autor: Redakcja GRYOnline.pl
Wywiad z twórcami Xboxa 360
Przedstawiamy pierwszą część wywiadu, jakiego twórcy Xboxa 360 udzielili Saleemowi Khanowi z kanadyjskiej redakcji Metro. Na pytania odpowiada Peter Moore, odpowiedzialny za marketing nowej konsoli.
Dzięki uprzejmości redakcji Metropol, z prawdziwą przyjemnością przedstawiamy pierwszą część wywiadu, jakiego twórcy Xboxa 360 udzielili Saleemowi Khanowi z kanadyjskiego oddziału. Na pytania odpowiada Peter Moore, odpowiedzialny za marketing nowej konsoli. W kolejnych dwóch częściach wywiadu głos zabiorą J. Allard – szef zespołu Xboxa 360 – oraz Jonathan Hayes – kierownik projektu.
Xbox wystartował razem z Halo, z grą, w którą trzeba było zagrać, i to ona zdobyła nabywców nowej konsoli. Czy są podobne gry dla Xboxa 360 i jeśli tak, co to za gry i dlaczego te a nie inne? Jakie nowe gry oraz jakie konwersje już istniejących będą dostępne w dniu premiery nowej konsoli tudzież w ciągu pierwszego roku po niej? Czym będą się różnić od obecnych gier?
Peter Moore: Jeszcze nie ogłosiliśmy szczegółów naszej oferty premierowej, jednak gracze mogą być o nią spokojni, gdyż będzie najlepszą jaka kiedykolwiek towarzyszyła nowej platformie cyfrowej. Będą to gry uwypuklające najważniejsze cechy Xboxa 360 w możliwie atrakcyjnej formie, dostarczające doskonałych, wzajemnie się uzupełniających, osobistych wrażeń. Xbox 360 łączy w sobie najpotężniejszy obecnie sprzęt, oprogramowanie i szereg udogodnień, które pozwolą studiom takim jak EA czy Activision na tworzenie bardziej rzeczywistych postaci, bardziej wciągających opowieści i bardziej otwartych, żyjących własnym życiem światów.
Czy możesz opisać i wyjaśnić znaczenie prac prowadzonych w Japonii? Jak się one wpasowują w plany next-genów? Przy okazji: jak wyjaśnisz niewielkie powodzenie Xboxa w Japonii (abstrahując od więzów kulturowych waszych konkurentów) i jak zamierzacie uniknąć takiego odbioru Xboxa 360?
Peter Moore: Dużo się nauczyliśmy w Japonii, nie będziemy powtarzać tego, co nie wyszło – na pewno projekt naszej konsoli nie odpowiadał japońskiemu odbiorcy. W przypadku Xboxa 360 mamy do czynienia ze smukłą, elegancką konsolą, której znacząca część projektu powstała w Japonii. Najważniejsze jest jednak to, że zdołaliśmy zdobyć tak utalentowanych twórców jak Sakaguchi-san, Mizuguchi-san czy Okamoto-san oraz takie firmy jak Capbom, Namco i Tecmo – to oni tworzą epickie gry, które przyciągną graczy z całego świata, w tym z Japonii.