Wojna Krwi: Czego NIE robić w Gwincie i Wojnie krwi? Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 czerwca 2020
Niniejszy rozdział zawiera kilka wskazówek odnoszących się do tego, czego NIE należy robić w grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści. Stosowanie się do tych zasad może przyczynić się do wygrywania większej ilości pojedynków w Gwincie.
- Nie zagrywaj kart w ciemno
- Nie używaj większej ilości kart, niż to konieczne
- Nie zagrywaj zbyt wielu kart na raz
- Nie lekceważ przeciwnika
- Nie staraj się wygrać rundy za wszelką cenę
- Nie dodawaj zbyt wielu kart do talii
- Nie zapominaj o umiejętnościach jednostek
Nie zagrywaj kart w ciemno
W Gwincie liczy się każdy punkt i każdy możliwy element zaskoczenia. Równie istotnym elementem rozgrywki jest posiadanie odpowiedzi na zagrania przeciwnika więc staraj się przewidywać jego ruchy i powoli odkrywać własne karty, a nie wykładać je na stół bez żadnego planu.
Nie używaj większej ilości kart, niż to konieczne
W talii masz ograniczoną ilość kart i jeśli przy zagraniu jednej uda Ci się przebić wynik przeciwnika to nie ma sensu inwestować w zagranie większych zasobów, które możesz wykorzystać w późniejszym czasie. Przykładowo, jeśli karta zagrana z ręki stworzyła dla Ciebie przewagę to nie musisz aktywować umiejętności jednostek będących w walce.
Nie zagrywaj zbyt wielu kart na raz
W Twojej talii na pewno znalazły się karty, które mają możliwość wyciągania dodatkowych kart z decka i natychmiastowe ich zagranie. Staraj się używać ich mądrze, aby zachować część kart na ewentualną rundę trzecią.
Nie lekceważ przeciwnika
Zawsze musisz być przygotowany na najgorsze. To, że przeciwnik na początku zagrywa słabe jednostki wcale nie znaczy, że nie ukrywa jakiegoś asa w rękawie.
Nie staraj się wygrać rundy za wszelką cenę
Czasem warto odpuścić jedną rundę, aby wygrać cały pojedynek. Nie warto poświęcać 2 lub 3 dodatkowych kart na przebicie wyniku przeciwnika, bo w późniejszej fazie pojedynku może okazać się to katastrofalne w skutkach. Czasem lepiej jest spasować i nie dawać dodatkowej przewagi przeciwnikowi.
Nie dodawaj zbyt wielu kart do talii
Zbyt duża ilość kart w talii zmniejsza prawdopodobieństwo trafienia na te, które są dla Ciebie istotne. Talia powinna składać się z maksymalnie 30 kart pod warunkiem, że szybko możesz ją skrócić w trakcie 1 rundy. Przykładowo, posiadasz jednostkę, która w następnej turze wyciąga dodatkowe 2 z talii itd.
Nie zapominaj o umiejętnościach jednostek
W większości przypadków, Twoje jednostki dysponują dodatkowymi umiejętnościami, które możesz manualnie aktywować według własnego uznania. Pamiętaj, aby wykorzystywać je w razie konieczności, a nie w momencie, gdy przeciwnik nie posiada żadnych jednostek na planszy.