Klasy | Bohater w Warlords Battlecry II poradnik Warlords: Battlecry II
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Klasy
Już na samym początku stajemy przed niezwykle trudnym zadaniem - wyborem Herosa który towarzyszyć nam będzie we wszystkich potyczkach. Całej sytuacji powagi nadaje fakt, iż w co najmniej 51% od tej jednej postaci będzie zależał los wszystkich potyczek! Potężny Heros to ponad połowa sukcesu - taktyka i nasze umiejętności są wyłącznie dodatkiem! Niejednokrotnie wygrywałem bitwy podczas których nie wybudowałem nawet jednego budynku, czy też jednostki! Doświadczony bohater jest w stanie sam ubić legion nieprzyjaciół, zniszczyć ich budynki i jeszcze starczy mu czasu by obejrzeć film w TV ;). No, ale koniec wodolejstwa - przyjrzyjmy się kilku zastawieniom.
W WB2 mamy cztery główne profesje: Wojowników, Łotrów, Kapłanów i Czarodziei.
Dodatkowo każda z nich ma kilka specjalizacji (np. wojownik może zostać Barbarzyńcą, czy też Łowca, a Kapłan - Uzdrowicielem, Druidem, Szamanem etc.). Razem daje to obłędny wybór z pośród 20 możliwości! Bohater bohaterowi nierówny, który z nich jest więc najlepszy, który okaże się najlepszym wyborem? Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć jak powinna wyglądać kariera naszego Herosa. Analizując ich umiejętności można ten wybór choć troszkę ułatwić. Każdego z bohaterów charakteryzują cztery główne współczynniki: Siła, Inteligencja, Zręczność i Charyzma. To jednak nie wszystko - bezpośrednio współczynników zależy w jakim stopniu nasz pupil rozwinął kluczowe dla rozgrywki umiejętności. Jest ich dziesięć więc watro poświęcić im troszkę miejsca.
Nazwa umiejętności | Opis | Sposób liczenia punktów |
Walka | Umiejętności walki wręcz | Siła + Siła |
Zdrowie | Ilość punktów życia i ich regenerację | Siła + Zręczność |
Szybkość | Prędkość z jaką nasz heros będzie się przemieszczał | Zręczność + Zręczność |
Dowodzenie | Odpowiada za obszar na którym nasze Bohater wpływa na pobliskie oddziały, zwiększa ilość jednostek które możemy wyprodukować | Inteligencja + Charyzma |
Morale | Zwiększa siłę i szybkość podległych nam oddziałów | Zręczność + Charyzma |
Magia | Ilość punktów magii i skuteczność w rzucaniu zaklęć. | Inteligencja + Inteligencja |
Odporność | Zmniejsza obrażenia zadane w sposób magiczny | Inteligencja + Zręczność |
Trening | Odpowiada za ilość punktów doświadczenia i umiejętności | Siła + Inteligencja |
Przejmowanie budynków | Przyspiesza przejmowanie budynków. | Siła + Charyzma |
Kupiectwo | Wpływa na ceny jednostek i budynków. | Charyzma + Charyzma |
Wiadomo, że nie da się maksymalnie rozwinąć wszystkich umiejętności, dlatego trzeba postawić kolejne pytanie - "Które z tych umiejętności są najważniejsze?".
Po wielu godzinach gry spędzonych na testowaniu poszczególnych wariantów z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że najistotniejsze są cechy wpływające na ogół naszej armii, a nie na samego Herosa! Bohater jest jeden - jednostek zazwyczaj kilkadziesiąt. Zwiększenie siły pojedynczego żołnierza choćby o jeden punkt nabiera olbrzymiego znaczenia gdy prowadzimy ich całą armię. Kolejną kwestią są zaklęcia pomocnicze - to dzięki nim wytrzymałość, szybkość i siła oddziałów którymi dowodzimy w ciągu chwili może zwiększyć się kilkakrotnie. I wreszcie na koniec, musimy zadbać o odpowiednią infrastrukturę budynków. Silne zaplecze ekonomiczne = silna armia. W myśl tych wytycznych szczególny nacisk musimy położyć na umiejętności: Dowodzenia, Morale, Magii, Przejmowania budynków i Kupiectwa.