się pogłoski o rzekomych problemach finansowych twórców i kłopotach z produkcją. Jednakże postępy w pracach nad tytułem są wyraźnie widoczne, o czym świadczy wspomniana aktualizacja 3.3.5, dodająca m.in. pierwszą planetę do świata Star Citizen. Pozostaje nam czekać na premierę i zgadywać, z jakim budżetem ostatecznie skończy dzieło Cloud Imperium Games.