Statystyki | Bohater w Warlords Battlecry II poradnik Warlords: Battlecry II
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Statystyki
Warto zagłębić się troszkę w szczegóły i spojrzeć na poniższe zestawienia które dokładnie ilustrują jak poszczególne wartości przekładają się na rezultaty na polu bitwy.
Dowodzenie
Wartość punktowa | Limit jednostek | Oddziały w rezerwie | Czas działania (gdy jednostka opuści obszar dowodzenia) |
1 | - | 1 | 1 sekunda |
6 | 3 | 3 | 4 sekundy |
13 | 6 | 5 | 7 sekund |
14 | 7 | 6 | 8 sekund |
15 | 7 | 6 | 8 sekund |
16 | 8 | 6 | 9 sekund |
17 | 8 | 7 | 9 sekund |
18 | 9 | 7 | 10 sekund |
19 | 9 | 7 | 10 sekund |
20 | 10 | 8 | 11 sekund |
27 | 17 | 8 | 14 sekund |
Powyżej 30 | +1 za każdy punkt | 8 | +1 sekunda za każde 2 punkty |
Morale
Wartość punktowa | Walka (w obszarze dowodzenia) | Szybkość (w obszarze dowodzenia) | Walka (poza obszarem dowodzenia) | Szybkość (poza obszarem dowodzenia) |
1 | - | - | - | - |
13 | +3 | +1 | +1 | - |
14 | +3 | +2 | +1 | - |
15 | +3 | +2 | +2 | - |
16 | +4 | +2 | +2 | - |
17 | +4 | +3 | +2 | +1 |
18 | +5 | +3 | +2 | +1 |
19 | +5 | +4 | +3 | +1 |
20 | +5 | +4 | +3 | +1 |
27 | +8 | +6 | +4 | +2 |
Powyżej 30 | +1 za każde kolejne 10 punktów | +1 za każde kolejne 10 punktów | +1 za każde kolejne 20 punktów | +1 za każde kolejne 20 punktów |
Magia
Wartość punktowa | Maksymalna ilość punktów magii | Regeneracja jednego punktu mana | Modyfikator przy rzucaniu czaru (szansa powodzenia) |
1 | 2 | 45 sekund | -4 |
13 | 35 | 8,5 sekund | +1 |
14 | 40 | 8 sekund | +1 |
15 | 50 | 7,5 sekund | +1 |
16 | 60 | 7,25 sekund | +2 |
17 | 70 | 7 sekund | +2 |
18 | 80 | 6,75 sekund | +2 |
19 | 90 | 6,5 sekund | +3 |
20 | 100 | 6,25 sekund | +3 |
27 | 135 | 4,9 sekund | +7 |
Powyżej 30 | +5 za każdy kolejny punkt | 0,1 sekundy mniej za każdy kolejny punkt | +1 za każde kolejne 5 punktów |
Przejmowanie budynków
Wartość punktowa | Czas przejmowania |
1 | 80 sekund |
13 | 29 sekund |
14 | 28 sekund |
15 | 27 sekund |
16 | 26 sekund |
17 | 25 sekund |
18 | 24 sekund |
19 | 23 sekund |
20 | 22 sekund |
27 | 15 sekund |
Powyżej 30 | -1 sekunda za każde kolejne 10 punktów |
Kupiectwo
Wartość punktowa | Ceny |
1 | 140 % |
13 | 94 % |
14 | 92 % |
15 | 90 % |
16 | 88 % |
17 | 86 % |
18 | 85 % |
19 | 84 % |
20 | 83 % |
27 | 76 % |
Powyżej 30 | -1% za każdy kolejny punkt |
Jeśli spojrzymy na rubrykę "Sposób liczenia punktów" łatwo można zauważyć, że nasz Heros przede wszystkim musi cechować się wysokimi współczynnikami Charyzmy i Inteligencji. Zręczność również okaże się przydatna, podczas gdy Siłę możemy sobie praktycznie odpuścić. Nasz Bohater nie będzie więc na pewno żadnym z wojowników - to wiemy na pewno! W dalszym ciągu nie rozwiązuje to naszego problemu istniej bowiem, aż 10 specjalizacji zwiększających najważniejsze dla nas współczynniki. Spróbujmy jednak bardziej zawęzić wybór. W tym miejscu należy wspomnieć, że wybór naszego Bohatera jest nierozerwalnie połączony z wyborem Rasy (Człowiek - Bard i Leśny Elf - Bard będą znać inne zaklęcia!), dlatego nie można wskazać jednej idealnej specjalizacji. Niezbędne jest pozostawienie sobie pewnej możliwości manewru.
Istnieją dwie główne ścieżki rozwoju bohatera - Dowódca lub Mag. Idealnym kandydatem na pierwszego z nich jest: Bard, Kupiec i Paladyn. Ten drugi powinien być: Arcymagiem, Szamanem lub Druidem. Suche statystyki przemawiają na korzyść Dowódcy. Trzeba wziąć jednak "poprawkę" na magię. Skoro autorzy opracowali tak znakomicie działający system magiczny, umożliwili olbrzymią ilość zaklęć, to grzechem byłoby z tego nie skorzystać! Dla mnie więc idealnym wyborem jest któryś z Magów (osobiście preferuje Druida), choć wszystkie z sześciu wymienionych powyżej profesji dobrze rokują na przyszłość.