Krasnoludy | Strony konfliktu w Warlords Battlecry II poradnik Warlords: Battlecry II
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Krasnoludy
Jeśli oglądacie filmy Kung-fu to na pewno wiecie, iż najsilniejszy jest zawsze staruszek-pijaczyna ;). Coś w tym musi być, bo zalane w trupa Krasnoludy wymachują toporami lepiej niż stado trzeźwych drwali. Są znakomitą rasą dla mniej doświadczonych graczy, albowiem można walczyć nimi na przeróżniaste sposoby.
Zalety:
- Skuteczne zarówno w ataku jak i w obronie.
- Pracownicy (Kowale) liczą się x2 w kopalniach
- Zabójcze jednostki Berserkerów
- Super skuteczni przeciwko elfom (potrójne obrażenia)
- Znakomite machiny oblężnicze
- Doskonałe technologie ekonomiczne
- Duże możliwości zwiększania siły poszczególnych jednostek
- Generałowie w ciągu chwili zdemolują bazę przeciwnika (podwójne obrażenia zadawane budynkom)
- Praktycznie zerowe zapotrzebowanie na kryształ
- Dzięki kuracji chmielowej zwiększa się morale jednostek
Wady:
- Najwolniejsze jednostki w grze
- Brak możliwości szybkiego ataku na wroga
- Brak tanich jednostek przeciw-powietrznych
- Duża wrażliwość na ogień
- Łatwy cel dla jednostek strzelających
- Bez szans przy walce z Fey
- Olbrzymie zapotrzebowanie na Metal, Złoto i Kamień
Taktyka:
Zaczynamy od postawienia Zbrojowni i Huty - to tutaj będziemy rekrutować wszystkie nasze jednostki. Jako zwiadowców zatrudniamy biegaczy. Po wynalezieniu technologii Posłaniec, staną się oni całkiem skuteczni (choć do Orłów to im jeszcze bardzo daleko). Potrzebujemy znacznej ilości surowców dlatego jak najszybciej należy umieścić naszych Kowali w pobliskich kopalniach kamienia (istotny na początku), złota i przede wszystkim metalu. Piechota krasnoludzka jest raczej mało skuteczna, dlatego w pierwszym etapie nasza armia powinna opierać się na balistach. Po rozbudowaniu Cytadeli do trzeciego poziomu zaczyna się robić znacznie ciekawiej. Natychmiast stawiamy Browar dzięki czemu będziemy mogli zwiększać Morale naszych jednostek. Oprócz tego należy rozpocząć rekrutacje Berserkerów. To na nich powinna opierać się nasza armia. Teoretycznie możemy spróbować już teraz ruszyć na wroga. Berserkerzy wpierani Balistami i kusznikami stanowią dość silną ekipę zdolną pokonać nieprzygotowanego na atak nieprzyjaciela. Jeśli gustujecie w dłuższych rozgrywkach to jak najprędzej postawcie Uczelnie. Pozwoli ona trenować Mistrzów Run (podobni do Summonerów u Demonów) i machiny oblężnicze. Krasnoludy koniecznie muszą rozbudowywać gniazdo i jak najprędzej stworzyć Smoki. Bez wsparcia z powietrza ciężko będzie się obronić przed wszelkim latającym paskudztwem które rzuci na nas nieprzyjaciel. Idealna armia w powinna składać się z Żywiołaków Ziemi Generałów (przyzwanych przez Mistrzów Run) uzupełnionych przez Generałów - Dwarf Lords, wspieranych z powietrza przez Smoki, magią przez Mistrzów Run (znakomite zaklęcia ofensywne) i oczywiście zasilonych przez machiny oblężnicze. Teraz wystarczy dać naszej ekipie kilka beczek piwa i przyglądać się jak baza wroga w ciągu chwili zamienia się w kupkę gruzu.