Misja 4 - Majtkowie nie Piraci | Tropico 2 Zatoka Piratów poradnik Tropico 2: Zatoka Piratów
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Misja 4 - Majtkowie nie Piraci
(Privateers, not Pirates)
Początek | Kwiecień 1655 |
Ukończyć do: | Kwiecień 1660 |
Surowce: | 3000 złota 12 desek |
Cele | 1. Wybudować Slop dla Henrego Morgana. 2. Osiągnąć poziom 62,5% szczęścia piratów. |
Brąz | Ukończyć w ciągu 5 lat |
Srebro | Ukończyć w ciągu 2 lat i 9 miesięcy |
Złoto | Ukończyć w ciągu 2 lat |
Zaczynamy na nowej wyspie, praktycznie od zera. Zaczynamy od wybudowania Obozu drwali we wschodniej części wyspy, koło Tartaku. Ponieważ w tej misji będziemy potrzebowali dużo desek, proponuje od razu wybudować jeszcze jeden, a także dodatkowy Tartak. Mamy mało niewolników i musimy ich trochę uprowadzić- wydajcie na statku rozkaz najechania wioski i natychmiast wyślijcie go w morze. Całą czynność watro powtarzać przynajmniej z 5 razy, zadbajcie, więc o odpowiednią ilość racji żywnościowych dla piratów- budując nową farmę kukurydzy w pobliżu fabryki. Kolejnym z budynków który postawimy będzie Stocznia- najlepiej umiejscowić ją w północnej części wyspy pamiętając by wcześniej doprowadzić do niej drogę. Wcześniej potrzebujemy wykwalifikowanego pracownika- wydajcie więc na statku rozkaz uprowadzenia rzemieślnika (kidnap craftsman) zaznaczając, iż potrzebujemy budowniczego statków (shipwright) (rysunek nr 9).
rys. 9
Misja szybko powinna zakończyć się sukcesem. Warto też zlecić porwanie innych kluczowych pracowników- kucharza i prostytutki, którzy są niezbędni by wybudować nowe budynki. Biorąc pod uwagę, iż zlecenie porwania rzemieślnika kosztuje, aż 250 sztuk złota, w tej misji nie ma już sensu porywać kolejnych. Do rozpoczęcia budowy statku, potrzebujemy dodatkowych Doków, stawiamy je niedaleko tych, które już posiadamy (rysunek nr 10).
rys. 10
Teraz wystarczy chwile poczekać i po uzbieraniu 50 desek zlecić w stoczni konstrukcje Sloopa. Jego budowa potrwa dość długo i ten czas wykorzystamy na wykonanie drugiego zadania- zwiększenie poziomu szczęścia naszych piratów (można go sprawdzić w dzienniku pokładowym (rysunek nr 11).
rys. 11
W tym celu musimy zapewnić im odpowiednią rozrywkę- zacznijcie od wybudowania browaru w pobliżu farm kukurydzy. Następnie rozbudowujemy dzielnicę w pobliżu Doków, stawiając w niej przynajmniej cztery Domy publiczne, Knajpę przemytników, Kasyno (Gambling Den) i Zwierzęcą Jamę (Animal Pit) i Tanią Jadłodajnie (Cheap Eatery). Za resztę desek warto stawiać w dzielnicy portowej pomniki anarchii (Anarchy Decoy) i przeznaczyć całe dostępne złoto, na zorganizowanie festiwalu piratów (Pirate festiwal) wydając odpowiedni rozkaz w menu edyktów. Jak zwykle na koniec uwaga- wbrew temu co mówi nasz pomocnik w grze, nie trzeba w tej misji budować kopalni Żelaza, Wielkiego pieca i Kowala. Bez mieczy można sobie poradzić, a dzięki temu zaoszczędzimy dużo czasu i desek.