Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Urban Empire - poradnik do gry

Urban Empire - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Urban Empire - Interfejs
Urban Empire - Interfejs
Powiększ mapę

Interfejs w Urban Empire Poradnik Urban Empire

Ostatnia aktualizacja: 23 października 2019

W poniższym rozdziale znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych elementów gry. Dla większej przejrzystości poszczególne elementy zostały wyjaśnione w osobnych sekcjach, które znajdziesz poniżej.

1. Portret burmistrza

W tym punkcie ekranu znajdziesz wizerunek twojego awatara. Wizerunek ten będzie zmieniał się w zależności od wybranego rodu czy epoki w toku rozgrywki. Po kliknięciu na portret pojawią się szczegółowe informacje dotyczące burmistrza, wśród których możesz znaleźć cech jego osobowości. Są one szczególnie istotne dla stosunków politycznych w radzie miasta, więc warto zapoznać się ze współczynnikami, które generowane są przez poszczególne cechy burmistrza.

2. Cele gry

Po kliknięciu w ikonę dziennika pojawi się dodatkowe okno interfejsu. Znajdziesz tam wyszczególnione poszczególne cele, które musisz osiągnąć, żeby zakończyć scenariusz zwycięsko. Każda rozgrywka przewiduje pięć sposobów na wygraną. Poza zakończeniem scenariusza poprzez dobrnięcie do końca gry czy stworzenie miasta godnego uwagi, możesz wygrać realizując cele polityczne, ekonomiczne lub naukowe.

Poszczególne warunki wygranej zostaną omówione w osobnym rozdziale, ale warto wiedzieć, że możesz w każdym momencie sprawdzić, które cele udało ci się już osiągnąć. W toku kampanii niektóre cele mogą być zablokowane do czasu spełnienia warunków determinowanych przez jej przebieg.

3. Wiadomości

Element interfejsu, który rejestruje wiadomości wysyłane do ciebie przez grę. Mogą dotyczyć przebiegu gry lub będą związane z samouczkiem. Dziennik wiadomości ulega wyczyszczeniu po wczytaniu zapisanego wcześniej stanu gry.

4. Menu gry

Po wybraniu oznaczonego przycisku pojawi się menu gry. W dowolnym momencie możesz zapisać stan gry lub wrócić do wcześniej zapisanego. Możesz też dostosować opcje gry czy wyjść do ekranu startowego Urban Empire.

5. Panel Informacyjny

1 - Interfejs w Urban Empire - Urban Empire - poradnik do gry

1. Nazwa miasta - ustalamy ją na początku rozgrywki

2. Aktualna epoka - zmiana epoki następuje wraz z zakończeniem prac nad wynalazkami z poprzedniej epoki i osiągnięciu określonego roku w grze.

3. Liczba mieszkańców - uzależniona jest od liczby dystryktów i poszczególnych współczynników, które odpowiadają za dobrobyt mieszkańców. Możesz zwiększyć liczbę mieszkańców reorganizując przeznaczenie powierzchni istniejących dystryktów.

4. Wskaźnik zapotrzebowania - w tym miejscu znajdziesz informację, która pozwoli ci lepiej zarządzać powierzchnią użytkową dystryktu. Zapotrzebowanie określane jest dla potrzeb mieszkalnych, przemysłowych i biznesowych.

6. Panel zasobów

W tej części interfejsu znajdziesz szereg współczynników, które bezpośrednio wpływają nie tylko na rozwój podległego ci miasta, ale też mogą w znaczny sposób wskazać na poczynione przez ciebie błędy w zarządzaniu - Interfejs w Urban Empire - Urban Empire - poradnik do gry

W tej części interfejsu znajdziesz szereg współczynników, które bezpośrednio wpływają nie tylko na rozwój podległego ci miasta, ale też mogą w znaczny sposób wskazać na poczynione przez ciebie błędy w zarządzaniu.

1. Poparcie partii politycznych - każda z partii w grze ma własne poglądy, które zamykają ją w pewnej sferze polityki. Im mocnej starasz się nagiąć głosy członków stronnictwa do projektów sprzecznych z ideologią, tym bardziej spada poparcie dla twoich działań i w ostateczności partia odnosi się do ciebie wrogo. Wraz z upływem czasu współczynnik ten powraca do pierwotnej wartości, o ile we wskazanym okresie nie ingerujesz w działania rady miasta.

2. Prestiż burmistrza - w toku rozgrywki twój przedstawiciel będzie generował punkty prestiżu. Mogą one posłużyć do uchylenia niekorzystnej dla ciebie decyzji rady miasta w ważnym głosowaniu.

3. Potencjał naukowy - określa szybkość z jaką twoje miasto może uzyskać dostęp do technologii przewidzianych w grze.

4. Fundusze burmistrza - kwota, z której możesz sfinansować wybrane przedsięwzięcia na poczet miasta. Wskazane środki mogą też posłużyć do prowadzenia gry politycznej.

5. Fundusze miasta - budżet miejski, którego przychód regulowany jest wpływem z podatków. Jest niezbędny do pokrycia wydatków bieżących a także działania instytucji publicznych. Jeśli budżet miasta będzie zagrożony, to rada może złożyć wniosek o cofnięcie dotacji do niektórych instytucji publicznych.

6. Szczęście mieszkańców - współczynnik określa zadowolenie mieszkańców, które generowane jest poprzez zaspokajanie ich podstawowych potrzeb. W zależności od tego jak duża jest rozbieżność pomiędzy oczekiwaniami mieszkańców a oferowanymi przez miasto usługami, zadowolenie będzie spadać. Na zadowolenie składa się wszystkie sześć czynników: poczucie bezpieczeństwa, dostęp do rozrywki, życie w społeczeństwie, wpływ środowiska naturalnego, rozwój osobisty i opieka medyczna. Każdy z nich został omówiony poniżej.

