Wojna Krwi: Rodzaje jednostek, sztandary, gadżety Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 czerwca 2020
Jednostki dostępne w Wojnie Krwi: Wiedźmińskie Opowieści można podzielić ze względu na ich przeznaczenie. Do swojej armii możesz wcielić np. jednostki posiadające bazową siłę, ale nie wykonujące żadnych istotnych akcji. Innym typem karty jest jednostka strzelająca w wyznaczony cel. Dostępne są także jednostki z umiejętnościami specjalnymi, które np. tworzą warunki pogodowe w wybranym rzędzie.
- Podstawowe jednostki
- Jednostki strzelające
- Jednostki z dodatkowym efektem
- Jednostki specjalne - złote
- Szpiedzy
- Gadżety
- Sztandary
- Synergia pomiędzy jednostkami
Podstawowe jednostki
Rekrutacja podstawowych jednostek jest bardzo tania, nie zajmują one dużo miejsca w armii i nie są zdolne do wykonywania żadnych czynności. Niektóre z nich posiadają jednak pasywną zdolność, którą można aktywować w określony sposób. Przykładowo, jednostka widoczna na powyższym obrazku otrzyma +5 punktów siły za każdym razem, gdy użyjesz umiejętności specjalnej Meve.
Jednostki strzelające
Jednostki strzelające wykorzystuje się do natychmiastowego wyrządzenia odpowiedniej ilości punktów obrażeń wybranemu celowi. Jednostki strzelające mogą atakować cele znajdujące się po obydwu stronach planszy, a więc mają możliwość likwidowania szpiegów. Na powyższym obrazku widać przykładową jednostkę Lyrijskiego Kusznika, który jest w stanie natychmiast wyrządzić szkody równe ilości jednostek znajdujących się w jednym z Twoich rzędów.
Jednostki z dodatkowym efektem
Do swojej talii możesz dodać także jednostki, które są w stanie wywołać dodatkowy efekt. Przykładowo, jednostka widoczna na powyższym obrazku nie dość, że sama w sobie reprezentuje aż 9 punktów siły to dodatkowo podkłada w wybranym rzędzie ogień. Zagranie to przekłada się na efekt długoterminowy ponieważ w każdej rundzie istnieje 33% szans, że każda jednostka znajdująca się pod wpływem tego efektu może otrzymać 2 punkty obrażeń.
Jednostki specjalne - złote
Złote, specjalne jednostki to bardzo potężni sojusznicy, którzy są w stanie odwrócić losy pojedynku. Na swojej drodze znajdziesz wielu potencjalnych sojuszników, którzy będą chcieli przyłączyć się do Twojej armii i warto im na to pozwolić. Przykładowo, Czarna Rayla posiada aż 11 punktów siły i dodatkowo jest w stanie w następnej rundzie zagrać dowolną kartę z Twojej talii dzięki czemu będziesz mógł natychmiast poszukać odpowiedzi na zagranie przeciwnika.
Szpiedzy
Jednostki szpiegujące wysyłasz na stronę przeciwnika, aby wywołać określony efekt. Przykładowo, jednostka widoczna na powyższym obrazku po 2 turach wzmacnia się o ilość punktów siły jednostki znajdującej się po jej prawej stronie, a następnie przemieszcza się na Twoją stronę planszy. Zagrywając szpiegów zmuszasz przeciwnika do podjęcia działań, które nie zawsze będą z korzyścią dla niego
Gadżety
Gadżety to zaklęcia, które ułatwią Ci przetrwanie na polu walki. Niektóre z nich mogą leczyć Twoich stronników, inne ranić przeciwników, a jeszcze inne resetować jednostki do ich bazowych wartości. Przykładowo, karta widoczna na powyższym screenie pozwala na wycofanie wybranej jednostki z pola walki do Twojej ręki. Dzięki takiemu zagraniu będziesz mógł wykorzystać umiejętność danej jednostki ponownie lub zachować ją na kolejną rundę.
Sztandary
Sztandary to pasywne jednostki, które pojawiają się na polu walki na samym początku pojedynku. Sztandary wywołują określony efekt i można je zmieniać w trakcie edycji talii. Przykładowo, sztandar, który otrzymujesz na samym początku rozgrywki sprawia, że za każdy razem gdy Meve użyje swojej umiejętności specjalnej, jej czas schłodzenia zostaje obniżony o 1 turę.
Synergia pomiędzy jednostkami
Dobierając karty do własnej armii staraj się wyselekcjonować je w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ich potencjał. Przykładowo, jeśli w Twojej armii znajduje się Reynard Odo, zastanów się nad dodaniem do armii jednostek z umiejętnością Rozkazu, jak np. Werblista Oddziałowy lub Czarna Rayla. Po wykorzystaniu umiejętności jednostek i zagraniu Reynarda, zyskują one dodatkowy 1 ładunek Rozkazu co przekłada się na kolejne zagrane karty. Idąc o krok dalej, dysponując Werblistą Oddziałowym, dodaj do swojej armii Zdyscyplinowanych żołnierzy, jak np. Lyrijski Kusznik. Podsumowując cały łańcuch zdarzeń wygląda to następująco:
- W pierwszym kroku zagrywasz jednostki z umiejętnością Rozkazu.
- W kolejnych turach wykorzystujesz zdolność wprowadzonych jednostek i zagrywasz Reynarda Odo. Wcześniej zagrane jednostki zyskują dodatkowy ładunek Rozkazu i możesz natychmiast je wykorzystać.
- Werblista Oddziałowy wyciąga z talii Lyrijskiego Kusznika, a ten natychmiast wyrządza określoną ilość obrażeń.
Innym przykładem synergii pomiędzy jednostkami jest wykorzystanie pasywnej zdolności Gascona. Do jej aktywacji będziesz potrzebować np. Kundli Procarzy, którzy są w stanie przenosić jednostki pomiędzy rzędami. W ten sposób będziesz kontrolować przebieg pojedynku, a dodatkowo wzmacniać siłę Gascona.