Sterowanie w Worms 4 Totalna Rozwałka poradnik Worms 4: Totalna Rozwałka
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
![1 - Sterowanie w Worms 4 Totalna Rozwałka - Worms 4: Totalna Rozwałka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/428/32575828.jpg)
![Robakiem porusza się za pomocą klawiszy: A,S,D,W, ponadto można obracać się w miejscu klawiszami Z i X - Sterowanie w Worms 4 Totalna Rozwałka - Worms 4: Totalna Rozwałka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/428/32575843.jpg)
Robakiem porusza się za pomocą klawiszy: A,S,D,W, ponadto można obracać się w miejscu klawiszami Z i X. | Robakiem porusza się za pomocą lewej gałki analogowej, ponadto można obracać się w miejscu strzałkami w lewo i prawo. |
Warto zapamiętać o obrocie w miejscu, gdyż może być to bardzo przydatne na dużych wysokościach, chodząc po wąskich kładkach. Normalnie próbując się obrócić robak wykonuje "szeroki ruch", co może skończyć się upadkiem i stratą kolejki, a w ten sposób minimalizujesz ryzyko.
![]() | ![]() | |
Robak obdarzony jest możliwością skoków, wykonuje się je za pomocą spacji, są ich dwa rodzaje: pierwszy wciskając raz spację (skok w dal), a drugi szybko dwa razy (skok wzwyż). | Robak obdarzony jest możliwością skoków, wykonuje się je za pomocą kwadratu, są ich dwa rodzaje: pierwszy wciskając raz wspomniany guzik (skok w dal), a drugi szybko klepiąc dwa razy (skok wzwyż). |
Pamiętaj, by skacząc na wyższą półkę (lub przeskakując przeszkodę) być nieco od niej oddalonym, gdyż robak bardzo łatwo się od nich odbija, na czym można stracić dużo czasu.
![]() | ![]() | |
Kamera w grach 3D to największa bolączka, na szczęście programiści przygotowali na tyle dużo rozwiązań, że większych kłopotów z nią nie powinno być. Za pomocą myszki można obracać kamerę, używając kółka zyskujemy możliwość oddalania i przybliżania widoku. Dodatkowo udostępniono widok z pierwszej osoby - klawisz Q i z lotu ptaka - E. Podczas widoku z lotu ptaka za pomocą kółka oddalamy/przybliżamy mapę, a myszką przesuwamy, trzeci guzik myszki służy do zmiany nachylenia widoku. | Kamera w grach 3D to największa bolączka, na szczęście programiści przygotowali na tyle dużo rozwiązań, że większych kłopotów z nią nie powinno być. Za pomocą prawej gałki analogowej można obracać kamerę, wciskając lewą gałkę jest możliwość oddalania i przybliżania widoku. Dodatkowo udostępniono widok z pierwszej osoby - guzik R1 i z lotu ptaka - R2. Podczas widoku z lotu ptaka za pomocą trójkąta i kwadratu oddalamy/przybliżamy mapę, a lewą gałką przesuwamy, prawa służy do zmiany nachylenia widoku. |
O ile widok FPP przydaje się prawie wyłącznie do strzelania, to z lotu ptaka daje już większe możliwości. Dzięki niemu możesz szukać podczas swojej tury przeciwników, jak i porozrzucanych power up'ów. Korzystałem z niej także gdy wróg atakował, by dokładnie wiedzieć, kto stanie się ofiarą.
![Użycie broni jest bardziej skomplikowane, gdyż każdą obsługuje się inaczej - Sterowanie w Worms 4 Totalna Rozwałka - Worms 4: Totalna Rozwałka - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/428/32575937.jpg)
Użycie broni jest bardziej skomplikowane, gdyż każdą obsługuje się inaczej. Nie będę się na ten temat więcej rozpisywał, ponieważ w grze jest to wyjaśnione (rys. ), ponadto więcej o arsenale w dziale "Bronie".
Panel z broniami otwieramy za pomocą prawego przycisku myszy, następnie przesuwając kursorem (myszką) wybieramy interesujący nas gadget i zatwierdzamy LPM. Broń używamy LPM. | Panel z broniami otwieramy za pomocą kółka, następnie przesuwając kursorem (strzałkami) wybieramy interesujący nas gadget i zatwierdzamy X. Broń używamy X. |