Wybory moralne | Decyzje i wybory w This War of Mine poradnik This War of Mine
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Wybory moralne
Bardzo często w czasie rozgrywki nasza moralność zostanie wystawiona na próbę i będziemy musieli podjąć niekiedy wręcz okrutne w skutkach decyzje. Przykładowo napotkany w czasie eksploracji ruin mężczyzna będzie chciał od nas czegoś do jedzenia bez zaoferowania niczego w zamian. W takiej sytuacji jedynie od nas i naszego sumienia zależy, czy udzielimy potrzebującemu wsparcia. Co prawda zignorowanie takiej sytuacji nie poskutkuje żadnymi widocznymi karami bądź punktami ujemnymi, tak jednak może w pewnym stopniu wpłynąć na osobiste odczucia samych graczy - tych siedzących przed komputerami.
O ile niepodzielenie się z kimś kawałkiem mięsa to jeszcze nie żadna zbrodnia, tak jednak próba zamordowania kogokolwiek z jakiegokolwiek powodu jest już kwestią mocno problematyczną. Co jednak można zrobić, gdy zapasy się kurczą, towarzysze są ranni i wręcz zdychają z powodu odniesionych ran, zaś nam pozostała pod ręką jedynie siekiera? Można co prawda spróbować ruszyć do innych, nieodwiedzonych dotychczas lokacji, jednak obawa przed potencjalnym zagrożeniem jest stanowczo zbyt wielka. Nie mając żadnej alternatywy musimy zdecydować się na masakrę w miejscowym kościele. Ksiądz, wierni - wszyscy do piachu, istna rzeż, lecz zarazem szansa na przetrwanie następnych dni dzięki licznie zdobytym zapasom. Okrutna wizja, ale jak najbardziej prawdziwa. To czy się ziści zależy wyłącznie od indywidualnych posunięć graczy i ich wewnętrznej wrażliwości.
Wszystkie akcje mają wpływ na samopoczucie bohaterów.
Akcje które obniżają samopoczucie:
- Najazd na naszą kryjówkę
- Patrzenie jak nasi towarzysze umierają od ran czy z głodu
- Śmierć członka grupy
- Opuszczenie kryjówki przez członka grupy
- Cierpienie z powodu głodu
- Cierpienie z powodu ran
- Cierpienie z powodu choroby
- Jeśli np. postać pali papierosy to ich brak wpływa na samopoczucie
- Odmowa pomocy sąsiadom (nie możesz pomóc jeśli masz tylko jedna postać lub postać i dziecko)
- Odmowa pomocy innym w odwiedzanych lokacjach
- Okradanie nieuzbrojonych cywili
- Zabijanie nieuzbrojonych cywili
- Ogólnie morderstwa
Akcje które zwiększają samopoczucie:
- Pomoc sąsiadom
- Pomoc innym ludziom w odwiedzonych lokacjach
- Picie alkoholu, a następnie pójście spać
- Odmowa współudziału w rabunku swoich sąsiadów
- Pocieszanie smutnej osoby przez towarzyszy (niektórzy robią to lepiej od innych)
- Karmienie ich przez towarzyszy