Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Total War Saga Thrones of Britannia - poradnik do gry

Total War Saga Thrones of Britannia - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Gwined | Frakce w Total War Saga Thrones of Britannia Total War Saga Thrones of Britannia - poradnik

Ostatnia aktualizacja: 18 czerwca 2018

Rozegranie kampanii walijskim frakcjami nie jest łatwe. Gwined jest w trudnej sytuacji. Rozpoczynasz grę z małą ilością regionów, obok potężnego rywala. Choć rozpoczynasz z jednym sojusznikiem, to pozostałe królestwa w twoim sąsiedztwie nie są zbyt przychylnie nastawione do ciebie. Na zachodzie, za morzem, jest Dublin, który tylko czeka aby złupić i podbić swoich sąsiadów. Na południu są pozostałe państewka walijskie, które możesz spróbować podbić i zjednoczyć, ale ukształtowanie terenu sprzyja obronie. Podsumowując, masz mało opcji łatwej ekspansji oraz brakuje ci odpowiedniego zaplecza to stworzenia dużej armii.

Ta frakcja polega przede wszystkim na sile swojej jazdy oraz łuczników. Oddziały generała to również jazda, w odróżnieniu od wielu innych frakcji. Warto tworzyć większość swoich armii, gdzie 1/3 do połowy kompozycji oddziałów to jazda. Taki układ sprzyja prowadzeniu bitew na lądzie, zwłaszcza na otwartej przestrzeni. Poza tym warto mieć jedną armię, zdolną do prowadzenia skutecznych oblężeń.

Postaraj się najpierw ulepszyć przemysł w prowincji, dzięki czemu zyskasz większe dochody a następnie skup się na rozwoju farm - Gwined | Frakce w Total War Saga Thrones of Britannia - Total War Saga Thrones of Britannia - poradnik do gry

Postaraj się najpierw ulepszyć przemysł w prowincji, dzięki czemu zyskasz większe dochody a następnie skup się na rozwoju farm. Możesz dość szybko powiększyć swoje królestwo, jeśli powiększysz swoją armię o mocne (choć drogie) oddziały. Nie masz dużo żywności, ale dodatkowe morale i mocny dowódca mogą skutecznie zwiększyć twoje szanse na zwycięstwo. Podbicie małego królestwa na początku gry jest bardzo realne. Obserwuj ruch i liczebność armii twoich sąsiadów, aby zaatakować w odpowiednim momencie.

Proponowane kierunki ekspansji:

(1) Podbicie małych królestw walijskich wydaje się dobrym pomysłem, musisz jednak przejść przez góry lub spróbować zaatakować od morza. Zazwyczaj walka na tych terenach sprowadza się do jednej, decyzyjnej bitwy. Przed wypowiedzeniem wojny sprawdź, czy potencjalny wróg nie posiada sojuszy. Uważaj też na swojego sojusznika, który lubi podbijać nowe terytoria.

(2) Dublin ma włości na wyspie pomiędzy wyspami oraz na ziemiach Irlandii. Wikingowie zazwyczaj skupiają się na wojnie z królestwami Irlandii, i często nie wychodzi im to na dobre. Podbicie wyspy jest kuszące, ponieważ zazwyczaj nie ma tam armii, a jedynie garnizon. Na początku składa się on z około 10 jednostek ( mniej więcej 500-600 żołnierzy), ale możesz zaatakować ten port od strony morza. Ten odizolowany teren jest łatwy do obrony.

(3) Podbicie małych królestw anielskich na północ od Mercja, jest również łatwe, o ile te państwa nie są w sojuszy z innymi narodowościami na wyspie. Po podbiciu tych ziem, obrona będzie problematyczna. Będziesz musiał zainwestować w dwie armie obronne. Przeprawa przez morze wydłuża czas reakcji.

(4) Na późniejszy czas warto odłożyć ekspansję na wyspę Irlandii. Dopóki nie będziesz posiadał odpowiedniego zaplecza militarnego i ekonomicznego, wojna z wieloma państewkami będzie problematyczny. Poza tym sprowadzenie armii oraz posiłków zajmie kilka cennych tur. Warto odpowiednio się przygotować do podbicia choć jednej prowincji, aby umocnić swoją władzę, lub osady a portem do szybszego transportu wojsk.

(5) Atakowanie Mercji oraz innych królestw wewnątrz Anglii nie jest najlepszym pomysłem, zwłaszcza na początek. Dopóki twoje państwo nie przybierze na sile lub wewnętrzni albo zewnętrzni wrogowie nie osłabią wielkich królestw Anglii, nie masz tam czego szukać. Nawiąż przyjacielskie stosunki, a przy odrobinie szczęścia doprowadź do sojuszu. Możesz też czekać, aż graniczne prowincji zbuntują się przeciwko aktualnemu władcy.

Cechy Frakcji

Cechy kulturowe oraz frakcji ratują Gwined. Ma bardzo unikatowe zdolności, które wyróżniają je na tle innych. Wszystkie armie zyskują dodatkową ilość zapasów oraz zwiększone morale. Dzięki temu twoje wojska, dłużej będą walczyć na obcych ziemiach, a nawet słabe jednostki stawią czoła silniejszym wrogom.

Heroizm jest cechą specjalną walijskich królestw. Ten współczynnik charakteryzuje honor i postępowanie po rycersku. Wygrywanie bitwę, walka z silniejszym przeciwnikiem, awansowanie bohatera na wyższy poziom i wykonywanie misji wzmacnia ten współczynnik. Jednak przegrywanie bitew, uciekanie z pola walki, łupienie i grabież zmniejsza heroizm.

Gwined posiada silniejszych popleczników. Przy każdym awansie postaci możesz wydać punkt umiejętności na nowego poplecznika. Wszystkie umiejętności na pierwszym poziomie do ostatniego są lepsze niż u pozostałych frakcji np. jeden punkt dla Dowódcy dodaje dwa punkty dowodzenia zamiast jednego. W ten sposób możesz stworzyć naprawdę silnych bohaterów. Co więcej, GWI mogą pokazać prawdziwą, legendarną spuściznę swoich przodków co przekłada się na dodatkowe misji zjednoczenia Walijczyków.