Bronie cz.2 | Worms 4 Totalna Rozwałka poradnik Worms 4: Totalna Rozwałka
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Poison Arrow (Zatruta strzała) - bardzo trudna do opanowania zabawka, a do tego wypada średnio na tle konkurencji. Strzała leci lotem parabolicznym (szybko opada), dlatego nie celuj w bardzo dalekie cele, a ponadto wyczuj ją, gdyż jej ciężar jest odmienny od pozostałych broni. Strzała po trafieniu tworzy mały obłok gazu (nie musisz robaka trafić centralnie, ale dość blisko niego), który zaraża i odejmuje po trochę życia co kolejkę nie uśmiercając (zatrzymuje się na 1 punkcie energii). Zalecam stosowanie innych, bardziej morderczych gadgetów, a ten w ostateczności, bądź na początku etapu (więcej kolejek - więcej obrażeń). Obrażenia: 10 pkt. co kolejkę. Plusy i minusy: wielokrotny atak, podatność na wiatr, nie zabija przeciwników. |
Prod (Szturchaniec) - być może niektórzy pamiętają ten "morderczy cios" z poprzednich części gry... tak to jest zwykłe, delikatne pchnięcie. Pytasz jak to zabija? Bardzo łatwo i szybko (o ile jest okazja). Używaj tą sztuczkę na wrogów będących na skarpach, bardzo blisko wody bądź miny. Wpychanie na sprzyjające Ci elementy otoczenia to jej jedyny atut. Obrażenia: brak (teoretycznie). Plusy i minusy: łatwość w użyciu. |
Sniper Rifle (Snajperka) - tu wyjaśnienia są raczej zbędne. Giwera przystosowana do zabijania odległych celów. Zbliżasz, celujesz (utrudnia to drgająca dłoń robaka) i ciągniesz za spust. Najlepiej używać na najbardziej niedostępnych wrogów. Po trafieniu cel jest lekko odrzucony, co również można wykorzystać. Obrażenia: max. 40 pkt. Plusy i minusy: daleki zasięg, mocno drgający celownik. |
Tail Nail (Młot) - broń dla młotków - tylko w ostateczności. Atak odbywa się twarz w twarz, zero odrzutu i średnie obrażenia. Chyba najrzadziej przeze mnie używana broń. Obrażenia: ok. 40 pkt. Plusy i minusy: łatwość w użyciu. |
Baseball Bat (Kij baseballowy) - słaby, ale niekiedy przydatny gadget. Nie odbierzesz przeciwnikowi sporej ilości życia uderzając go nim, ale za to wprawisz go w ruch. Lot po oberwaniu pałka jest stosunkowo duży, zatem woda, przepaście i miny są mile widziane. Obrażenia: max. 28 pkt. Plusy i minusy: kontrolowany daleki odrzut, łatwość w obsłudze. |
Sheep (Owca) - chyba wszystkim dobrze znane zwierzątko, często występujące w "robakach". W porównaniu do innych broni jest nieco silniejsza i ma o wiele większy zasięg rażenia. Jej największą wadą jest skakanie, przez które możesz nie trafić w cel, a ponadto łatwo blokuje się na elementach otoczenia. Używaj jej na większych przestrzeniach. Obrażenia: ok. 85 pkt. Plusy i minusy: daleki zasięg rażenia, uciążliwe skakanie, łatwo się blokuje. |
Fire Punch (Ognista pięść) - atak ten zaliczyć należy do słabszych, gdyż przeciwnika nie powalisz jednym strzałem. Jego atutem jest dostępność, łatwość w obsłudze i przede wszystkim kontrolowany odrzut, czyli bez problemu posłużyć może do wrzucenia robaka do wody czy na minę. Obrażenia: max. 28 pkt. Plusy i minusy: kontrolowany odrzut. |
Cluster Bomb (Bomba kasetowa) - najmniej skuteczna broń w całej grze. Działa jak zwykły granat, nastawiasz zapalnik i rzucasz z odpowiednią siła. Jego wybuch nie robi wielkich szkód, ale za to wylatują z niego mniejsze ładunki (4), które zazwyczaj lądują tam, gdzie nie powinny. Dodać należy, że ich zasięg jest niezwykle mały, co dodatkowo zmniejsza zadawane obrażenia. Obrażenia: max 45 pkt. Plusy i minusy: obsługa zapalnika, lekkie odbicia od podłoża, mały zasięg, współczynnik szczęścia (nie kontrolujesz ładunków). |
Gas Canister (Kanister) - jeden z wielu sposobów na zarażenie wroga. Granat po wybuchu (który nie zadaje obrażeń) tworzy chmurę trującego gazu. Zarażony robak jak w innych przypadkach co kolejkę traci 10 pkt. życia. Granatem rzucasz nie nastawiając zapalnika, wybucha po 6 sek. od zatrzymania się, dodatkowo słabo odbija się od podłoża. Obrażenia: trucizna (10 pkt. co kolejkę). Plusy i minusy: brak zapalnika, słabo odbija się od podłoża, słaby. |
Starburst (Słoneczny wybuch) - to jedyny w grze sposób popełnienia samobójstwa, raniąc przy tym kogoś. Jeśli mowa o samobójstwie to wiadomo, robak po jej użyciu ginie, dlatego jeśli już chcesz jej użyć, to staraj się na wykończonym członku team'u. Po zastosowaniu broni musisz odbyć lot, podobny do tego z super owcy z tą tylko różnicą, że ten jest o wiele trudniejszy (ciężej się skręca). Obrażenia: ok. 75 pkt. Plusy i minusy: daleki zasięg, duża trudność w użyciu, poświęcenie własnego robaka. |
Concrete Donkey (Betonowy osioł) - w moim odczuciu najsilniejsza broń w grze. Jest to niezwykle skuteczny i niszczycielski nalot, o dużej sile rażenia i zasięgu. Osioł to po prosu olbrzymia statua, która uderzając w ziemię nie odbija się na boki tylko podskakuje (w pionie), "dokopując" się do wody. Bez problemu możesz atakować wroga osłoniętego od góry nawet sporą ilością terenu. Obrażenia: N x ok. 100 pkt. (N - liczba trafień robaka/ów). Plusy i minusy: łatwość w użyciu, siła, duże zniszczenia. |