Misja 7 - Pirat Renegat | Tropico 2 Zatoka Piratów poradnik Tropico 2: Zatoka Piratów
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Misja 7 - Pirat Renegat
(A Turncoat Pirate)
Początek | Kwiecień 1667 |
Ukończyć do: | Kwiecień 1677 |
Surowce: | Łup odłożony w poprzednim scenariuszu + $1080, 10 desek, łup $120, 20 racji żywnościowych |
Cele | 1. Wybudować 2 szkoły piratów 2. Posiadać 4 statki. |
Brąz | Ukończyć w ciągu 10 lat. |
Srebro | Ukończyć w ciągu 5 lat i 9 miesięcy. |
Złoto | Ukończyć w ciągu 4 lat i 8 miesięcy. |
Stosunkowo łatwa misja. Podpowiem, że do przybycia kapitana Morgana mamy 10 lat, więc nie musicie budować już żadnych budynków by uzyskać tę informację. Zaczynamy z dobrze rozbudowaną bazą i praktycznie od razu możemy zabrać się do tego, co lubimy najbardziej, czyli łupienia. Obydwa nasze statki wysyłamy z rozkazami porywania niewolników, powtarzając całą czynność ok. 10 razy. W najbliższym czasie trzeba będzie dodatkowo dobudować kolejne trzy Namioty z odpadkami, inaczej niewolnicy umrą z głodu (rysunek nr 22).
rys. 22
W Jaskini piratów ustawcie maksymalny poziom odkładanego złota. Dopiero teraz przystępujemy do rejsów rabunkowych. Wykorzystamy do tego celu tylko większy statek, mniejszym proponuje badać obszary położone na zachód od naszej bazy (4x) by później dokonywać tam grabieży. Okoliczne wody są bardzo niebezpieczne, dlatego obowiązkowo zakupcie na Czarnym rynku maksymalną ilość mieczy, muszkietów i dział i przed każdym wyjściem w morze koniecznie zapiszcie stan gry. Na początku ustawcie skąpy podział łupów, dzięki czemu co rejs wpłynie do naszej kasy blisko 10.000 sztuk złota! Kontynuujcie grabieże, w międzyczasie rozbudowując bazę o Browar, Parcele budowlane i budynki zapewniające rozrywkę (rysunek nr 23).
rys. 23
Uprowadźcie budowniczego statków, wybudujcie Stocznie i zacznijcie konstruować kolejny statek- najlepiej najmniejszy (rysunek nr 24). Po jego zwodowaniu, wybudujcie nowe Doki (na zachodzie, budynek należy obrócić) i stwórzcie kolejny okręt. Oczywiście musicie zatrudnić też dwóch nowych kapitanów.
rys. 24
Od końcowego sukcesu dzieli nas już tylko wybudowanie dwóch szkół np. szermierki (Swordmanship) i nawigacji (Navigation) (rysunek nr 25). Koszt jednej to 40 desek i 650 sztuk złota- zebranie odpowiednich surowców nie powinno trwać, więc za długo. Scenariusz powinniście zakończyć w ciągu niespełna 3 lat i w tym czasie odłożyć ok. 5000 sztuk złota. I na koniec jeszcze jedna rada- zwracajcie pilną uwagę na miejsca, w których mogą pracować tylko kobiety. Prawdopodobnie pracownic będzie za mało, więc zwolnijcie je z Farmy kukurydzy i Namiotów budowniczych, gdzie mogą zastąpić je mężczyźni.
rys. 25