Intrygi, rodzina i mężowie stanu w Total War Saga Thrones of Britannia Total War Saga Thrones of Britannia - poradnik
Ostatnia aktualizacja: 14 czerwca 2018
Otwierająca zakładkę frakcji, na pierwszej karcie masz dostęp do dużej ilości informacji. Zakładka polityk i genealogii dostarcza wielu ważnych informacji na temat twojej rodziny, innych postaci dworu oraz umożliwia interakcje z postaciami w twoim królestwie za pomocą intryg. Twoja rodzina i mężowie stanu są częścią twojego dworu, czyli postaci piastujących ważne funkcje generałów i zarządców. Dzięki tym postaciom możesz kształtować swoje królestwo.
W skład rodzina królewskiej wchodzą najczęściej synowie, bracia i córki (ze względu na krótki przedział czasu). Rodzina często posiada lepszy poziom lojalności wobec przywódcy frakcji, ale równocześnie ich wpływy są bardzo wysokie. Jest to niebezpieczne kombinacja, która może sprawiać problemy. Postacie o wyższych wpływach niż władca, lubią sprawiać problemy lub otrzymają karę do lojalności.
Każdy członek rodziny lub mąż stanu, który posiada żonę, może powiększyć swoją rodzinę. Możesz sam zdecydować o wyborze małżonki, ale postacie w stanie wolnym mogą też od czasu do czasu powiadomić cię o planowanym ślubie. Przywódca frakcji może w takiej sytuacji interweniować i nie zgodzić się na ślub, ale spotka się to z pewnymi karami np. utratą wpływów lub lojalności. Własne córki możesz wydawać za mąż za kogoś z twojego dworu lub innego królestwa. W ten sposób możesz zacieśnić więzy miedzy dwoma nacjami.
Możesz zmienić następcę tronu na innego członka twojej rodziny, ale poprzednik traci część punktów lojalności. Zadbaj o przemyślaną zmianę, aby nie tracić w łatwy sposób lojalności danej postaci. Możesz również adoptować męża stanu (czyli kogoś z poza rodziny) i mianować go następcą tronu. Spotka się to z karą u twojego biologicznego rodzeństwa, ale jeśli nie posiadasz dzieci lub braci, albo posiadają beznadziejne statystyki, może być to mądre i potrzebne rozwiązanie.
Jeśli zamierzasz powołać nową armię lub obsadzić nowego zarządcę prowincji, a nie masz już dostępnych postaci, zostaną tobie przedstawieni 3 nowi kandydaci. Po zatrudnieniu, staną się częścią dworu. Takich kandydatów nigdy nie zabraknie, ale w turze, możesz przyjąć tylko trzech. W kolejnej gra uzupełni brakujące miejsce losowo wygenerowanymi kandydatami.
Okno intryg
Gdy wybierzesz jakąś postać z twojego dworu, zostaną podświetlone wszystkie możliwe akcje dla wskazanej postaci. Każda czynność wymaga pieniędzy, więc pamiętaj o odpowiednim stanie skarbca. Kilka z tych akcji często wiąże się z dodatkowymi wydatkami, dlatego warto mieć zawsze około 500-1000 monet w zanadrzu.
Oto lista akcji w panelu intryg:
- Ogłoś następcę - jest to bardzo prosta czynność, która umożliwia zmianę następcy tronu. Nie będziesz często korzystał z tej opcji, ale czasem będzie niezbędna do wykonania (np. przywódca nie posiada żadnych dzieci). Możesz wybrać dorosłego lub dziecko, a nawet kogoś z poza twojej rodziny jeśli najpierw adoptujesz taką postać do swojej rodziny.
- Adopcja - Każdy mąż stanu, możesz zostać włączony w szeregi twojej rodziny, ale spotka się to z nieprzychylną reakcją twojej biologicznej rodziny i otrzymają małą karę do lojalności. Czasem będzie to niezbędny krok, gdy nie posiadasz dzieci lub twój aktualny następca nie jest najlepszym kandydatem.
- Szukaj małżonki - każdy członek twojego dworu (nawet maż stanu) może posiadać małżonkę z twojego polecenia. Po uiszczeniu pewnej sumy, zobaczysz potencjalną kandydatkę. Nie musisz jej wybierać, ale akcję możesz ponowić dopiero w następnej turze. Warto wybrać taką żonę, której cechy będą współgrały z funkcją danej postaci np. bonus do zarządzania lub ładu publicznego są idealne dla zarządcy.
- Rozwód - Czasem otrzymasz postacie, które już posiadają małżonki lub ich cechy są już niepotrzebne. Dzięki tej akcji możesz uwolnić swojego sługę od tego nieszczęścia. Czasem będzie się to wiązało z utratą wpływów lub dodatkowymi wydatkami.
- Aranżuj małżeństwo - Ta akcja działa podobnie jak w przypadku "szukaj małżonki", ale dla twojej damskiej części rodziny.
- Pozyskaj lojalność - Będziesz często korzystał z tej czynności, ponieważ pozwala w łatwy i szybki sposób ponieść współczynnik lojalności wybranej postaci. Warto mieć w zanadrzu dużą ilość punktów wpływu lub pieniędzy (minimum 500 sztuk złota). Jeśli będziesz często przekupywał swoich poddanych, uruchomisz specjalne wydarzenie które zwiększy korupcję w państwie, choć pozytywnie wpłynie na pozostałe postacie.
- Zabójstwo - Gdy jakaś postać jest ci nie na rękę lub wiesz, że zaraz się zbuntuje, to zabójstwo jest najlepszą opcją. Oczywiście, musisz liczyć się z konsekwencjami takich działań, które mogą obrócić się przeciwko tobie.
- Zorganizuj ucztę - Jedyna czynność dostępna tylko dla przywódcy frakcji. W ten prosty, ale drogi sposób, możesz powiększyć swoje wpływy. Warto mieść dodatkowe pieniądze, aby jeszcze bardziej podnieść ten współczynnik lub uniknąć mniej opłacalnego wyniku uczty.
- Niższe wpływy - Dzięki tej czynności jesteś w stanie obniżyć poziom wpływów wybranej postaci, a twój przywódca posiada mniej punktów wpływów. Dzięki temu, utemperujesz niektóre akcje, które wynikają z tej różnicy. Warto mieć dodatkowe złoto lub być przygotowanym na niepożądane konsekwencje.
- Odbierz posiadłość - Jest to jedyna możliwość pozbawienia kogoś posiadłości ziemskich, które możesz potem przekazać komuś innemu. Posiadłości zapewniają wpływy i lojalność, więć warto dobrze przemyśleć podjęcie tej czynności przed jej wykonaniem.