Misja 12 - Wesoły Roger | Tropico 2 Zatoka Piratów poradnik Tropico 2: Zatoka Piratów
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Misja 12 - Wesoły Roger
(The Jolly Roger)
Początek | Styczeń 1699 |
Ukończyć do: | Styczeń 1707 |
Surowce: | Łup odłożony w poprzednim scenariuszu + $720, łup $80, 20 desek, 70 racji żywności |
Cele | 1. Odłożyć łup wynoszący 5,000 sztuk złota. 2. Posiadać przynajmniej 50 Piratów 3. Utrzymać poziom zadowolenie piratów na poziomie wyższym niż 62,5% |
Brąz | Ukończyć w ciągu 9 lat |
Srebro | Ukończyć w ciągu 6 lat i 7 miesięcy |
Złoto | Ukończyć w ciągu 5 lat i 5 miesięcy |
Będzie ciężko. Pierwsze dwa cele są banalnie proste- wymagane złoto można zgromadzić w ciągu 5 rejsów, bo okoliczne wody są pełne bogatych statków, które w dodatku są słabo bronione. W menu edyktów, możecie za 1.500 sztuk złota zakupić od szpiega informacje o Francuskich szlakach handlowych- opłaca się to zrobić (rysunek nr 36). Na mapie są, aż trzy takie sektory- grasujcie w nich na zmianę, zmniejszając ryzyko, iż nasz okręt zostanie wytropiony i zatopiony.
rys. 36
Z naborem piratów też nie powinniście mieć problemów- kilka rejsów, w których załoga zabiera prawie cały łup powinno sprowadzić nowych rekrutów. W razie co zawsze możecie mianować piratami naszych niewolników. Problemem jest jednak zapewnienie korsarzom zadowolenia na poziomie 62,5% więc tą kwestię szerzej omówię. Początek jest bardzo trudny i wymaga od nas zdecydowanych działań. Jak najszybciej wybudujcie czarny rynek, zakupcie miecze i poślijcie statek w rejs rabunkowy. Niech załoga zatrzyma większość łupu, będą mieli z czego wydawać. Zburzcie Doki znajdujące się na północnym wschodzie (rysunek nr 37), by piraci nie wałęsali się po terenach gdzie pracują niewolnicy. Wybudujcie drugie, gdzieś na północnym zachodzie.
rys. 37
Szybko postawcie stocznie i wyprodukujcie nowy statek- jak najmniejszy- Śnieg (Snow), będzie idealny. Przez całą grę powinien on non-stop najeżdżać wioski i porywać niewolników, bo tych będzie nam brakować. A skoro już o nich mowa, to na początku grozi wam ich bunt (rysunek nr 38)- wybudujcie więc Szubienice, kilka Wież strażniczych i Cmentarz, co powinno ostudzić ich zapędy. Później przyda się też Kościół oraz kolejne Noclegownie i Namioty z odpadami.
rys. 38
Po uzbieraniu 5.000 sztuk złota, warto dalej pływać i łupić, z tą różnicą, iż większość łupu ma przypadać załodze- pozytywnie wpłynie to na ich zadowolenie. Oprócz wybudowania wszystkich możliwych budynków rozrywkowych, należy też zająć się przemyłem obowiązkowo stawiając plantacje cukru, tytoniu, papai i bananów. Piekarnia, Destylarnia i Fabryka Cygar okażą się również niezbędne. Ponieważ pracowników wciąż będzie brakować, proponuje zaoszczędzić kilka miejsc burząc Kopalnie żelaza i Fabrykę racji żywnościowych- lepiej się w nie zapatrywać na czarnym rynku. Aby ostatecznie podnieść poziom zadowolenia piratów, urządźcie im wszystkie możliwe imprezy dostępne w menu edyktów i indywidualnie rozdajcie im całe złoto ze skarbca w formie dotacji.