Misja 10 - Tortuga | Tropico 2 Zatoka Piratów poradnik Tropico 2: Zatoka Piratów
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Misja 10 - Tortuga
Początek | Styczeń 1686 |
Ukończyć do: | Styczeń 1670 |
Surowce: | Łup odłożony w poprzednim scenariuszu + $720, łup $80, 20 desek, 50 racji żywności |
Cele | 1. Odłożyć 10,000 sztuk złota łupu 2. W skarbcu musi się znajdować minimum 20.000 |
Brąz | Ukończyć w ciągu 14 lat |
Srebro | Ukończyć w ciągu 12 lat |
Złoto | Ukończyć w ciągu 10 lat |
Długa i dość denerwująca misja, moim zdaniem najtrudniejsza w całej grze! Jeśli poprawnie ukończyliście poprzedni scenariusz, to na starcie dysponujecie sporą ilością złota. Dodatkowe 5.000 ponownie uzyskamy od Francuzów. Na początku proponuje się skupić na zdobyciu wymaganego łupu, ustawiając największe odkładanie w Jaskini Piratów. Dopiero, gdy ten cel zostanie wykonany, zmieńcie ustawanie na minimalne, by cała gotówka trafiała do skarbca. Pierwsze 4 lata należy przeznaczyć na rozbudowę bazy. Będzie to utrudnione, albowiem w pobliżu nie ma żadnej osady, z której można by porywać niewolników, i ich jedynym źródłem będą dostawy od Francuzów. Wyślijcie okręty by zbadały obszar położony na zachód od naszej wyspy, za czwartym razem okryjecie hiszpańską osadę, co rozwiąże problem brakującej siły ludzkiej (rysunek nr 31).
rys. 31
Rozbudowując bazę należy zwrócić uwagę na trzy czynniki- po pierwsze uruchomić produkcję mieczy, dział i muszkietów. Ich kupno w tej misji jest nieopłacalne, a wszystkie nadwyżki zawsze można sprzedać Francuzom dzięki Zatoce przemytników. Po drugie wybudujcie 8 farm kukurydzy i dwie Fabryki racji żywnościowych- w tej misji ciągle będzie ich brakować, a kupna na Czarnym rynku również nie polecam, bo musimy liczyć się z każdą wydaną monetą! Dzieje się tak, dlatego, iż rejsy łupieżcze będą przynosić nam bardzo małe dochody- nie więcej niż 5000 złota! I wreszcie po trzecie, w tej misji konieczne jest zadbanie o poziom zadowolenia naszych piratów- pod żadnym pozorem nie może spaść poniżej 40%, albowiem grozi to buntem i innymi komplikacjami. W razie kłopotów watro urządzić im festiwal, czy też na kilka rejsów ustawić korzystny dla nich podział łupów. Ponieważ drewna mamy dużo, wybudujcie kilkadziesiąt pomników zwiększających anarchię i obronę. Najważniejsze jest jednak zapewnienie piratom wszelkich możliwych rozrywek, szczególnie tych wysokiego poziomu (Tawerny, Gospody, Uzdrowiska Kurtyzan), albowiem nasza społeczność będzie szybko awansowała (rysunek nr 32).
rys. 32
Pływanie po okolicznych wodach, pomimo tego, iż przynosi minimalne dochody, jest zajęciem bardzo niebezpiecznym. Od tej misji powinniście zaniechać wysyłania w rejsy rabunkowe pojedynczych statków, łącząc ze w grupy. Potrzebujemy przynajmniej dwa okręty- temu z większą ilością załogi tradycyjnie ustawiamy sposób walki na abordaż (Board 'Em), a drugiemu na "tłuc w nich" (Pound 'Em) dzięki czemu będą się wzajemnie wspierać. Kluczowym momentem jest wysłanie jednocześnie obu statków w morze- w tym samym czasie wciśnijcie więc ikonę dzwonu wzywającą do wypłynięcia i gdy tylko pierwszy z okrętów podniesie żagle- na drugim wydajcie rozkaz natychmiastowego wypłynięcia, bez czekania na resztę załogi (rysunek nr 33). Oczywiście obydwa statki powinny płynąć w ten sam rejon mapy.
rys. 33
I na koniec jak zwykle kluczowa rada- w tej misji warto zrobić wyjątek i trzymać na wyspie bardzo dużo uprowadzonych bogatych mieszczan. Gdy korzystają z rozrywek (można spróbować na jakiś czas ponieść maksymalnie ich cenę), rośnie wielkość okupu, jaki otrzymamy za nich głowy. Po dwóch latach, każdy z nich powinien być wart 400 sztuk złota.