Interface w Worms 4 Totalna Rozwałka poradnik Worms 4: Totalna Rozwałka
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Kompas jest bardzo przydatną częścią interfejsu, którą często się bagatelizuje. Dzięki niemu bardzo łatwo można spostrzec, gdzie czai się wróg (co momentami jest trudne w środowisku 3D) oraz zlokalizować położenie power up'ów. |
Wiatr towarzyszy robakom już od niepamiętnych czasów, dlatego też i tym razem nie mogło się bez niego obejść. Na zdjęciach powyżej pokazałem dwa różne natężenia wiatru. Element "I" wskazuje z którego kierunku wieje wiatr, a "II" z jaką siłą. Bardzo ważne jest żebyś zwracał na to uwagę, szczególnie kiedy strzelasz z takich broni jak bazooka, gdyż jej pociski są znoszone.
Element w którym pokazuje się nazwa broni aktualnie trzymanej w "dłoni", gotowej do użycia. |
Oto miejsce, w którym pokazywana (graficznie) jest aktywna broń. Rysunek A wskazuje jak wygląda element bez gotowego do użycia gadgetu, a zdjęcie B przedstawia właśnie używany arsenał (w tym przypadku dobrze wszystkim znana owca).
Bardzo przydatny element. To dzięki niemu wiemy, ile życia posiada nasz robak i ile energii ma cała nasza drużyna jak i team przeciwnika. Rysunek A pokazuje "nieuszkodzonego" kompana, a zdjęcie B już trochę "zużytego". Element "I" wskazuje życie, a "II" energie naszej jak i przeciwnika drużyny (pasek się kurczy).
Obsługa broni nie należy do najłatwiejszej, w szczególności dla dopiero co rozpoczynających rozgrywkę, a ten element ma Ci to ułatwić. Miejsce oznaczone "I" pokazuje pasek tego, z jaką siłą wystrzeliwujesz pocisk (rysunek B ma już częściowo naładowany). Punkt "II" wskazuje odchylenie od poziomu, czyli jaki kurs obierze broń po wypaleniu/wyrzuceniu.
A oto bolączka robaków, czyli czas, który ich ogranicza. Zaprezentowałem dwie grafiki. Pierwsza A pokazuje zegarek podczas normalnego ruchu, element "I" wskazuje czas całego pojedynku, a "II" danej kolejki. Rysunek B przedstawia czas całego etapu - ten układ pojawia się kiedy nikt nie działa.