Umiejętności w Total War Saga Thrones of Britannia Total War Saga Thrones of Britannia - poradnik
Ostatnia aktualizacja: 14 czerwca 2018
Każda postać może zdobyć nowy poziom rangi przez zdobywanie punktów doświadczenia. Każdy poziom dostarcza punkty umiejętności. Te z kolei, może przypisać na stałe do jednej z kilku umiejętność dostępnych dla wszystkich postaci. Niektóre zwiększają statystyki, inne wpływają na ład publiczny lub specjalne wartości np. punkty ruchu armii.
Możesz przyspieszyć rozwój swoich poddanych poprzez wysyłanie ich do boju. Każda bitwa, zwłaszcza zwycięska, dostarczy dodatkowe punkty doświadczenia. Niektóre cechy specjalne frakcji, wydarzenia, technologie lub budynki w stolicy zapewniają zwiększony przyrost punktów doświadczenia na turę.
Lista umiejętności (popleczników) wraz z komentarzem:
- Czempion - jedyna umiejętność, która rozwija statystykę dowodzenia. Oprócz tego, wzmacnia umiejętności oddziału generała. Z każdym poziomem oddział staje się silniejszy, a generał zyskuje specjalne umiejętności. Jest to najlepszy wybór dla każdego dowódcy armii, zwłaszcza o niskim poziomie współczynnika dowodzenia.
- Skryba - to najlepsza i najczęściej wybierana umiejętność dla zarządcy prowincji. Każdy poziom pomogą zwiększyć współczynnik zarządzania. Oprócz tego, zapewnia większe dochody z podatków, a na maksymalnym poziomie przyspiesza budowanie i ulepszanie budynków w prowincji. Nie zapewnia żadnych bonusów dla generałów, więc jest to umiejętność tylko dla zarządców.
- Bard - dzięki tej umiejętność, postać wzmocni swój zapał oraz zwiększy sławę. W ten sposób usprawnisz ład publiczny i łatwiej zapanujesz nad poziomem zadowolenia w prowincji. Jest to przydatne zarówno dla generałów i zarządców. Kilku generałów w regionie, szybko zgasi buntownicze zapędy. Na wyższych poziomach, obniża szybkość poruszania się armii wroga.
- Zbieracz pożywienia - przydaje się w momencie gdy masz wielu generałów i zarządców a produkujesz mało pożywienia. Dzięki temu, możesz w łatwy sposób zwiększyć produkcję żywności, a później zmniejszyć produkcję pożywienia we wrogiej prowincji. Poza tym, przyspiesza proces uzupełniania stanu osobowego twoich oddziałów, więc jest przydatny dla generała.
- Łupieżca - postać, którą obdarzysz tą umiejętnością stanie się specjalistą od rabowania. Jest to oczywisty wybór dla generałów, ale również dla nacji, która polega na rajdach. Warto obdarzyć tą umiejętnością generała, którego wyślesz na daleką wojnę, której celem nie jest zdobycie ziem a osłabienie jego gospodarki i powiększenia swojego skarbca. Wyższe poziomy oferują bonus obniżający morale oraz zapatrzenie armii wroga w danej prowincji, a najwyższy poziom blokuje możliwość uzupełniania oddziałów. Niezwykle przydatna umiejętność, zwłaszcza podczas walki z silniejszym przeciwnikiem.
- Kwatermistrz - bardzo użyteczna umiejętność. Zwiększa zasięg ruchu armii oraz zmniejsza koszty utrzymania jednostek w grupie. Podwyższa poziom zapatrzenia armii. Jest to jedna z najprzydatniejszych umiejętności dla generała, ponieważ pozwala ci dogonić armie wroga, zająć w jednej turze sąsiednie osady lub rozpocząć oblężenie miast.
- Kapłan - ta umiejętność zapewnia dwie rzeczy: każdy punkt zapewnia wzrost lojalności oraz obniża ład publiczny we wrogiej prowincji. Możesz rozwinąć tą umiejętność dla postaci o niskim wskaźniku lojalności lub wysłać do wrogiej prowincji jako swoistego "dywersanta", który ma przyspieszyć bunt. Najwyższy poziom tej umiejętności, powoduje straty w szeregach armii wroga. Jest to niebezpieczna kombinacja w połączeniu z łupieżcą, który blokuje uzupełnianie oddziałów.
- Specjalista od oblężeń - ta umiejętność zawiera zestaw bonusów, które pomogą dłużej i lepiej się bronić. Jest to świetna cecha dla zarządcy, który ma przede wszystkim obronić stolicę prowincji, jako druga cecha dla przeciętnego zarządcy lub dla generała, który będzie wzmacniał daną stolicę.
Dla zarządcy najlepszy zestaw umiejętności to skryba (większy zyski, do tego powołujesz zarządcę prawda?) i bard (jeśli napotykasz problemy z porządkiem w prowincji). Następnie możesz wybrać zbieracza pożywienia (szybsza regeneracja garnizonu oraz dodatkowe pożywienie), specjalistę od oblężeń (dłuższa obrona) lub kapłana (jeśli postać ma problem z lojalnością).
Dowódcy armii powinni otrzymać następujący zestaw umiejętności: Dla generała głównej armii uderzeniowej najlepiej wybrać czempiona (lepsze dowodzenie) plus kwatermistrza (większy zasięg ruchu oraz mniejsze utrzymanie oddziałów). Dla "sabotażysty" najlepiej jest wybrać łupieżcę (większe zyski z rabowania) oraz kapłana (zakłóca ład publiczny w prowincji wroga). Bard jest również dobrym wyborem, zwłaszcza dla generałów-policjantów, którzy mają za zadanie uspokoić ludność w prowincji.