Misja 9 - Zatoka przemytników | Tropico 2 Zatoka Piratów poradnik Tropico 2: Zatoka Piratów
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Misja 9 - Zatoka przemytników
(A Smuggler's Cove)
Początek | Styczeń 1681 |
Ukończyć do: | Styczeń 1690 |
Surowce: | Łup odłożony w poprzednim scenariuszu + $720, łup $80, 10 desek, 80 racji żywności |
Cele | 1. Wybudować Fabrykę cygar 2. Wybudować Destylarnie rumu 3. Wybudować Piekarnie 4. Wybudować Browar 5. Wybudować Zatokę przemytników (Smuggler's cove) |
Brąz | Ukończyć w ciągu 9 lat. |
Srebro | Ukończyć w ciągu 6 lat i 4 miesięcy. |
Złoto | Ukończyć w ciągu 4 lat i 11 miesięcy. |
Stosunkowo długi scenariusz, w którym opłaca się starać by odłożyć jak największą ilość złota, dzięki czemu w kolejnym będzie znacznie łatwiej. Ostatni budynek (najlepiej Piekarnie) proponuje postawić dopiero, gdy w jaskini zostanie odłożone 10.000 sztuk złota. Znajdujemy się pod patronatem Francji, dzięki czemu będą nam oni regularnie dostarczać nowych niewolników. Co więcej, tuż na początku przyślą nam prezent- 5000 sztuk złota! By go odebrać wydajcie rozkaz Finansowania nagłych wypadków (Emergency Funding) który znajdziecie w menu edyktów, w zakładce dotyczącej polityki międzynarodowej (rysunek nr 28).
rys. 28
Wcześniej koniecznie ustawcie maksymalny poziom oszczędzania w Jaskini piratów, dzięki czemu wpłynie tam natychmiast 1250 sztuk złota, co znacznie przybliży nas do końcowego sukcesu. Wykonanie wszystkich celów w tej misji jest stosunkowo proste- wystarczy rozbudowywać bazę identycznie jak w piątym scenariuszu, plantacje umieszczając w północno zachodniej części wyspy. Pamiętajcie o tym by porwać odpowiednich pracowników. Szczególną uwagę należy zwrócić na produkcję racji żywnościowych, których zawsze będzie brakować dla załogi naszego Galeonu. Koniecznie wybudujcie 3 nowe farmy kukurydzy i jak najszybciej uprowadźcie dwie kucharki zatrudniając je w Fabryce morskich racji żywnościowych, co znacznie przyspieszy ich produkcję. Opłaca się też zburzyć Doki na zachodzie i wybudować drugie w południowej części wyspy, tak by piraci nie szwendali się po terenach gdzie pracują niewolnicy (rysunek nr 29).
rys. 29
W miarę szybko wybudujcie Zatokę przemytników ustawiając w niej opcję handlu z Francją, dzięki czemu nasz skarbiec zacznie się zapełniać (rysunek nr 30). I na koniec jedna rada- Stoczni nie trzeba w tej misji budować- nasz jeden Galeon w zupełności wystarczy do rajów rabunkowych, podczas gry drugi okręt wykorzystamy do porywania niewolników i badania morskich obszarów.
rys. 30