7. Życie w społeczeństwie - współczynnik określa stopień udogodnień z których korzystają mieszkańcy. Wartość tego parametru możesz podnosić poprzez zapewnianie dodatkowych usług lub zatwierdzanie edyktów.

8. Poczucie bezpieczeństwa - poziom parametru uzależniony jest od dostępu mieszkańców do posterunków policji i jednostek straży pożarnej.

9. Wpływ środowiska naturalnego - mieszkańcy mogą też domagać się kontaktu z przyrodą. Poziom wskaźnika zależy od liczby parków przyrody na pojedynczy dystrykt.

10. Opieka medyczna - zapotrzebowanie mieszkańców na instytucje w służbie zdrowia. Poziom parametru możesz regulować budując szpitale lub wydając edykty zakazujące dostępu do używek itd.

11. Rozwój osobisty - poziom współczynnika możesz regulować poprzez zapewnianie mieszkańcom dostępu do edukacji.

12. Dostęp do rozrywki - ostatni z podstawowych współczynników wpływających na ogólne zadowolenie mieszkańców. Współczynnik jest uzależniony głównie od stopnia liberalizmu prawa, które stanowisz. Jeśli wydasz edykty zakazujące hazard czy prostytucję, to współczynnik będzie ujemny, ale za to zyskasz w innych obszarach. Najłatwiejszym sposobem na generowanie dodatnich wartości jest inwestowanie w instytucje kulturalne.

13. Bilans wpływów do budżetu - tak długo jak wartość pozostaje dodatnia, miasto zarabia z podatków więcej niż przeznacza na dotacje, co pozwoli ci kontrolować wszystkie aktywne instytucje. Niewielkie luki w finansowaniu możesz regulować podnosząc delikatnie podatki, aczkolwiek najlepszym sposobem na zwiększenie przychodów jest założenie kolejnego dystryktu i zwiększenie liczby podatników.

7. Czas gry

W tym miejscu możesz regulować upływem czasu w grze. Standardową szybkość możesz przyspieszyć czterokrotnie. Możesz też w dowolnym momencie włączyć aktywną pauzę. Wspomniana pauza nastąpi samoczynnie gdy miasto stanie w obliczu głosowania. Do chwili gdy nie weźmiesz w nim udziału, nie będziesz mógł podążać dalej z czasem gry.

8. Widok miasta

Widoczny na obrazku przycisk nie ma zastosowania w czasie gdy kamera, tak jak na obrazku, ustawiona jest na obszarze miasta. Dzięki niemu będziesz mógł opuścić salę obrad rady miasta lub widok drzewka technologii. Jest to o tyle ważne, że tylko podczas "widoku miasta" następuje upływ czasu w grze.

9. Sala obrad

W dowolnym momencie możesz wejść do sali obrad rady miasta. Tam możesz zapoznać się z listą dostępnych wniosków, składem osobowym rady miasta, a także charakterem poszczególnych ugrupowań, które w niej zasiadają. Możesz też sterować przebiegiem głosowań i wywierać wpływ na członków partii. Wszelkie działania będą omówione w stosownym rozdziale.

10. Drzewko technologii

Dosłownie ujmując jest to raczej "chmura" gdyż poszczególne technologie mają jedno źródło, po czym rozgałęziają się na kilka odnóg, które powiązane są ze sobą tematyką. Do tej części interfejsu zostaniesz skierowany za każdym razem, gdy bieżące prace nad technologią zostaną zakończone.

11. Tworzenie dystryktu

Za pomocą tego elementu interfejsu możesz błyskawicznie przejść do kreatora nowej dzielnicy. W zależności od powierzchni użytkowej, podziału stref czy wsparcia technologicznego dla nowej dzielnicy, jej koszt może być różny. Uwzględniając wydatki na nową dzielnicę, rada miasta może być przychylna utworzeniu jej lub zablokować projekt w głosowaniu. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w dedykowanym rozdziale poradnika.

12. Nowy obiekt

Ten przycisk umożliwia stworzenie jednego z dostępnych obiektów, który usytuowany będzie poza granicami dystryktu. Dostęp do poszczególnych obiektów takich jak port czy stacja kolejowa otrzymasz poprzez zdobycze technologiczne. Każda zmiana tego typu musi być przyjęta przez radę miasta w osobnym głosowaniu.

13. Dane miasta

Po wybraniu przycisku pojawi się dodatkowy panel interfejsu w ramach którego uzyskasz szczegółowe dane dotyczące poszczególnych zagadnień związanych z miastem. Mogą to być statystyki dotyczące rozwarstwienia społeczeństwa, źródeł przychodu miasta czy usług świadczonych w poszczególnych dystryktach.

Ze względu na szczegółowość dostarczanych tam danych, warto korzystać z tej opcji interfejsu przed podjęciem ważnych decyzji.

14. Postęp prac nad technologią

W tej części ekranu możesz na bieżąco kontrolować przebieg prac nad aktualnie badaną technologią - Interfejs w Urban Empire - Urban Empire - poradnik do gry

W tej części ekranu możesz na bieżąco kontrolować przebieg prac nad aktualnie badaną technologią. Zielony okrąg otaczający ikonę technologii to pasek postępu badania. Gdy okrąg zamknie się całkowicie, to prace zostaną ukończone. W każdej chwili z poziomu ekranu miasta możesz też sprawdzić jakie możliwości niesie za sobą opracowanie technologii. Poszczególne korzyści zobrazowane są za pomocą pomniejszych ikonek. Po najechaniu na nie kursorem myszy zobaczysz szczegółowy opis każdego zagadnienia.