Obrażenia od żywiołów i kombinacje - Warframe Warfare poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 15 maja 2018
W tym krótkim rozdziale dowiesz się o obrażeniach od żywiołów w Warframe. W tej sekcji zawarta jest również wiedza o tym, na co są przydatne.
Typy obrażeń podstawowych i mieszanych
Oprócz 3 obrażeń fizycznych jakie możesz zadawać, istnieją jeszcze 4 podstawowe obrażenia od żywiołów (Primary Elemental Damage) oraz 6 typów mieszanych obrażeń żywiołów (Secondary Elemental Damage). Podstawowe typy obrażeń to: ogniowe, zimna, elektryczności oraz toksyczne. Obrażenia te możesz uzyskać, odpowiednio instalując mody do broni. Na raz możesz mieć tylko 1 podstawowy żywioł zaaplikowany do broni. Gdy dodasz dwa żywioły podstawowe do broni, uzyskasz mieszane obrażenia.
Podstawowe typy obrażeń od żywiołów
Żywioł | Ikona | Efekt Statusu |
Ogień (Heat) | Podpala przeciwników, zadając obrażenia w czasie, wrogowie panikują | |
Mróz (Cold) | Spowalnia przeciwników o 50% oraz szybkość ataku na 6 sekund | |
Elektryczne (Electricity) | Powoduje oszołomienie na 3 sekundy i razi prądem w promieniu 3 metrów | |
Toksyczne (Toxin) | Zatruwa, zadając obrażenia w czasie 8 sekund |
Możliwe kombinacje żywiołów
Kombinacja podstawowych obrażeń | Wypadkowa kombinacji | Ikona wypadkowej | Efekt Statusu |
Ogniowe + Zimna | Wybuchowe (Blast) | Ogłuszanie o małym promieniu działania | |
Elektryczne + Toksyczne | Korozyjne (Corrosive) | Redukuje pancerz przeciwnika o 25% | |
Ogniowe + Toksyczne | Gazowe (Gas) | Tworzy chmurę gazu, która zatruwa przeciwników | |
Zimna + Elektryczne | Magnetyczne (Magnetic) | Redukuje maksymalną wartość tarczy przeciwnika (75% na 4 sekundy) i wysysa energię | |
Ogniowe + Elektryczne | Radiacyjne (Radiation) | Redukuje celność i atakuje najbliższe jednostki (w tym sojusznicze) przez 12 sekund. | |
Zimna + Toksyczne | Wirusowe (Viral) | Redukuje maksymalną wartość punktów życia (50% na 6 sekund) |
Skuteczność obrażeń przeciwko pancerzom
Obrażenia | Flesh | Cloned | Fossil | Infested | I.Flesh | Sinew | Machine | Robotic |
Zimna | - | - | -25% | - | -50% | +25% | - | - |
Elektryczności | - | - | - | - | - | - | +50% | +50% |
Ogniowe | - | 25% | - | +25% | +50% | - | - | - |
Toksyczne | +50% | - | -50% | - | - | - | -25% | -25% |
Wybuchowe | - | - | +50% | - | - | -50% | +75% | - |
Korozyjne | - | - | +75% | - | - | - | - | - |
Gazowe | -25% | -50% | - | +75% | +50% | - | - | - |
Magnetyczne | - | - | - | - | - | - | - | - |
Radiacyjne | - | - | -75% | -50% | - | +50% | - | +25% |
Wirusowe | +50% | +75% | - | -50% | - | - | -25% | - |
Obrażenia | Shield | Proto | Ferrite | Alloy |
Zimna | +50% | - | - | +25% |
Elektryczności | - | - | - | -50% |
Ogniowe | - | -50% | - | - |
Toksyczne | omija | Omija | +25% | - |
Wybuchowe | - | - | -25% | - |
Korozyjne | - | -50% | +75% | - |
Gazowe | - | - | - | - |
Magnetyczne | +75% | +75% | - | -50% |
Radiacyjne | -25% | - | - | +75% |
Wirusowe | - | - | - | - |
Przykład kombinacji
Wszystko zależy od kolejności układania modów dodających żywioły do broni. Istnieje w Warframe tzw. Load Order czyli hierarchia układania modów.
Możesz forsować zmianę hierarchii, kiedy Twoja broń domyślnie posiada już obrażenia od żywiołów (np. pistolety Dual Toxycyst, zadające obrażenia toksyczne, umieszczając moda elektrycznego na pierwsze miejsce, będzie jako pierwsze w hierarchii). Tak samo używanie różnych modów o tych samych żywiołach, wtedy pozycja pierwsza w hierarchii będzie zdefiniowana, kiedy zostaną połączone.
Dla przykładu: Mając broń, która zadaje obrażenia elektryczne np. Lecta, włożysz do niej mody dodające obrażenia od Zimna, Toksyczne i Ogniowe na miejsca 1,2,3, dostaniesz taki wynik: obrażenia Wirusowe (czyli Obrażenia od Zimna + Toksyczne) oraz Radiacyjne (Ogniowe + Elektryczne).